Za izgled druge generacije Koranda angažiran je Italdesign (Giorgetto Giugiaro) i rezultat nije izostao. Karoserija dugačka 4,41 metra, u centimetar jednaka kao Hyundai ix35, skladnog je izgleda, čistih linija i dobrih proporcija. U crnoj boji možda je čak malo prejednostavna, podsjeća na Opel Antaru i zato savjet: odaberite svjetlije boje karoserije, u kojima Korando postaje originalniji i izražajniji. Šteta što je na raspolaganju samo jedna, no zauzvrat kompletna razina opreme (Comfort). U seriji se dobivaju alu naplaci, eloksirani krovni nosači, zacrnjeni stražnji prozori i stražnji, “difuzorski“ branik s dvije ispušne cijevi - elementi koji Korandu dižu rejting na cesti.
Bogatstvo opreme prelijeva se na vrlo prostranu unutrašnjost, naročito na stražnjem sjedalu. Doduše, nema upozorenja od nehotičnog napuštanja trake i sličnih hi-tech novotarija, ali Korando zato nije lišen sustava potrebnih za dobru terensku vožnju (protiv prevrtanja, za lakše kretanje na uzbrdici, fiksni 4x4 pogon…) kao i brojnih elemenata potrebnih za ugodu i sigurnost, od radija s kontrolama na kožnom upravljaču do grijanih sjedala.
Popis je podugačak, ali voljeli bismo da su se Korejci jednakim žarom potrudili i u ostalim segmentima. Primjerice, sjedala su razmjerno tvrda i ravna u leđnom dijelu, a koža na upravljaču ostavlja dojam tek bolje plastike. Nadalje, armatura pomalo monotonih linija presvučena je tvrdom i nešto jeftinije obrađenom plastikom koja s druge strane, ostavlja dojam dugovječnosti. Cjelokupan ugođaj je zapravo pomalo preobičan, premda „svega ima“ i u cjelini se unutrašnjosti ništa bitno ne može prigovoriti.
Štoviše, dopali su nam se detalji poput izvlačivih kukica za vješanje vrećica u naslonima sjedala, kao i prtljažnik. Nije rekordno velik, ali je posve ravne podnice, ispod koje se nalaze skriveni dodatni pretinci za manje predmete. Dvolitreni novorazvijeni dizelaš sa 175 KS i 360 Nm vrlo je dobar pogon, naročito u vožnji otvorenom cestom. S turbinom promjenjive geometrije i 6-stupanjskim mjenjačem brz je i elastičan, uvjerljive snage u pretjecanjima i dovoljno autoritativan na autocesti. Tad je čak i tiši od huka zraka koji stvara karoserija.
S druge strane, pri kretanju je zbog kratkog prvog stupnja i naglog gubitka snage te sporog ponovnog hvatanja dovoljnih okretaja za nastavak tempa u drugom stupnju prilično neuglađen i zamoran u vožnji gradom. Sirov dojam hrani i bukom na niskim okretajima te u praznom hodu, kao i neuglađenim metalnim zveketom motora pri ubrzanju s mjesta.
Ukratko, Korando nije najbolji SUV na svijetu, ali je nešto jeftiniji od podjednako opremljenih i motoriziranih Hyundaija ix35 i Kije Sportage, uz jamstvo od pet godina ili 100.000 kilometara. Želite li biti drukčiji, zašto ne?
Kompletan test pročitajte u tiskanom izdanju Auto kluba (broj 660.)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....