ZADIRANJE U PRIVATNOST

PSIHOLOGIJA ZAPOŠLJAVANJANitko ne voli screening profila

Dvije trećine njih izjavilo je da potencijalnog poslodavca smatra manje privlačnim nakon saznanja da su im pregledavali Facebook profil, jer su to osjećali kao zadiranje u privatnost koje baca loše svjetlo na tvrtku

Kompanije koje analiziraju i pregledavaju ponašanje kandidata za posao na društvenim mrežama, mogu odbiti potencijalne zaposlenike i otežati si privlačenje najboljih kandidata - otkriva novo istraživanje napravljeno na Državnom sveučilištu Sjeverne Caroline u SAD-u.

- Proces izbora je prva indikacija o tome kako će vas potencijani poslodavac tretirati - kaže Will Stoughton, student psihologije i voditelj istraživanja - A ako elitni kandidati osjete da im je privatnost ugrožena, to može imati negativne posljedice na kompaniju koja zapošljava.

Psiholozi su napravili dva istraživanja i dobili slične rezultate u oba.

U prvoj studiji, 175 sudionika prijavlio se za posao online. Rečeno im je da su njihovi profili na Facebooku pregledani zbog profesionalizma, te da slijedi odluka o zapošljavanju. Dvije trećine njih izjavilo je da potencijalnog poslodavca smatra manje privlačnim nakon tog saznanja, jer su osjećali da je pregled njihovog profila zadiranje u privatnost i baca loše svjetlo na tvrtku.

U drugoj studiji 208 sudionika zamoljeni su da zamisle hipotetski scenarij u kojem su potencijalni poslodavci pregledavali njihove profile zbog profesionalizma. Pola ih je zatim odgovaralo kako bi reagirali da dobiju posao, a druga polovica kako bi reagirali da ga ne dobiju.

Ponuda za posao nije značila previše - 60 posto sudionika u obje grupe izrazilo je negativan stav prema hipotetskom poslodavcu - opet, zbog narušavanja privatnosti.

- Ovo istraživanje govori da bi kompanije trebale opreznije odvagnuti prednost i nedostatke pregledavanja profila kandidata na društvenim mrežama čemu su mnogi skoni. Moraju biti svjesni da tako raste vjerojatnost da će odbiti potencijalne zaposlenike - izjavila je za e!Science News dr. Lori Foster Thompson, koautorica studije.

- Posebno je to opasno jer najbolji kandidati uglavnom imaju više opcija, pa lako mogu odustati od poslodavca kojem ne vjeruju.

Rezultati istraživanja objavljeni su na webu, u Journal of Business and Psychology.

Jutarnji.hr ima novu rubriku Jutarnji doktor kojoj možete pristupiti na adresi doktor.jutarnji.hr

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
22. prosinac 2024 11:36