Inozemni uspjeh

Recept za ovu omiljenu juhu nije se mijenjao 65 godina, vole je u Švedskoj, na Baltiku i na Kosovu

Juhe su glavne saveznice nedjeljnih ručkova, donose posebnu toplinu u domu, a uživanje u njima veže se uz emocije koje dugo vremena ostaju u sjećanju

Podravka juhe

 Podravka

Početak je 1950-ih.

Koprivnička Podravka lagano izlazi iz svoje „marmeladske faze“ razvoja i počinje širiti proizvodni asortiman prehrambenih proizvoda. Okuplja tim najboljih stručnjaka predvođen prof. Zlatom Bartl i inž. Anicom Lovrenčić – Sabolović te 1957. lansira proizvod koji će označiti kulinarsku revoluciju na ovim prostorima, ujedno i glavnu saveznicu nedjeljnih ručkova svih budućih generacija – juhu iz vrećice!

Ipak, rađanje prvih juha bio je sve samo ne lagan zadatak. Da bi postale ono što su danas, sinonim vrhunske kvalitete, trebalo ih je zapakirati u aluminijske vrećice te izložiti na Zagrebačkom velesajmu. I tu je nastao glavni problem – kako zatvoriti vrećice? Podravkaši su rješenje našli u običnom glačalu koje su, u te svrhe, ponijeli iz svojih domova i njime zatvorili vrhove vrećica.

Nedugo nakon što su prve juhe od povrća s krupicom, graška, gljiva s tjesteninom i s krumpirom ugledale svjetlo dana te objeručke prihvaćene od potrošača, Podravka nastavlja sa svojim inovacijama.

Već iduće godine počinje s proizvodnjom svojih bestsellera – klasičnih Kokošje i Goveđe juhe s tjesteninom koje se pakiraju u istim vrećicama u kojima ih i danas nabavljamo. Žuto-plave ambalaže s prepoznatljivom slikom krave i šarenog pijetla ubrzo postaju glasnici novog doba u proizvodnji prehrambenih proizvoda, simboli kvalitetne domaće juhe u vrećici te nove ikone koje i danas mnoge asociraju na Podravku.

No, Zlatka i Simental, kako je ovaj koprivnički prehrambeni div nazvao svoje dvije popularne juhe, zapravo su bile vjetar u leđa za sve što je uslijedilo.

Ujednačena kvaliteta

Ubrzo je predstavljen projekt “10 novih juha” koji je postavio temelje za budući razvoj asortimana Podravka juha, ali je bio i poticaj za kreativnost i razvoj ostalih proizvoda. Lansirani su i novi okusi, gulaš juhe te prva domaća instant juha Celestina. Podravka se zatim sa svojim velikim pakiranjima juha okrenula i velikim potrošačima poput hotela, restorana i bolnica, a 1968. dobiva jednu od 20 zlatnih medalja za najuspješniju marketinšku koncepciju na svijetu - sve zahvaljujući juhama!

- Tehnologija se znatno promijenila od samih početaka i prve proizvodnje do danas. Na početku se proizvodnja sastojala od jednostavnih postupaka i operacija, uglavnom ručnog rada i primjenom jednostavnih pomagala i opreme. Rastom proizvodnje javila se potreba za kupnjom strojeva koji su znatno podizali proizvodne kapacitete i podizali kvalitetu proizvodnje. Današnju proizvodnju odrađuju strojevi koje nadziru i upravljaju radnici. Proizvodnja je zatvorenog tipa s maksimalnim higijenskim standardima koji osiguravaju visoko kvalitetan gotov proizvod ujednačene kvalitete - objašnjava Miro Kukec, direktor Tvornice Juha i Vegete.

image

Miro Kukec, direktor Tvornice juha i Vegete

Marko Mišćević/Cropix

No, koja je filozofija uspjeha te male vrećice juhe ispunjene dehidriranim povrćem, začinima i tjesteninom, proizvedene prije više od pola stoljeća? Kako to da je i danas, s istom pažnjom, ljubavi te posvećenosti pripremamo u svojim domovima?

Njegovanje tradicije

- Kvaliteta, okus prave domaće juhe te poznavanje potrošača i njihovih ukusa ključni su faktori uspjeha Podravka juha od početka proizvodnje do danas. Najponosniji smo što imamo vjerne potrošače koji godinama kupuju naše juhe, ali isto tako i na činjenicu da nam neprestano raste baza novih potrošača koji odlično reagiraju na inovacije – pojašnjava Irena Ećimović, glavna managerica Poslovnog programa Juha.

image

Irena Ećimović, glavni manager Poslovni program Juha

Marko Miščević/Cropix

No, poznata koprivnička kompanija stekla je vjernost kod potrošača i zahvaljujući prepoznatljivom okusu juha koji neopisivo podsjeća na okus prave domaće juhe, pripremljene s puno pažnje i ljubavi. Podravkine juhe donose posebnu toplinu u domu, a uživanje u njima veže se uz emocije koje dugo vremena ostaju u sjećanju.

- Podravka je kroz povijest prepoznala što točno potrošači očekuju od ovog tipa proizvoda, a to je ponajprije okus. Okus Podravka juha omiljen je mnogim generacijama naših potrošača koje nam ostaju vjerne i godinama kupuju isključivo naše juhe. Mi se pak trudimo svakim novim proizvodom slijediti tradiciju i put koji su nam utabali prethodnici, u skladu s trenutnim vremenima i navikama dodati nešto novo, a potrošačima nastaviti nuditi okus domaće kuhane juhe – istaknula je glavna tehnologinja razvoja Poslovnog programa Juha Ljubica Zvonar.

image

Ljubica Zvonar, glavni tehnolog razvoja Poslovni program Juha

Marko Miščević/Cropix

Prilagođavanje okusa

Od Podravkinih prvih juha iz 1957. godine do danas lansirano je više od 120 vrsta na preko 40 tržišta diljem svijeta, od Adria regije, Australije, Novog Zelanda, Litve, Latvije, Estonije, Ujedinjenih Arapskih Emirata i Švedske pa sve do SAD-a i Kanade, a okuse često prilagođavaju lokalnom ukusu potrošača.

- Svatovska i Dalmatinska juha omiljeni su okusi na cijeloj Adria regiji koja tradicionalno preferira bistre juhe, s izuzetkom Slovenije gdje potrošači jednako biraju bistre i krem juhe. Na tržištima BiH, Srbije i Crna Gore jedna od naših prodavanijih juha je Begova čorba, tipično bosansko jelo čiji smo karakterističan okus dobro rekreirali kroz našu recepturu. Ipak, naša najprodavanija juha koja je lider na mnogim tržištima je Kokošja juha, a naše najznačajnije tržište gledano u tonama je Kosovo. Zanimljivo je da je čak i u Švedskoj ova juha komadno najprodavanija juha u vrećici u hipermarketima – rekla je Ećimović te dodala kako je Podravka svjedočila dodatnom rastu potražnje juha uslijed pojave pandemije i u post-covid razdoblju kad su potrošači tražili kvalitetna, praktična i ukusna rješenja tijekom boravka kod kuće.

Tako se u 2021. godini pojelo preko 400 milijuna tanjura Podravka juha u cijelom svijetu, a jednak broj konzumirao se i u jedanaest mjeseci ove godine.

Nove recepture

Potrošnja juha rasla je kroz godine i omogućila ulaganja u nove tehnologije te znanja, a samim time i razvoj novih receptura.

image

Podravka juhe na tržištu Kosova

Podravka

- Do odabira novih okusa dolazi se osluškujući želje i potrebe potrošača na određenom tržištu te uz podršku različitih istraživanja, stručne literature i kulinarskih stručnjaka koji vode do stvaranja ideje, a zakonski propisi i regulativa tržišta za koje se proizvod radi, nešto je bez čega proces razvoja proizvoda nikako ne može proći. Isto tako, veoma pažljivo pratimo konkurenciju i njihove koncepte te proizvode, naročito na tržištima gdje smo mi lideri – objasnila je Zvonar i otkrila kako se receptura dotjeruje sve dok cijeli tim nije zadovoljan krajnjim rezultatom. Razvoj proizvoda kreativan je i dinamičan proces u kojem sudjeluju gotovo sve cjeline Podravke, a svaka svojim aktivnostima doprinosi nastanku novog proizvoda.

Ako ste se pitali koliko traje proces od nastanka ideje za novi okus do njegovog lansiranja, odgovor je nekoliko mjeseci, a ovisno o složenosti projekta, i znatno duže kad se radi o novim proizvodima u novoj tehnologiji.

Neprestane inovacije

Asortiman Podravkinih juha se tijekom godina neprestano nadopunjavao, i to jako uspješno. Do 1992. godine brojio je 21 vrstu juhe, dok ih danas ima preko sto, a jedna od inovacija koja je u posljednjih godina oduševila mnoge potrošače su Fini-Mini instant juhe i njihova nova potkategorija – noodles!

- Podravka je već godinama prisutna u segmentu instant juha s brendom Fini-Mini juha pa je ulazak u potkategoriju noodlesa logičan nastavak razvoja naše instant kategorije. Kategorija noodlesa značajno raste u posljednje vrijeme i potrošači sve više prepoznaju praktičnost, ali i hranjivost ovih proizvoda. Naše noodlese lansirali smo na svim tržištima Adria regije - u Hrvatskoj, BiH i Sloveniji pod Fini-Mini brandom, a na ostatku regije pod Podravka brandom. Odlikuje ih prepoznatljiv okus fine tjestenine koja u kombinaciji sa začinima, uljem i čilijem daje ukusan obrok spreman u samo tri minute – objašnjava Ećimović.

image

Podravka juhe

Podravka

Podravka nastavlja postavljati trendove, redovito stvarajući proizvode koji odgovaraju nekim novim potrebama i željama potrošača. Tako su, primjerice, 2018. godine lansirali Bogate juhe, kombinaciju žitarica, povrća i začina, s kojima su uspjeli stvoriti nove prilike potrošnje ponudom juha kao glavnog jela.

- Potrošači su odlično prihvatili ove juhe pa ih sad polako širimo i izvan Adria regije, primjerice u Sjedinjenje Američke Države. Smatramo to potvrdom naše kvalitete i inovativnosti na kojima temeljimo naš uspjeh svih ovih godina, a upravo zbog toga ove godine slavimo 65 godina tradicije proizvodnje Podravka juha – zaključila je Ećimović.

U budućnosti će potrošačima i dalje nuditi ukusna, praktična i kvalitetna rješenja za svaki dan te njegovati uzajamni odnos po starom principu „Podravka juha – od srca srcu“.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i Podravke.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
10. studeni 2024 09:02