"Čarobna frula" zagrebačkog HNK u Dolenčićevoj režiji i pod ravnanjem maestra Nikše Bareze po izlasku premijere za tili je čas rasprodana. Štošta ovu izvedbu Mozartove posljednje opere čini čarobnom, kao i mogućim novim “Orašarom” u kazališnoj kasi, a jedan je od njezinih interpretativno neodoljivih protagonista svakako prvak Opere Ozren Bilušić u ulozi Papagena. Zagrebački bas bariton do sada u operi nije pjevao Mozartova skupljača ptica, ali je nekoć poklonio glas lutkama za pjevane dijelove uloge za predstavu Zagrebačkog kazališta lutaka.
- Specijalizirao sam se za buffo (komične) uloge i radeći na njima naučio sam mnogo o tehnici glume. Mnogo su mi pomogli stariji kolege, Marijan Jurišić i Bojan Šober, koji su bili izvrsni u takvim ulogama. Moj Papageno zbroj je svih tih iskustava - kaže pjevač, napominjući da ta uloga uči iskrenosti, jednostavnosti, skromnosti, lojalnosti prema prijatelju. Mali je čovjek, ne zanima ga materijalno, nego osnovno: hrana, piće i ljubav koju dobije kao nagradu za dobrotu.
Bilušić je po svojem glumačkom daru specifičan pjevač, komotno bismo ga mogli vidjeti u kazalištu na Kaptolu ili u Kerempuhu.
- Bilo je ideja za takve angažmane, ali još ih se uvijek ne usudim prihvatiti jer imam veliki respekt prema glumcima. U operi je svaka uloga i glumačka, i vjerojatno imam neki talent jer mi nijedna operna rola u glumačkom dijelu nije teška - nastavlja.
Prije Muzičke akademije i solo pjevanja, za nižeg glazbenog obrazovanja Bilušiću je glavni predmet bio klarinet, na maturalnom ispitu svirao je Mozartov “Koncert za klarinet u A-duru”.
- Mozartova je glazba genijalna, na prvi pogled jednostavna, a zapravo zahtjevna. Kod njega se čuje svaka greška, zato njegove partiture izazivaju strahopoštovanje - govori pjevač koji ove sezone još nastupa u “La Boheme”, “Zrinjskom”, “Don Carlu”, “Adelu i Mari”…
Jedan je od mnogih iz plemena Bjelovarčana u umjetničkim zanimanjima; tu su još braća Navojec, Snježana i Goran Tribuson, Bogdan Diklić…
Ima nas u zagrebačkoj Operi, u vojnom orkestru, Simfonijskom orkestru HRT-a, gdje je članica bila i moja sestrična, na žalost pokojna, Sanja Beketić, u Zagrebačkoj filharmoniji… - Ja sam prvi operni pjevač iz Bjelovara, unatoč činjenici da u bjelovarskoj glazbenoj školi nije postojao pjevački odjel u vrijeme mojeg školovanja - ističe Bilušić. Čuvanje glasa u opernih pjevača, napominje, iznimno je kompliciran proces.
- Uopće ne pazim na glas. Što više pazite, to vam više stvari smeta. Normalan život i smirena atmosfera najbolji je recept za čuvanje glasa. One priče o sirovim jajima su bajke - završava prvak Opere zagrebačkog HNK.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....