PREMIJERA U KEREMPUHU

Pjevačke dionice u ‘Krletki’ nisu bile na razini glumačkih uloga

Krešimir Dolenčić režirao je farsu prema tekstu Jeana Poireta

ZAGREB - Satirično kazalište Kerempuh uložilo je velik trud, a i dosta novca, u novu premijeru: Krešimir Dolenčić režirao je, u prijevodu Vladimira Gerića, farsu “Krletka” (La Cage aux Folles) Jeana Poireta, praizvedenu 1973. u Parizu.

Posrijedi je najpoznatije djelo čuvenog francuskog glumca i spisatelja, u svoje vrijeme nerazdvojnoga od svoga glumačkog para Michela Serraulta, koji je u “Krletki” bio igrao drugu glavnu rolu, transvestita Albina-Zazu. “Krletka” je nekoliko puta ekranizirana, Broadway je dao mjuzikl i radi se, ukratko, o klasičnom djelu francuskog teatra druge polovice dvadesetog stoljeća.

Tekst je dodatno “ponašila”, s redateljem, Željka Udovičić, što je, vjerujem, pogrešno jer teško je prihvatiti da se transvestit Albin-Zaza vraća s turneje po Dalmatinskoj zagori. Doduše, smiješno je što se par katoličkih licemjera ovdje preziva Petir umjesto Dieulafoi, no mislim da publici ne treba toliko “telefonirati” o aktualnosti djela u našem socijalnom i društvenom kontekstu.

Vlasnik noćnog kluba

Većina likova u ovoj zapravo društveno angažiranoj farsi jesu transvestiti-homoseksualci (premda je tu i transvestit heteroseksualac), a glavni je lik Georges, vlasnik noćnog kluba u Saint Tropezu, koji ih sve drži na okupu (radnim mjestom). Georges i njegov partner Albin odgojili su Georgesova sina Filipa koji se sad ženi s Andreom, kćeri ultrakonzervativnog političara, pa moraju ugostiti njega i njegovu suprugu te pritom skriti da su cirkusanti i pederi...

Dolenčić je nastojao iskoristiti svoje iskustvo u glazbenim dramama i ovdje iznijeti na scenu praktički mjuzikl, no ostalo je sve uglavnom na glumi naprosto zato jer glumački ansambl Kerempuha baš ne vrvi glumcima koji zbilja znaju i pjevati. Glumački dio bio je, rekli bismo, uredan, a kad je trebalo zapjevati, ispalo je da se i dalje - zezaju.

Jeftina komika

Željko Koenigsknecht kao šef parade Georges dramski je dobro vodio lik sve do trenutka kad je i on zapjevao. Ne ide mu. Isto tako, pjevati ne zna niti Hrvoje Kečkeš kao Albin-Zaza, a cijelu je ulogu providio, doduše zdušno, dosta jeftinom komikom. Kao transvestiti na sceni najbolje su se snašli Mario Mirković (koji je i vješto zasvirao klarinet) kao Francis i Borko Perić kao Mercedes. Filip Detelić kao Salome, pak, kao da je samo popunjavao broj.

Predstava traje dobro preko dva sata i nije dosadna, a najviše je umjetničke satisfakcije zacijelo donijela mladom kostimografu Nevenu Mihiću čiji kostimi, uz koreografiju Dinka Bogdanića, uspješno prate živahnu Dolenčićevu režiju koja će bez sumnje trajno privlačiti publiku.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. studeni 2024 09:57