Na Danima satire, u službenoj konkurenciji, preksinoć je u ZeKaeM-u igralo Mestno gledališče ljubljansko koje je došlo s predstavom “Ženska komedija” Heinera Müllera, u režiji Ivice Buljana.
To je netipično djelo i za Müllera i za Buljana: napisana 1969. “Ženska komedija” je jedini tekst tog žanra istočnonjemačkog disidenta i jednog od najvećih njemačkih dramatičara 20. stoljeća.
Gola u jami
U nas dosad nikad nije bila izvođena, kao ni u Sloveniji. Riječ je o laganome humornome komadu koji se bavi pozicijom žene u socijalizmu: vrijedne radnice na gradilištu, brigadirke i feministice.
Kada se udarnica Jenny Nägle odluči okupati gola u građevinskoj jami, pokrenut će niz događanja gdje komične situacije proizlaze iz sudara muških predrasuda o položaju žene radnice s reakcijama drugarica koje, da bi obranile svoje položaje, odlučuju preuzeti najteže muške radne zadatke.
Gotovo je neprepoznatljivo vidjeti krajnje društveno angažiranog redatelja, čija je “Garaža” nedavno gostovala u Berlinu, ili redatelja visokoestetiziranih čitanja klasika, u jednom lagano humornom, socijalističko-nostalgičarskom komadu koji je čak i pomalo konvencionalno režiran.
Tko je pobjednik
Dani satire završit će u petak dodjelom nagrada u Kerempuhu, a svako prognoziranje pobjednika doista je nezahvalno, budući da je ovogodišnje festivalsko izdanje ponudilo zanimljiva ostvarenja koja se dijametralno razlikuju u redateljskom postupku, ali i u samom žanru: za nagrade se natječu komični komadi, ali i dramski s humornim dijelovima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....