Kroz avangardan i pomalo šokantan fotosession Grubić design, hrvatski brand nakita s više od 30 godina dugom tradicijom, predstavio je svoju novu kolekciju.
Masivno prstenje, ogrlice, naušnice, svi su ti statement komadi nakita u novoj kolekciji izrađeni s elementima od bakra, posrebrenim i dodatno patiniranim, u kontrastu s jednako moćnim detaljima od mesinga koje će bez sumnje oduševiti sve ljubiteljice zanimljivog nakita - one žene koje se ne boje biti primijećene u istaknuti se u masi.
No, osim nakita i nove kampanje “Zapisi iz tišine” čija je tema izolacija, zanimljiva je i priča o tome kako je kolekcija nastala. Za vrijeme epidemije, u izolaciji, stvarajući nakit poznati hrvatski dizajneri nakita Mladen i Petar Grubić bilježili su i dnevničke zapise, odnosno svoj tok misli.
Razmišljali su o preoblikovanju metala, o nakitu kao ostavštini, kao obiteljskom naslijeđu koje se čuva generacijama i u sebi nosi priču. O njihovoj simbolici, povijesti, o snazi koju nam može dati: križ kao simbol vjere i žrtve, ali i nade za novu budućnost, beskonačnost lanaca koji zvukom prate pokret, različiti medaljoni koji nas štite... Obrada je išla glatko.
- Dodirnuvši prvi puta glinu i pokušavši joj udahnuti život promijenio sam svoju sudbinu - kaže nam Mladen Grubić jedan od najpoznatijih hrvatskih dizajnera nakita.
Za njega je, do tog trenutka, ističe, sve je išlo na predvidljiv način: školovanje za novinarsku profesiju, prvi objavljeni tekstovi, prvi radijski prilozi, a onda je taj čudesni, praiskonski materijal sve promijenio i otvorio vrata onoga što će kasnije postati “Grubić design”.
- Kao i većina ljudi nisam primjećivao kako je glina svuda oko nas. Od crjepova na krovovima, pa sve do tanjura i šalica za jutarnju kavu. Igrom slučaja susret s glinom izazvao me na igru. Sanjar u meni probudio se i tako su nastali prvi radovi. Nakit, sinulo mi je. To je nakit. Novinarska riječ zagubila se i ostala negdje daleko u vremenu. Nakon gline otkrivao sam i druge materijale koji su me okruživali. Kožu, obične tkanine s kojima sam mogao dati novu dimenziju nakitu. Naizgled obične metale poput bronce od kakvih su ukrase stvarali stari Slaveni, Kelti. Sin Petar pridružio se kreativnom timu. Otvorene su galerije u Šibeniku i Splitu – rekao je Mladen Grubić.
Novu kolekciju završili su proljetos i krenuli u izradu kataloga. Za styling su angažirali mladu umjetnicu Neru Gržin, a onda se dogodilo neočekivano. Zabrane kretanja, susreta. Prisilno smo uvedeni u tišinu izolacije, ističu iz Grubić designa.
- Grubić design slijedi svoj dugoročni moto – od ulične mode do ekstravagancije. Ne robujemo hirovitim modnim kretanjima, koja pružaju kratkoročno zadovoljstvo. Vjerujemo u svevremenski koncept koji donosi nosivost i trajnu vrijednost. Uživamo u potpunoj slobodi, stvarajući brojne kolekcije nakita, različitost materijala, velika mašta i strast, s jedinim ishodom, a to je posebnost. Mir je institucija koja je hram kreativnosti. Izolacija u koju je priveden čitav svijet, s brojnim zabranama kretanja, susretima. Prisilno smo stjerani u mrak, a strah želi biti jedini neprijatelj. Naš kreativan zanos redovito nam daje šifru kako bi svladali neizvjesnost i pobijedili strah. U tom svijetu tišine nastaju dnevnički zapisi. Sve je stalo, ali ne i razmišljanja na temeljima novih ideja. Iz dana u dan inspiracija je napadala kreativnost – objašnjava Mladen Grubić.
Izoliranost zbog pandemije za njih, kreativce, osim negativnog imala je i pozitivan efekt.
- Zaista ne znam kako bi stranice kataloga izgledale danas da nije izbio zloglasni COVID-19. Zahvaljujući njemu kompletno je izmijenjena naša dnevna rutina, a time i naš fizički ali i emocionalni kozmos. Najviše pod tim utjecajima tišine i praznine, u kojima se čovjek osjeća osuđen sam na sebe, izrastale su ove stranice kao svjedoci vremena izolacije u kojoj čovjek oslobođenje ponovno nalazi u prirodi. Sada kada se sve gotovo potpuno vratilo u normalu taj se period čini kao neki drugi život, a bilo je to prije samo nešto dana – ističe umjetnica Nera Grižin zadužena za styling kampanje koju je ovjekovječio fotograf Jasmin Krpan.
Mladenov sin i suradnik, Petar Grubić ističe kako su Jasmin i Nera od prvog susreta shvatili bit Grubić designa.
- U svim onim čudnim emocijama i stanjima svijesti u kojima smo svi plutali zadnjih mjeseci za mene je ova suradnja bila jedan od najbitnijih segmenata tog razdoblja i moje sidro mira i motivacije. Mislim da se to jako dobro vidi u fotografijama naše nove kampanje. Mišljenja sam da je točno to najbitnije za kvalitetnu kreativnu suradnju: naći ljudi koji ti odgovaraju po načinu svog rada i po svom karakteru. Kad u takvom setup-u svojim suradnicima ostaviš dovoljno prostora za njihov vlastiti kreativni izričaj - to je maksimum koji vi kao tim možete izvući. Duboko sam uvjeren da ovo nije zadnja suradnja u ovom sastavu – naglašava Petar Grubić.
Tema kampanje je izolacija, no umjetnicima je ona bliska, objašnjava.
- Nije mi teško pala. Oduvijek sam jedan dio godine, i to najčešće početak godine, kao i sada, provodio u sličnim uvjetima. Mislim da je samoća nešto od čega nitko ne bi trebao bježati. Ne vidim kako netko može raditi na sebi, voljeti sebe ili imati vlastiti mir bez toga. Možda netko može, ali ja ne mogu. Uostalom, mislim da je tražena reakcija za bilo koji problem u životu uvijek ista: ostani maksimalno miran, napravi plan i zapamti da su disciplina i dosljednost ključ rješavanja svakog problema – dodaje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....