Prvi puta od 80-ih godina prošlog stoljeća prodaja ploča je u SAD-u nadmašila prodaju CD-a, javlja Udruženje diskografske industrije Amerike (Recording Industry Association of America - RIAA).
Njihovo izvješće za prvu polovicu 2020. godine pokazuje da su Amerikanci potrošili 232 milijuna dolara na kupnju vinila, što čini 62 posto od ukupne svote koju su dali za kupnju fizičkih glazbenih izdanja.
Ipak, prodaja ploča čini tek četiri posto od svih prihoda od glazbe.
Očekivano, dominaciju tržištem nastavljaju streaming servisi, kojima odlazi 85 posto sve zarade od glazbe. Oni su do kraja lipnja tako na američkom tržištu generirali 4,8 milijardi dolara, što je 500 milijuna više nego prošle godine.
Pokazuje se da su i korisnici sve voljniji i platiti za premium usluge na glazbenim servisima, koje najčešće uključuju mogućnost slušanja glazbe bez oglasa. Na plaćanje premiuma su dali 72,1 milijuna dolara, dok je prošle godine ta brojka iznosila 58,2 milijuna.
Da danas doista rijetko tko (legalno) preuzima glazbu na uređaje s kojih ju sluša pokazuje i brojka po kojoj je na downloade glazbe otišlo samo šest posto svih prihoda.
S rastom utjecaja streaming servisa, koji pokazuje da ljudi glazbu danas percipiraju kao uslugu više nego kao proizvod, pa su skloniji dati novac za pristup nekoj platformi nego ga uložiti u konkretno izdanje, vrlo je zanimljivo vidjeti trend porasta prodaje vinilnih ploča. Prodaja je porasla i u Velikoj Britaniji, i to nešto malo više od četiri posto. Ove rastuće tendecije mogu se zamijetiti i u Hrvatskoj, iako u manjoj mjeri u odnosu na SAD.
Bilo da se radi o hipsterskom trendu ili nostalgiji, vinil je, čini se, glazbeni medij koji je za sada najviše izdržao na testu vremena. Već 30 godina je okupacija brojnim ljubiteljima glazbe, a, kako tvrde mnogi, i najkvalitetniji fizički prijenosnik zvuka pored kojeg CD ili kasete nemaju šanse.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....