TEST
Subaru XV 2.0D AWD
Za dobrostojeće osobenjake
Premda upitnog vanjskog te konzervativnog unutarnjeg izgleda, XV je udoban i sposoban križanac s moćnim, a istodobro štedljivim 2,0-litrenim bokser dizelašem i 147 KS, kod kojega je teško probaviti samo jedno – visoku cijenu
Vedran Flajnik/Željko Puhovski
Bio je to logičan potez: Impreza XV, koju je Subaru predstavio pred koju godinu, zagolicala je maštu javnosti u dovoljnoj mjeri da ju je japanski proizvođač odlučio osamostaliti. Konačni rezultat sada je pred nama, XV je svjesno odbacio slavno ime, no zauzvrat nudi - više.
Posebno je to primjetno u vizualnom smislu, dakako s naglaskom na vanjski izgled. O tome koliko je u tom smislu uspješan nastup novog Subarua dalo bi se raspravljati, no sasvim je sigurno da na cesti, pogotovo u prepoznatljivoj narančastoj boji, neće proći nezapaženo. Premda ostatak zapravo više djeluje sirovo nego snažno, jedini stvarno bitan detalj odnosi se na visinu karoserije.
U odnosu na klasičnu Imprezu, s kojom i dalje dijeli mnoštvo dijelova, XV je podignut za dodatnih 7,5 centimetra, pa mu udaljenost od tla iznosi konačnih 22 centimetra. Na stranu crni plastični dodaci na pragovima i blatobranima, kao i pomalo nezgrapno izvedena imitacija difuzora, upravo ga taj podatak obilježava u najvećoj mjeri.
Jer, za upravljačem se zapravo nije dogodilo ništa spektakularno. Subaru je, naime, ostao vjeran konzervativnom oblikovanju armature i uglavnom jednobojnoj unutrašnjosti. Mjesta podjednako ima i sprijeda i straga, a prtljažnik od 380 litara, premda ne spada u rekordere, veći je od onoga u petvratnoj Imprezi, i to za lijepih 30 litara.
Okretanjem ključa u kontakt bravi budi se dizelski bokser sa 147 KS, koji već četiri godine odlično služi u praktički svim Subaruima. U crossoveru nam se, međutim, doima bučnijim i grubljim no drugdje, posebno pri samom startu. Ipak, valjda zbog specifičnosti samog automobila, to je nekako lakše oprostiti, baš kao i ponekad zapinjuću i relativno grubu ručicu mjenjača.
Jer, riječ je zapravo samo o nuspojavama - pogonski sklop svoj posao obavlja jako dobro, i to u svim režimima rada. Šaltati ne treba često, a potrošnja je i više nego povoljna i na otvorenoj se cesti bokser zadovoljava s tek 5 litara dizela, dok nam u gradu XV nije trošio više od 7,5.
Provjereni pogon na sve kotače pomaže i na cesti, posebno mokroj, ali do punog izražaja dolazi izvan nje. Na makadamu se fino nadopunjava sa spomenutom uzdignutosti od tla, a u tim uvjetima XV školski pokazuje i koliko je udoban na lošim podlogama, ali i da je lijepo uravnotežen. Vozi se s lakoćom, kao da ne poznaje pojmove podupravljanja i preupravljanja, ako ih baš namjerno ne isprovocirate.
Dodaci poput TCS-a i VDC-a, prednji i bočni jastuci (uključujući i jastuk za koljena) te zavjese dio su standardne opreme. Po pitanju udobnosti dojam zaokružuje srednji paket Trend, koji XV upotpunjuje i detaljima poput aluminijskih naplataka, dnevnih svjetala, kamere za vožnju unatrag, grijanih sjedala, maglenki...
Svidio vam se vizualno ili ne, XV je sposoban križanac kod kojega je teško probaviti samo jedno - cijenu. U slučaju testnog modela iznosi čak 274.000 kuna.
***
Moglo je i življe, premda ozbiljnijih primjedbi nema. Instrumenti su pregledni, upravljač podesiv po visini i dubini
Prednja sjedala su udobna i dovoljno prostrana i za visoke vozače
Prtljažnik od osnovnih 380 litara obaranjem stražnje klupe može narasti i do 1270
Dokazani 2,0-litreni turbodizelski bokser sa 150 KS vrlo je efikasan, no čini se bučnijim nego ranije
***
XV 2.0D AWD
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....