PODNESENA PRIJAVA

TikTok napravio boom u Hrvatskoj, ali djeci ne želi prevesti uvjete poslovanja: ‘Želimo istragu!‘

Ilustracija
 Jakub Porzycki/NurPhoto
Među mnogim nepravilnostima za koje BEUC optužuje TikTok spominje se i jedna koja se odnosi na hrvatsko tržište

Popularna kineska platforma TikTok uskoro će se pred Europskom komisijom morati braniti od optužbi za kršenja prava potrošača nakon što je prijavu protiv ove iznimno popularne platforme za dijeljenje video i drugih sadržaja podnijela europska udruga potrošača BEUC.

A među mnogim nepravilnostima za koje BEUC optužuje TikTok spominje se i jedna koja se odnosi na hrvatsko tržište - naime, BEUC, između ostaloga, činjenicu da TikTok krši potrošačka prava temelji na tome što opći uvjeti poslovanja ove platforme nisu dostupni na hrvatskom jeziku iako je platforma napravila boom na hrvatskom tržištu.

BEUC napominje kako je povreda tim teža što najveći udio korisnika TikToka čine djeca, dakle ranjiva skupina potrošača koja problem s razumijevanjem TikTokovih uvjeta poslovanja imaju čak i onda kad su ona prevedena na jezik kojim govore, a kamoli kad taj prijevod uopće nije dostupan.

Naime, BEUC u istraživanju dokazuje kako su ti uvjeti poslovanja uglavnom nerazumljivi i neprilagođeni djeci, a u istraživanju tvrde kako TikTok otvoreno oglašivače poziva da targetiraju djecu starosti od 11 do 17 godina, iako su to ranjivi potrošači te iako je dobna granica za korištenje aplikacije 13 godina.

Osim toga, EU potrošači tvrde i kako pravila TikToka financijski mogu ošteti njegove korisnike: jedna od opcija na TikToku je i kupovina novčića koje potrošači potom mogu mijenjati za virtualne poklone, no TikTok ovdje zadržava pravo da prilagođava tečaj kako mu odgovara, što naravno može ići na štetu djece.

"Želimo opsežnu istragu TikTokovog principa rada te želimo osigurati da platforma poštuje europska potrošačka prava", izjavila je direktorica BEUC-a Monique Goyens.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
17. studeni 2024 02:50