MUZIČKI BIENNALE ZAGREB

U Muzeju suvremene umjetnosti održan koncert glazbenika eksperimentalne i improvizirane glazbe

Koncert CRI Orchestra - CRoatian Improvisers Orchestra 

 Dragan Matic/CROPIX
Sjedište ovoga orkestra nalazi se u Puli, gdje održavaju jedan koncert godišnje u sklopu Audioart festivala

U Muzeju suvremene umjetnosti jučer je održan koncert CRI Orchestra - CRoatian Improvisers Orchestra - In my Next Life I Want to Be a Feedback, za 8 ex tempore skladatelja i orkestar improvizatora. Kako mu i samo ime kaže, riječ je o improvizacijskom orkestru koji okuplja dvadesetak hrvatskih glazbenika koji djeluju u području eksperimentalne i improvizirane glazbe.

image
Dragan Matic/CROPIX

Poticaj za njegovo osnivanje bio je nastup sastava STiCRi (STyrian Improvisers CRoatian Improvisers), međunarodnoga improvizacijskog orkestra koji okuplja štajerske i hrvatske glazbenike, 2014. godine u Puli. Zajedničkom suradnjom Audioart festivala i Soundpainting platforme Pula, udruge Kulturban i Rondo Histriae te Saveza udruga Rojca odlučeno je da sjedište ansambla bude u Puli gdje i održavaju jedan koncert godišnje u sklopu Audioart festivala.

image
Dragan Matic/CROPIX

Na taj način te pozivajući na sudjelovanje različite aktere iz Pule, ali i ostatka Hrvatske - profesionalce i amatere; izvedbene, intermedijalne i multidisciplinarne umjetnike i umjetnike zvuka, skladatelje, dirigente, performere i glumce itd. - pokušava se decentralizirati eksperimentalna umjetnička scena u Republici Hrvatskoj, odnosno nastoje se umrežiti različiti umjetnici iz različitih krajeva Hrvatske. Tako se ujedno priprema teren za međunarodne suradnje, razvoj publike i nadilaženje tradicionalnih barijera između akademskog i alternativnog, odnosno profesionalnog i amaterskog umjetničkog djelovanja.

image
Dragan Matic/CROPIX
image
Dragan Matic/CROPIX

CRI Orchestra svoje ishodište pronalazi u eksperimentalnoj, konceptualnoj i gameplay kompoziciji oslanjajući se na autorske multidisciplinarne umjetničke prakse u kojima dirigent/skladatelj gestama i znakovima komunicira s ansamblom izvođača: "Conduction" Lawrencea "Butcha" Morrisa i "Soundpainting" Waltera Thompsona. Taj je znakovni jezik namijenjen glazbenicima, plesačima, glumcima i vizualnim umjetnicima, a odvija se kao skladanje u realnom vremenu. Soundpainting izvedbom koja nalikuje na glazbeni teatar propituje odnos kompozicije i improvizacije, a na MBZ-u 2023. to će istraživanje predvoditi čak osmero skladatelja (soundpaintera) uz ponešto proširen vokabular u odnosu na ranije izvedbe orkestra.

image
Dragan Matic/CROPIX
image
Dragan Matic/CROPIX
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 19:36