FILMSKE MUTACIJE

ATRAKTIVNO 10. IZDANJE Među zvučnim gostima festivala nevidljivog filma su njujorški nezavisni redatelj Abel Ferrara i mađarski modernist Bela Tarr

Ferrarin debitantski film The Driller Killer (1979.) u kojem utjelovljuje umjetnika koji postaje serijski ubojica prikazuje se u kinu Europa na otvorenju programa X. Filmskih mutacija
Kritičar Chicago Readera Jonattan Rosenbaum bi u Zagrebu trebao voditi otvoreni intervju s Ferrarom u dvorani MSU u nedjelju i ponedjeljak navečer, te s Belom Tarrom u ponedjeljak i utorak navečer

Programom kratkih filmova eksperimentalnog filmaša Marca Hurtada, u Rijeci su u utorak počele Filmske mutacije: 10. festival nevidljivog filma, novo, ovogodišnje izdanje osebujnog filmsko-kustoskog projekta koji je osmislila i od začetaka vodi zagrebačka filmska kritičarka i kustosica Tanja Vrvilo.

Osnovan prije desetak godina, projekt Filmske mutacije zamišljen je kao svojevrsni kustoski laboratorij u kojem se filmovi različitih žanrova i epoha spajaju u konceptualnu, kuriranu cjelinu.

Desete Mutacije koje nose tematski podnaslov “Nasilje + utopija”. Festival ove godine prvi put polovicu svog programa seli u Rijeku, gdje je i otvoren. A ako je po najavama suditi, “Mutacije” bi trebale imati i dosad najzvučniju ekipu gostiju u povijesti. Uz velikog mađarskog modernista Belu Tarra i jednog od najistaknutijih američkih kritičara Jonattana Rosenbauma, festival prvi put u Hrvatsku dovodi jednog od kultnih autora “off-Hollywooda” kraja 20. stoljeća, Abela Ferraru. Prema najavi, kritičar Chicago Readera Rosenbaum bi u Zagrebu trebao voditi otvoreni intervju s Ferrarom u dvorani MSU u nedjelju i ponedjeljak navečer, te s Belom Tarrom u ponedjeljak i utorak navečer.

Bela Tarr u Hrvatskoj svojedobno nije bio rijedak gost, no godinama ga nije bilo, a sad će na Mutacijama publici predstaviti svoj nesumnjivo najglasovitiji film - sedmosatni klasik “Sotonski tango” iz 1994. Ali, kudikamo je veći raritet za filmofile Tarrov prvi, debitantski film iz 1979. “Obiteljsko gnijezdo” koji je dosad u Hrvatskoj prikazan samo jednom, na Festivalu novog filma u Splitu prije petnaestak godina. Oni koji poznaju duge, minuciozno incenirane crno-bijele Tarrove filmove iz kasne faze moći će tako upoznati i jednog sasvim drukčijeg, ranog Tarra, hiperrealista pod utjecajem “cinema-veritea”.

Ipak, možda i najveća atrakcija ovogodišnjih Mutacija je velika retrospektiva Abela Ferrare, njujorškog “independenta” koji se proslavio 80-ih i 90-ih nizom netipičnih žanrovskih filmova kao što su “Driller Killer”, “Ms 45” i “Bad Lieutenant”. Retrospektiva donosi miks njegovih prvih uspješnica, nekih manje poznatih filmova iz srednje faze (poput vampirskog filma “Addiction”) te novijih naslova. Ferrara bi u Zagrebu trebao predstaviti svoj biografski film “Pasolini” o smrti slavnog talijanskog umjetnike te publici prikazati nedovršenu verziju svog rock dokumentarca “Live in France” koji prati turneju njegovog benda.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 17:18