NAGRADA PUBLIKE

Ekskluzivno za Jutarnji.hr: Miro Buljan otkriva što je bitno za uspjeh na hrvatskoj glazbenoj sceni

„Želimo maksimalno popularizirati skladbe i dati im dodatnu vrijednost kroz pojačano vrćenje i pojačan interes publike i medija te što god je više moguće, precizno osluškivati ukus publike i dobiti što jasniju i širu sliku. Naravno, i uručiti nagradu onoj skladbi koja osvoji srca i duše slušatelja. Narod odlučuje, a mi taj glas dodjeljujemo. „

Nova glazbena nagrada „Cesarica“ dodijelit će se pjesmi koju će publika svojim glasovima izabrati kao najpopularniju i najuspješniju pjesmu objavljenu u izbornom periodu. Utemeljitelj nagrade i nositelj projekta je Unison - Hrvatski glazbeni savez, koji Cesaricom želi dodatno promovirati hrvatsku glazbu, odnosno hrvatske autore, izvođače i pjesme, a publici dati još aktivniju ulogu u tom procesu.

Upravo tim povodom razgovaramo s predsjednikom Upravnog odbora nagrade - Mirom Buljanom, istaknutim hrvatskim skladateljem i producentom. Uspješno je surađivao s najpoznatijim glazbenicima kao što su: ET, Divas, Emilija Kokić, Nina Badrić, Sandi, Mišo Kovač, Doris Dragović, Maja Šuput, Toše Proeski, Tony Cetinski. Autor je nekih od najpoznatijih hitova kao što su: 'Da ti nisam bila dovoljna', 'Blago onom tko te ima', 'Srce nije kamen', 'Opet si pobijedila', 'Sexy Cool', 'Pratim te', 'Nebo na mojoj strani', 'Lagala nas mala' i mnogih drugih.

Razgovarali smo s njim, a u nastavku pročitajte što je rekao o novoj glazbenoj nagradi.

Kako je došlo do pokretanja nagrade Cesarice?

Svi dionici glazbene industrije su zaključili gotovo pa unisono, da nam fali jedna nagrada koja bi povezala ukus naroda s pjesmama. U to su uključeni, skladatelji, glazbeni producenti, izvođači, manageri, diskografi. Mi već imamo jednu nagradu, a to je Porin no ona je isključivo strukovna gdje glazbenici i oni koji su direktno involvirani u muziku, glasaju za svoje favorite. Zadnjih skoro pa godinu dana se radi na ovom projektu, a izrazito intenzivno proteklih 5-6 mjeseci.

Koji su ključni ciljevi projekta Cesarica? Koja je vaša vizija Cesarice?

Maksimalno popularizirati skladbe i dati im dodatnu vrijednost kroz pojačano vrćenje i pojačan interes publike i medija te što god je više moguće, precizno osluškivati ukus publike i dobiti što jasniju i širu sliku. Naravno, i uručiti nagradu onoj skladbi koja osvoji srca i duše slušatelja. Narod odlučuje, a mi taj glas dodjeljujemo. Vidim Cesaricu kao najbolju moguću opciju, u narednom desetljeću, stavljanja glazbene industrije u jedan prirodan položaj, a koji je malo u raskoraku zadnjih godina. Naime, postoji određeni raskorak, iako on nije toliko velik kako se čini nekima iz našeg posla, između onoga što se vrti na radio postajama i televiziji te onoga što ljudi uistinu slušaju, kolokvijalno rečeno - “na terenu”.

Koji su bili kriteriji odabira pjesma?

Htjeli smo pod svaku cijenu izbjeći mogućnost da nam je neka skladba “pobjegla s obzora”. Zato je naš digitalni guru Zvonimir Dusper Dus razvio najprecizniji mogući sustav kojim smo uspjeli zahvatiti sve bitno u izbornom periodu. Svakoj smo skladbi uzeli za mjerenje njena tri najvrćenija mjeseca te sve skladbe tako imaju isti kriterij, a ovim putem se zahvaljujem Hrvatskoj diskografskoj udruzi na ustupljenim podatcima.

Što je po vama bitno za uspjeh na hrvatskoj glazbenoj sceni?

Ima par bitnih faktora, a svaki je prvi među jednakima. Iz mog iskustva to su (ne nužno tim redoslijedom): odlična skladba, zarazan tekst, karizmatičan izvođač, sposoban PR, diskograf s vjerom, materijalna sredstva i dobro pogođen moment. Ako nešto od toga fali onda u tu smjesu treba uključiti i faktor - sreće. No, sreća je varljiva stvar i to svi znamo. Samo s ovim potonjim faktorima moguće je dočekati mirovinu u glazbenoj industriju. Premda u njoj - nema mirovine…..ha,ha,ha,ha…….

Priznati ste i nagrađivani autor – u čemu je tajna, kako nastaje dobra pjesma, kako se stvara hit?

Moj recept je - radna navika. O talentu uopće ne trebam niti pričati. On se podrazumijeva. On je baza. No, on čini mali dio uspjeha skladateljskog rada. 90% ostvarenja autorskih snova je u marljivosti i trezvenosti. Ja sebe doživljavam kao marljivog čovjeka koji se ustaje ujutro, odvede klinca u školu i ide na svoje radno mjesto kao i svi zaposleni ljudi na svijetu. Nekada radim skladbu dnevno zajedno s tekstom i gotovim aranžmanom, a nekada samo skladbu. Rijetko radim samo tekst. Za to imam vrhunske suradnike koji su mene odabrali i hvala im. Ljudi misle da mi treba neka inspiracija. Ne treba mi. Treba mi zdrava i sretna obitelj, zdravi i sretni prijatelji te zdravo i sretno društvo u kojem mogu zdravo i sretno skladati.

Uz stalne suradnje, kako birate izvođača za pjesmu?

Osnovni mi je kriterij umjetničko ushićenje izvođačem. Moram biti oduševljen da bih to svoje oduševljenje što bolje prenio u skladbu te da bi “oduševljenik” dobio ono najbolje od mene i najprimjerenije njemu.

Koliko je izazovno prepoznati perspektivne i talentirane izvođače?

Iznimno izazovno. Najteže. Mala smo zemlja. Izborna baza je uska. Ali smo isto tako i vrlo - muzikalna zemlja. Velik broj naših izvođača je iznimno uspješan u cijeloj regiji. Oni su izvoznici naše kulture. Preko kulture i druge grane industrije lakše ulaze na ta tržišta. Tu ima nevjerojatnih potencijala. Pogledajte što je engleska glazbena industrija napravila za popularizaciju engleskog jezika pa samim time i njihove zemlje i njihovih proizvoda diljem svijeta. Da ne spominjem SAD i Hollywood. Kultura je snažan alat. Puno je talentiranih ljudi. Da bar postoji neki sustav koji bi to pratio i podržavao. Pogledajte samo koliko izvanserijskih vokala se pronađe u raznim reality-showovima. Na žalost taj televizijski format formira u kratkom roku nekoga u potencijalnu zvijezdu i po završetku istog ga i brzo, rasformira. Šteta. Tu ima potencijala za talentirane izvođače.

Što mislite što prolazi kod hrvatske publike? Hoće li Cesarica to pokazati?

Prolazi apsolutno sve što je uhu slušljivo, srcu zavodljivo i duši opojno. Nekada je to Hladno Pivo, nekada je Jelena Rozga, nekada je Toni Cetinski, nekada Petar Grašo, nekada Parni Valjak, nekad Ivan Zak, itd, itd, itd... Da ne nabrajam sve. Ljudi imaju neke svoje preferencije što žanrovske (zato smo i formirali žanrovske nagrade u Cesarici), što izvođačke, ali kada im se nešto sviđa slušati - tko pita za stil i za žanr?! Malo tko. Na vjenčanjima često ljudi sviraju i skladbe od Vatre i skladbe koje izvodi Severina. Da zaključim jasno - sve što je dobro ima prođu.

Po kojem kriteriju ste odabrali tim ljudi s kojima ćete raditi?

Bilo nam je važno da su u Upravnom odboru Cesarice ljudi iz svih dijelova glazbene industrije. To je bio osnovni kriterij. I naravno, da su uspješni u tome što rade. Skladatelji, izvođači, manageri, diskografi.

Kakve su reakcije glazbenika na pokretanje nagrade Cesarica?

Izuzetne. Vesele. S pozitivnim uzbuđenjem. Dobivam puno poziva podrške. Nitko ne sumnja. Nema negativnih energija i pogleda.

Kako ćete motivirati autore i izvođače da prihvate Cesaricu kao priliku za prezentaciju svojeg talenta i rada?

Već su motivirani. Kao što rekoh, dugo sve nas u ovom poslu muči da imamo što realniju nagradu publike. Siguran sam da ćemo, mislim na Cesaricu, dugo i stabilno jedriti kroz sljedeće godine. Cilja nemamo jer je cilj sama - plovidba.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
22. studeni 2024 07:13