Kultni plakat

‘Da, ja sam dječak iz Podravkine hit reklame 50-ih! Moje lice se vrtilo po Jelačić placu, a posebno pamtim jednu scenu iz škole‘

Mirko Ferković je u vrijeme snimanja reklame imao osam godina. Danas ima 78 i s radošću se prisjeća nenadane slave u djetinjstvu

Mirko Ferković, dječak iz legendarne Podravkine reklame za marmeladu

 Marko Miscevic/Cropix

Osmijeh od uha do uha i istinska radost dječaka plave kose u mornarskoj majici dok u rukama drži svoju omiljenu užinu – tanku šnitu crnog kruha premazanu marmeladom od miješanog voća. Ovako je izgledao popularni promotivni plakat, ali i pripadajući reklamni spot Podravke sredinom 50-ih godina prošloga stoljeća kojim su reklamirali tadašnji najprodavanijih proizvod, miješanu marmeladu.

Iako je izgledao kao crtani lik, dječak je zapravo stvaran, ime mu je Mirko Ferković i u to vrijeme je imao osam godina. Danas ima točno 70 godina više, živi na zagrebačkom Pantovčaku i s radošću se prisjeća vremena kada je postao zvijezda iz reklame.

- Morate znati da je to bilo drugačije vrijeme, nije bilo toliko sadržaja kao sad. Osim plakata, napravljen je reklamni spot nazvan „Mama hrani sina pred odlazak u školu“, a prikazivao se prije filmova u kinu, a čak i na Jelačić placu. Odjednom su me svi znali, recimo da sam preko noći postao popularan dečko – smije se Mirko.

Marmelada na dekagrame

Do uloge u reklami je došlo jer se njegov otac družio s ocem poznatog režisera Krste Petanjaka. Upravo je Petanjak dobio zadatak da za Podravku osmisli i snimi reklamni spot kojim će promovirati njihove marmelade, od kojih je zapravo i krenula cijela vodeća prehrambena industrija Podravka. Naime, 1934. godine su braća Marijan i Matija Wolf iz Koprivnice, osnovali radionicu za preradu voća i tvornicu pekmeza koja je zapravo bila preteča Podravke. U početku su se fokusirali na preradu višanja, trešanja, šljiva i malina, a nakon Drugog svjetskog rata braća Wolf su obnovili svoje pogone i počeli raditi u puno većem obujmu nego ranije, dodajući likere, senf, ali i dalje s fokusom na marmelade te džemove. Prije 75 godina, dakle 1947. godine, tvornica je dobila ime Podravka. U prvih 10 godina Podravkina poslovanja čak 90 posto proizvodnje činila je miješana marmelada, koja se nalazi i na plakatu s gospodinom Ferkovićem.

No, ako pažljivije pogledate spomenuti plakat, koji i sam Mirko čuva u svojem domu, vidjet ćete da se marmelada tih godina prodavala u drvenim sanducima. Točnije, u trgovinama bi se nalazila u drvenom sanduku, a vi ste mogli kupiti, npr., 25 dekagrama koje bi vam prodavač odrezao i spakirao u papirnatu vrećicu, „škarnicl“.

image

Plakat na kojemu je osmogodišnji Mirko Ferković

Marko Miscevic/Cropix

- I dan danas često prolazim kraj stepeništa u Buconjićevoj ulici gdje sam snimao tu reklamu i uvijek se sjetim uzbuđenja. Bio sam stvarno dijete, nisam shvaćao da će mi taj dan fotografiranja i uživanja u marmeladi nakratko promijeniti život – prisjeća se Mirko.

Posebno mu je u pamćenju ostala jedna scena iz školskih dana, koja dovoljno govori o njegovoj tadašnjoj popularnosti.

- Cijela škola je bila u sportskoj dvorani i ravnatelj je pozvao na pozornicu te predstavio kao zvijezdu iz naših klupa. Svi su mi pljeskali, a meni je bilo jako drago – smije se Mirko.

Tajna je u kvaliteti

On i dalje ima jako lijep život, a imao ga je i dosad. Radio je u brojnim kompanijama, proputovao cijeli svijet, a sada uživa u mirovini. No, ne miruje.

- U zadnje vrijeme se bavim ulaganjem u održivu energiju, fasciniraju me solarne elektrane za kućanstvo. Puno čitam, puno istražujem, ali najviše od me energijom puni moj desetogodišnji unuk Matija. Vidi se da ima moje krvi i voli scenski nastup jer je drage volje preuzeo Zlatnu arenu za montažu „Dnevnika Diane Budisavljević“ na pozornici u Pulu umjesto svojeg ujaka, a mojeg sina, Marka Ferkovića – otkrio je Mirko.

image
Marko Miscevic/Cropix

Iako ne poznaje Mirka osobno, Igor Šulj, manager kategorije u PP Osnovna Hrana, itekako cijeni marketinški trud kolega iz 50-ih godina.

- Podravka se uvijek isticala dobrim reklamama, ali ništa od toga ne bi imalo smisla da iza toga nisu stajali kvalitetni proizvodi. To je naša tajna, ono zbog čega već 75 godina imamo toliko vjernih kupaca – smatra Šulj.

Nakon šljiva, šipak

Igor Šulj je ‘podravkaš‘ već 21 godinu, a na čelu je kategorije koja stvara jedan od najpopularniji proizvoda koprivničkog prehrambenog diva, pekmeza od šljiva. Samo ove godine proizvedeno je i prodano gotovo milijun staklenki pekmeza od šljiva. Omiljeni proizvod prodaje se na ukupno 17 tržišta, a, osim u Hrvatskoj gdje je zaista dio gotovo svake smočnice, popularan je i u Bosni i Hercegovini, Crnoj Gori, Australiji i SAD-u. Ako ste se pitali koji je drugi najpopularniji okus Podravkine marmelade, u pitanju je šipak.

Dizajn teglice pekmeza od šljiva se nije bitnije mijenjao od 1976. godine, kada je prvi put predstavljen.

- Dizajn je karakterističan za Podravinu, karirani poklopac je takav u čast tkanine koja se nekad stavljala na domaći pekmez i vezala gumicom, cvjetići su s narodne nošnje, a sve skupa izgleda tradicionalno te podsjeća na teglice kakve smo viđali kod naših baka. To je najveća vrijednost našeg pekmeza, povezujemo ga s bakama, tradicijom, kvalitetom, domaćim, toplinom doma – pojašnjava Šulj.

image

Igor Šulj, manager kategorije u PP Osnovna Hrana

Marko Miscevic/Cropix

Podravkin pekmez od šljiva cijenjeni je hrvatski proizvod s oznakom „Izvorno hrvatsko“ koju dodjeljuje Hrvatska gospodarska komora, a poseban je po velikom sadržaju šljiva ubranih na području Hrvatske. Prepoznatljiva gusta struktura pekmeza dobiva se procesom ukuhavanja pod vakuumom što osigurava niže temperature kuhanja, bolje očuvanje prirodne boje i arome šljiva te sadržaja vitamina i minerala koje one sadrže. Kao što je svima dobro poznato, pekmez od šljiva ima lako mazivu strukturu i odličan je uz palačinke.

- Dok sam bio manji, svako jutro sam doručkovao pekmez od šljiva na kruhu i pio čaj. To je okus koji me baš vraća u djetinjstvo. Moj sin od 14 godina danas uživa u Lino Ladi na kruhu i šalici toplog mlijeka, ali pekmez od šljiva uvijek imamo kod kuće i uvijek ga mažemo na palačinke. Dok sam doručkovao pekmez nisam niti sanjao da ću toliko godina raditi upravo u Podravki – smije se Šulj, koji s obitelji živi svega nekoliko kilometara od Podravkinog sjedišta.

No, iako pekmez od šljiva ima mnoštvo obožavatelja u Hrvatskoj, ali i šire, Podravka, kao vodeći prehrambeni brand regiji, neprestano mora razmišljati o novim proizvodima koji će ispuniti želje kupaca.

Neprestane inovacije

- Jedna od naših zadnjih inovacija su voćni namazi 100% iz voća, bez dodanog šećera, bez konzervansa, bez umjetnih bojila i aroma, koji sadrže samo prirodne sastojke. Radi se o voćnim namazima koji sadrže komadiće voća, a već su pronašli put do svoje publike. Kupci se mijenjaju, traže drugačije proizvode, a na nama je da im predvidimo i ostvarimo njihove želje. Neprestano smo u kontaktu s tržištem, radimo istraživanja i želimo biti u kontaktu s našim kupcima – zaključuje Šulj.

A da im to dobro ide, najbolje pokazuje činjenica da Podravka ove godine obilježava svoju 75. obljetnicu. Naime, iako je Podravkina priča krenula od ranije spomenute braće Wolf 1934. godine, 1947. je dobila ime koje nosi i danas – Podravka.

Danas se ovaj prehrambeni div iz Koprivnice ubraja među vodeće hrvatske internacionalne kompanije koja posluje i izvozi u više od 70 zemalja svijeta. U čak 17 tvornica u četiri zemlje svakodnevno nastaje više od 1800 različitih proizvoda i poznatih brendova kao što su Lino, Vegeta, Dolcela i brojni drugi.

Ovu veliku godišnjicu Podravka je odlučila obilježiti dvjema velikim investicijama - puštanjem u pogon svoje prve sunčane elektrane i početkom radova na proširenju tvornice juha i Vegete, a sve aktivnosti okupila je pod kampanjom imena "Dobar okus daleko se čuje".


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Podravke.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 02:30