LISINSKI SUBOTOM

Frittoli je pokazala svu raskoš glasa i karizme

Velika diva, sopranistica Barbara Frittoli, nastupila je u subotu u Lisinskom, održavši koncert prvotno zakazan za ožujak, a zatim zbog bolesti odgođen.

Ciklus Lisinski subotom zaključen je tako nastupom jedne od najvećih pjevačkih zvijezda današnjice, koja je s velikim uspjehom pokorila sve najprestižnije pozornice svijeta, uključujući Teatro alla Scala u rodnome Milanu te njujorški Metropolitan. S pjevačicom je u Zagreb doputovao i talijanski ansambl I Solisti del Teatro Regio di Parma, član većeg opernog ansambla istoga kazališta, specijaliziran upravo za opernu glazbu 19. stoljeća. Izvedbom je ravnao njihov stalni dirigent i utemeljitelj, maestro Sergio Pellegrini.

Nisu pripremili bis

U maniri prave dive, Frittoli je za zagrebački nastup pripremila tek nekoliko arija, a oni koji su se nadali nekom “spektakularnom” bisu, ostali su razočarani jer Frittoli i ansambl nisu uvježbali dodatnu točku, već su, uz malu ispriku, ponovili jednu ariju iz programa - i to dio.

Ipak, publika nije ostala zakinuta za jedinstveno iskustvo nastupa ove iznimne pjevačice. Program subotnjeg koncerta bio je raščlanjen u dvije cjeline - francusku i talijansku. Prvi je dio koncerta posvećen francuskom opernom stvaralaštvu, predstavljenim Bizetom, Massenetom i Gounodom, a drugi talijanskom, predstavljenim instrumentalnim brojevima i arijama Bellinija, Verdija i Puccinija.

Barbara Frittoli pjevačica je koja na sceni zrači samopouzdanjem, ali i ležernošću, možda jedna od posljednjih opernih diva takve snage i neodoljive karizme. Arije iz Bizetove Carmen, Massenetove Thaďs te iz Gounodova Fausta, ova “rasna” pjevačica izvela je pokazavši odmah svu raskoš svoga glasa, snažnog, zvonkog, voluminoznog instrumenta kojim upravlja s velikom lakoćom.

Ipak, domaći su, talijanski autori, čini se pjevačici ipak nešto bliži, stoga je u drugome dijelu potpuno uronila u izvedbu arije Leonore iz Verdijeve “Moći sudbine” te triju Puccinijevih opera.

Fenomenalni gudači

Solisti kazališta iz Parme odličnima su se pokazali posebice u instrumentalnim točkama, poput uvertire Bellinijevoj operi “Norma” ili vrlo interesantne komorne inačice preludija prvome činu Bizetove “Carmen”, a uz doista fenomenalne gudačke snage ansambla, treba istaknuti i drvene puhače.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
18. studeni 2024 22:18