Design tourism, kustoska koncepcija nastala prema ideji dizajnerica Ivane Borovnjak i Roberte Bratović, bavi se fenomenom dizajna u turizmu, a rezultirala je izložbom “Croatian Holiday 2012.”
Izložba uključuje kolekciju proizvoda inspiriranih turizmom koji će se premijerno predstaviti od 17. do 22. travnja na Milano Design Weeku, najprestižnijoj europskoj smotri dizajna.
Ciljana akcija
Obje autorice prošle su godine u Milanu sudjelovale u inicijativi “Young Balkan Designers” koja im je poslužila kao studija slučaja.
- Prošle godine Hrvatska se prvi put organizirano predstavila izložbom produkt dizajna u Milanu s presjekom radova u posljednjih šest, sedam godina. Kako je godišnja produkcija u Hrvatskoj premalena, a produkt dizajn kao profesija premalo zastupljen u kontekstu lokalne proizvodnje i svijesti publike, važno je pokretati ciljane akcije. Osnovna svrha izložbe je potaknuti raspravu o povezivanju dizajna s ostalim djelatnostima u Hrvatskoj, a turizam se, kao najrazvijenija grana privrede, logično nameće - objašnjava Ivana Borovnjak.
Na natječaj se prijavilo četrdesetak radova, a selekcijska komisija odabrala je 13. Neki već postojeći radovi također su uvršteni: rad “Ugrožena čestica” Barbare Blasin, koja je fotografije izgorenih pejzaža jadranske obale aplicirala na japanke, zatim “Plupa”, kombinacija plutače i klupe, namjenski rad za riječku rivu autora Jaše Zelmanovića i Jelene Azinović, te “XZ”, ležaljka kolektiva Numen/For Use koja je svoju primjenu već našla u rovinjskom hotelu Lone.
Naši dizajneri u Milanu izlažu u zoni Ventura Lambrate, a kako je čitav projekt zamišljen kao putujuća izložba, tako je i postav konceptualno vezan uz tu ideju.
Paradigma ljetovanja
- Na izložbe se putuje kamp-prikolicom u kojoj i oko koje se izlažu predmeti, kao nostalgična paradigma ljetovanja na Jadranu. Sljedeće destinacije izložbe su festival Mikser u Beogradu te Sofia Design Week, a u Hrvatskoj će se izložba moći vidjeti tijekom Dana D u lipnju - nabraja Borovnjak koju smo slikali s “Vegetarijanskim mihom” Noela Šurana, zanimljivim ready-madeom sa izraženom komponentom humora i bizarnosti, koji inspiraciju crpi iz tradicijskog istarskog glazbala. Za oko su nam također zapali i radovi skupine pet mladih autorica koje djeluju pod imenom Manufakturist - terakota pločice povezane tkaninom u funkciji grijača tijela, zatim čaša za pripremu gemišta te posudica “Zrno soli” koja svakom turistu omogućuje stvaranje vlastite zalihe soli na odmoru.
- U projektu “Putešestvije” evidentan je odličan spoj ženskog senzibiliteta za produkt i grafički dizajn. Njihovi radovi proizašli su iz interpretacije rituala, komuniciraju većinom u kontekstu i jako su potentni kao suveniri - ističe kustosica.
Kolekcija suvenira
Krajnji cilj projekta je, naglašavaju autorice, suradnja između dizajna i proizvodnog sektora, no suprotno njihovim očekivanjima, institucije nisu prepoznale važnost projekta za promociju turizma, te se ni Hrvatska turistička zajednica, ni Ministarstvo turizma, ni Hrvatska gospodarska komora nisu odazvali pozivima na suradnju i financijsku pomoć.
- Većina suvenira na hrvatskom tržištu je “made in China” i u ponudi ima jako malo proizvoda koji su autentično hrvatski. Turistička sezona vrlo je plodno razdoblje za izvoz hrvatskih proizvoda, i voljele bismo da projekt zaživi u obliku kolekcije koja se neprestano nadograđuje i raste - zaključuju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....