Direkcija filmskog festivala u Puli i umjetnički ravnatelj Zlatko Vidačković danas će na konferenciji za novinare službeno objaviti program 60. pulskog festivala, koji počinje 20. srpnja. Ovogodišnja Pula posebna je već i po tome što je jubilarna, okrugla šezdeseta. No, osim toga, ove se godine Pulu pomno iščekuje i zbog nečeg drugog. Naime - po broju filmova i po njihovoj atraktivnosti ova bi Pula lako mogla biti i najjača otkad je samostalne Hrvatske.
Festivalski i kino hitovi
Nacionalni program Pule ove godine - pogotovo u kontekstu recesije - izgleda impresivno. U nacionalnom programu natjecat će se četrnaest filmova, od kojih trinaest u konkurenciji, što je apsolutni rekord u razdoblju nakon Jugoslavije. Tome treba - međutim - pridodati i rekordnih deset filmova u sekciji manjinskih koprodukcija, što je pet puta više nego lani. Ukupno su - dakle - u godini dana u Hrvatskoj snimana i dovršena 24 filma, što je dojmljiv podatak, pogotovo kad se ima na umu da je lani taj broj bio 12, a da se budžet kinematografije u jeku krize nije uopće povećavao.
Međutim, razlog zašto se ovogodišnja Pula očekuje s interesom (pa je neki kuloarski čak zovu i “the” Pulom) nije samo puki broj proizvedenih filmova. Na ovogodišnji nacionalni festival, naime, pristižu dva filma koja su se već iskazali kao domaći kinohitovi (“Zagonetni dječak” i “Svećenikova djeca”). Tu su - nadalje - četiri filma koja su ušla na velike A festivale - “Obrana i zaštita” i “Krugovi” u Berlin te “Svećenikova djeca” i “Adria Blues” u Karlove Vary. Tu su - na koncu - i neki filmovi koje svjetska i domaća javnost još nisu imali prilike vidjeti, ali zvuče obećavajuće, bilo kao potencijalni hitovi, bilo zato što su ih radili režiseri sa zanimljivim prethodnim radovima.
Mali ili veći klasici
Kad se tomu doda da u koprodukcijskom programu Pula donosi naslove režisera koji su mali ili veći klasici ( Peter Greenaway, Goran Marković, Goran Paskaljević) - ispada da nacionalna Pula nikad u povijesti nakon '90. nije imala toliko atrakcija na papiru.
Hoće li tako atraktivno izgledati i na platnu? To ćemo vidjeti 27. srpnja, kad festival završava dodjelom nagrada.
Zagonetni dječak
red. Dražen Žarković, Kinorama,
uloge: Antonio Parač, Karlo Maloča, Toma Budanko, Vanja Markovinović
Drugi dio serijala o Koku već je premijerno prikazan u hrvatskim kinima, gdje je imao vrlo dobru gledanost i miješane kritike. “Zagonetni dječak” imat će sigurno i u Areni masovnu i mlađahnu publiku, no teško da se može uplesti u diobu nagrada - pravedno ili ne, dječji filmovi obično su na festivalima u drugom planu.
Majstori
red. Dalibor Matanić, HRT,
uloge: Areta Čurković, Nikša Butijer, Goran Bogdan
Nastao izvan proizvodnje HAVC-a, “Majstori” su televizijski film Dalibora Matanića, koji po brzini kojom niže (polu)neovisne projekte postaje hrvatska inačica Michaela Winterbottoma. „Majstori“ su sentimentalna komedija o domaćici iz radničke klase koju počne spopadati udvarač.
Svećenikova djeca,
red. Vinko Brešan, Interfilm,
uloge: Krešimir Mikić, Nikša Butijer, Dražen Kuehn, Marija Škaričić, Jadranka Đokić
“Svećenikova djeca” već su se potvrdila u kinima kao najveći domaći hit sezone, no hitovi ne prolaze nužno jednako dobro i na festivalima. U međuvremenu, Brešanov će film imati i svjetsku premijeru u konkurenciji Karlovih Vary, a uspjeh u Češkoj bi ojačao i izglede filma u Puli.
Projekcije
red. Zrinko Ogresta, Interfilm, uloge: Jelena Miholjević, Polona Juh, Ksenija Pajić, Ksenija Marinković, Doris Šarić Kukuljica
Potpuno komoran film koji se sav dešava u četiri zida tijekom grupne psihoterapije, film “Projekcije” novi je naslov Zrinka Ogreste, pobjedniku Pule iz 1995. i 2003. Zanimljivo je da i ovaj film ima gotovo isključivo ženske likove.
Šuti
red. Lukas Nola, Kinorama,
uloge: Tihana Lazović, Milan Pleština, Lana Barić, Živko Anočić
Nakon blijedog filma “Pravo čudo” i nekoliko odbijenica na HAVC-ovim natječajima, Lukas Nola se nakon 6 godina vraća u Pulu filmom “Šuti” o obiteljskom nasilju. Glavnu ulogu u filmu igrat će debitantica Tihana Lazović.
Visoka modna napetost
red. Filip Šovagović, Zona Sova, uloge: Marija Škaričić, Goran Navojec, Bojana Petrović
Glumac koji se pretvorio u filmaša Filip Šovagović debitirao je 2005. neovisnim i bizarnim filmom “Pušća Bistra“. Sad se vraća u Pulu filmom koji potpisuju dva istaknuta pisca (Ivica Đikić i Robert Perišić), sniman je na Braču, a najslavnije lice kasta je vjerojatno - Stipe Mesić.
Nije sve u lovi
red. Dario Pleić, Interfilm,
uloge: Sara Stanić, Marko Cindrić, Nikša Butijer
Dario Pleić je - kao i Orhel - režiser koji je zanat ispekao na TV serijama. I njemu je ovo kino prvijenac. “Nije sve u lovi” trazicijski je noir o čovjeku koji dugove zbog klađenja pokušava riješiti tako što sa curom smisli pljačkašku urotu, a žrtva te urote je udovac poduzetnik.
Kauboji
red. Tomislav Mršić, Kabinet,
uloge: Saša Anočić, Ivana Rushaidat, Nina Erak, Ana Begić, Živko Anočić
Riječ je o filmskoj verziji kazališne hit-predstave iz koje je film preuzeo i veliki dio glumačkog ansambla. Od filma se očekuje da iduće sezone nastavi nisku domaćih hitova, no to će ponajprije ovisiti o tome koliko se u prebacivanju na drugi medij snašao režiser, debitant Mršić.
Obrana i zaštita
red. Bobo Jelčić, Spiritus Movens,
uloge: Bogdan Diklić, Nada Đurevska, Ivana Roščić
Drugi kino film istaknutog teatarskog redatelja Jelčića priča je o jednom danu starog Hrvata Mostarca (Diklić) koji mora preći na “njihovu” stranu grada i otići na pokop muslimanskog prijatelja. Film je premijeru imao u popratnom programu Berlina, što je najjača međunarodna referenca nekog domaćeg filma od 2007. To “Obranu i zaštitu” čini mogućim favoritom, no Pula je festival zloglasan po tome da žiri “pedagoški kažnjava” filmove koji su uspjeli vani.
Oproštaj
red. Dan Oki, Kazimir,
uloge: Andre Mladinić, Nikša Arčanin, Bruna Bebić
Kao i prethodni Okijev film “Mrak”, i “Oproštaj” je neovisna produkcija, snimljen u Splitu s glumcima tamošnje glumačke klase. Riječ je o melodrami o djevojci koja oboli od neizlječive bolesti, no u film je isprepleten i ekološki motiv azbestoze.
Hitac
red. Robert Orhel, Kinorama,
uloge: Ecija Ojdanić, Iva Babić, Barbara Nola
Svojedobno zapažen srednjemetražnim filmom “Sunčana strana subote”, Robert Orhel proveo je desetljeće kao režiser TV serija, među ostalim i “Mamutice”. Sad je dočekao i pulski, te kino-debi. “Hitac” je kriminalistička drama, a zanimljivost je da je sedam glavnih uloga u filmu - ženskih.
Simon Čudotvorac, 3D
red. Petar Orešković, Alka Film, uloge: Sven Jakir, Elizabeta Kukić, Jadranka Đokić
Nakon što je prvi hrvatski 3D filma (ne naročito dojmljivo) režirao sam, producent Jozo Patljak je sada producirao drugi hrvatski 3D film, “Simon Čudotvorac”. Režiser filma je Petar Orešković je također debitant, no za sobom ima nekoliko dobrih kratkih filmova i zapaženi dokumentarac “Povratak mrtvog čovjeka”.
Vis a Vis
red. Nevio Marasović, Copycat, uloge: Darija Lorenci, Rakan Rushaidat
Nakon neovisnog SF-a “The Show Must Go On” koji je prošao osrednje, Nevio Marasović ponovo se vraća u Pulu s filmom u potpuno nezavisnoj produkciji. “Vis a Vis” je film koji prati snimanje filma na Visu i peripetije unutar članova ekipe.
Kratki spojevi,
omnibus,
red. Juričan, Jušić, Tarokić, Mardešić,
uloge: HRT (izvan konk.)
Riječ je o omnibusu triju kratkih filmova u produkciji HRT koji u Puli igra izvan konkurencije. Uz iskusnijeg Darija Juričana, film potpisuju neki od najdarovitijih režisera najmlađeg naraštaja (Hana Jušić, Sonja Tarokić, Andrija Mardešić) kojima se to piše i kao pulski debi.
Glavna atrakcija su Golubovićevi ‘Krugovi’
Manjinske koprodukcije - koje u Puli imaju zaseban program i nagradu - nikad u pulskoj povijesti nisu bile brojnije - ima ih čak deset. Među njima pažnju posebno skreće film “Goltzius” koji je u hrvatskoj koprodukciji snimao svjetski glasoviti režiser i multimedijski umjetnik Peter Greenaway.
Osim njega, u manjinskom programu su i dva slavna pripadnika “praške škole”, Goran Marković i Goran Paskaljević. No, od ovogodišnjih manjinskih koprodukcija iz Srbije najveća su atrakcija sigurno “Krugovi”, film Srdana Golubovića koji u Pulu stiže s nagradom sa Sundancea i uspješnim prikazivanjem u popratnom programu Berlina. Među manjinskim koprodukcijama je i pet slovenskih naslova, od kojih je jedan - “Adria Blues” Miroslava Mandića, uvršten u program Karlovih Vary.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....