„Svi imamo isti broj sati u danu kao Beyonce“.
Ova rečenica nastala je u Americi i sigurno ste je barem jednom čuli u životu. Čak i ako niste Beyoncein fan ili ne slušate njenu glazbu, mora se priznati da je nesumnjivo jedna od najuspješnijih žena u glazbenoj industriji. Da, Beyonce ima iza sebe velik tim, no ključna stvar je da je do uspjeha došla jasnom vizijom, posvećenošću i dobrim upravljanjem vremenom.
Beyonce većini nas ne može dati individualan savjet kako postići izvanredne rezultate u poslu pa smo odgovor potražili kod troje uspješnih hrvatskih poduzetnika. Osnivač edukativne platforme Different Mirko Logožar (33), modna dizajnerica Izabela Kečan (33) i grafički dizajner te suosnivač tvrtke Studio Bien Ivan Bjelajac (34), odlični su u onome što rade, ponajviše zahvaljujući dobroj organizaciji te promišljenim upravljanjem vremenom.
Mirko Logožar u svijetu poduzetništva je već šest godina. U početku je na društvenim mrežama vodio edukacijski projekt Eat Different, a 2017. ga je rebrendirao u edukativnu platformu Different. Mirko svakodnevno stvara edukativan i inspirativan sadržaj, bilo kroz videa, šaljive grafike, recenzije prehrambenih proizvoda, a vodi i radionice za male i srednje poduzetnike, online tečajeve te daje savjete o vježbanju. S tolikim obujmom posla, pitali smo ga kako uspijeva baš sve pohvatati?
- Ključ je u optimizaciji, organizaciji i izgradnji sistema koji radi za mene. To je jasna struktura objavljivanja sadržaja i tri ključne tehnike. Prva i glavna je ‘mobitel pod jastuk‘. Na njemu ugasim Internet, isključim vibraciju i sakrijem ga pod jastuk. U 90 minuta bez distrakcija napravim nešto što bih inače radio satima. Isprekidan fokus, kojega nismo ni svjesni, je najgora moguća stvar za produktivnost, baš kao i sastanci koji su mogli biti e-mail. Drugo, slažem to-do listu zadataka, s koje uvijek prvo napravim jedan lak i kratak zadatak da se zagrijem, pa onda prelazim na najteži. Treće, izbjegavam gubljenje vremena kroz besmislene zadatke. Primjerice, moram obaviti zadatak koji mi se ne da, ali umjesto toga radim nešto drugo, samo da steknem osjećaj da sam nešto napravio. To se zove ‘legal waste of time‘ i time ništa ne postižem – objašnjava Mirko.
Priuštivi luksuz
Mirkov tipičan dan počinje oko osam sati. Do devet doručkuje i odmara, a od devet do 13 radi na sadržaju koji smišlja dva mjeseca unaprijed. Nakon 13 sati, kaže, više ne radi na sadržaju, već do kraja dana odvoji vrijeme za odmaranje ili aktivno razmišlja o idejama i planovima.
- Iako imam luksuz priuštiti si da, kada mi se nešto ne da raditi, onda to ne radim nego pomaknem na kasnije kada će mi se dati raditi. Nije moguće stalno biti produktivan jer to vodi prema burnoutu. Baš to vrijeme kada ne radimo ništa dozvoljava našem mozgu i tijelu da se odmakne od svega – ističe Mirko koji „baterije“ najčešće puni odlaskom u teretanu, vozi bicikl ili pak čita i druži se s prijateljima.
Organizacija je ključ
Svoj talent za dobru organizaciju od ranih dana brusi i Izabela Kečan, modna dizajnerica, teoretičarka mode i vlasnica istoimenog brenda. Nit vodilja njezinog brenda je minimalistička elegancija kojom se ističe u moru brendova iz regije, a iza sebe ima gotovo 10 godina kontinuiranog rada. Među ljubiteljima mode poznata je ponajviše po „mini drop“ kolekcijama koje se rasprodaju u svega nekoliko dana, te po „custom made“ vjenčanicama za netradicionalne mladenke.
- Često se šalim da sam „organizacijski pacijent“ po prirodi jer sam se istovremeno školovala u dvije srednje škole, a uz fakultetsko obrazovanje paralelno sam radila tri posla i gradila brend. Danas radim još i više jer sam dizajner, krojač, šivačica, trgovac, umjetnik, računovođa. Dakle, sve. Moj adut je veliki raspored na vidljivom mjestu, ispisan rukom, te ga nosim svugdje. Prisili me znati gdje sam i što moram raditi, čak i kada možda ne razmišljam o tome – otkriva Izabela.
Njezin posao je, baš kao i kod ostalih sugovornika, izrazito kreativan i nimalo monoton, zbog čega zahtijeva njezinu pažnju u svim smjerovima.
- Svaki dan radim nešto drugačije, poput izrade skica, traženja materijala za kolekcije, fotografiram radove, a nekada sam cijele dane u ateljeu na probama s klijenticama. Trudim se imati raznoliko postavljene obaveze jer mi ustaljena radnja donosi nemir i dosadu. Tu naravno ulaze i prepreke jer život nije prema rasporedu te to treba prihvatiti kao takvo. Jedna od njih dogodila mi se prije nekoliko godina, kad mi je klijentica trebala u srijedu doći na probu. Tog tjedna žurila sam na sve strane pa sam zaboravila zapisati točan termin probe, ali sam bila sigurna da je u četvrtak. Grešku sam uvidjela tek kada me klijentica nazvala da me već pola sata čeka pred ateljeom, a mene nema. Obećala sam si da mi se to više neće dogoditi te od tada još više brinem o rasporedu obveza – kaže dizajnerica.
Ipak, napominje da svatko tko se bavi kreativnim poslom jednostavno mora uzeti odmak od svega kako bi razbistrio misli i kroz dokolicu dobio nove ideje.
- Nije vrijedno raditi s malo ili nimalo kapaciteta jer to ne donosi ništa. U takvim trenutcima bolje je sve ostaviti za novi dan – objašnjava Izabela.
Balans života i posla
Briga o balansu života i posla navika je koja se slijeva i u način poslovanja Ivana Bjelajca, grafičkog dizajnera, suosnivača i direktora zagrebačke tvrtke Studio Bien za dizajn digitalnih proizvoda, korisničkog iskustva i vizualnih identiteta. Ivan vlastiti biznis vodi već sedam godina; u početku je sve radio samo s partnerom Lukom Perićem, a danas njegov tim broji devet članova.
No, za razliku od mnogih drugih poduzetnika, Ivan ne vjeruje u hustle način rada niti na to ne potiče svoje zaposlenike, što je po njemu jedna od ključnih stvari za uspješno poslovanje.
- Nisam fan prekovremenih sati i velikih napetosti na poslu. Kvaliteta rada je viša ako svi radimo opušteno i bez grča. Nadalje, mislim da je bitno ne gledati na išta s visoka, nego u svakom radnom zadatku naći nešto što se može napraviti dobro. Komunikacija s okolinom također je važna za veću produktivnost i uspješnost tvrtke. Timski rad i kohezija nam je od starta bio primarni cilj, pa smo svim novim članovima tima stalno ponavljali: ‘Nema glupih pitanja‘ – otkriva Ivan.
Iako se, kako kaže, prije nije mogao pohvaliti izrazitom organiziranošću, Ivan je vještine potrebne za učinkovito upravljanje vremenom i zadacima stekao na mnogima dobro znani način – kroz rad i učenje na greškama.
Kako bi u poslu sve funkcioniralo kako treba, Ivan svake nedjelje priprema i planira nadolazeći tjedan. U tu svrhu najčešće koristi online kalendare i alate za produktivnost te dva puta tjedno revidira zadatke, dodaje nove i briše stare. Upravo ova navika, kaže, omogućuje mu da se drži svih ostalih važnih navika u njegovom životu.
- Moji prijatelji se često šale na moj račun zbog toga što jako rano ustajem, obično oko šest ujutro. Nekad je to teže nekad lakše, ali to je rutina od koje vrlo rijetko odstupam. Doručak i ručak nosim od kuće, a pripremam ih upravo u rano jutarnjim satima. Zbog toga što imam vlastitu tvrtku, moj radni dan je jako često nepredvidiv. Ako nešto što sam zacrtao za taj tjedan ne pođe po planu, ne uzimam to k srcu. Ljudi nisu roboti i savršena bića kojima uvijek sve ide od ruke – napominje Ivan koji se najbolje ‘resetira‘ i rješava stresa boravkom u prirodi, trčanjem ili nogometom s prijateljima.
S obzirom na to da sav posao pokušava završiti do normalnog kraja radnog dana, od velike važnosti mu je, baš kao i Mirku i Izabeli, kvalitetna internetska veza.
- Kako radimo s klijentima iz cijelog svijeta, svakodnevno obavljamo puno poziva, a dizajn alati su nam u cloudu, bez interneta doslovno ne možemo obavljati svoj posao. U uredu nam u pomoć uskače odlična A1 Hrvatska infrastruktura s kojim smo prezadovoljni. Mobilne pretplate i internet su svi u istom paketu, a troškovi su nam niski – zaključuje Ivan Bjelajac.
S ciljem unapređenja poslovanja malih poduzetnika, A1 Hrvatska skrojila je mobilne tarife i fiksne pakete prema njihovim specifičnim potrebama. Najveći noviteti dolaze uz mobilne usluge, kao što su MultiSIM usluga, jedinstveno rješenje na hrvatskom tržištu, uz koju korisnici mogu svoje uređaje, poput laptopa, tableta ili pametnog sata povezati s glavnom mobilnom tarifom, unaprjeđujući svoju produktivnost.
Korisnici se mogu i manje brinuti tijekom putovanja u druge države jer su njihove tarife nadopunjene s više međunarodnih i roaming minuta te je uključen i podatkovni promet u regiji, kako bi mogli bezbrižno poslovati u svim susjednim državama.
Također, mali poslovni korisnici mogu koristiti A1 Wallet, virtualni novčanik u koji se transparentno dodaje sav budžet ostvaren prilikom aktivacije mobilnih linija. Osim toga, A1 Hrvatska nudi i novu premium opremu, koja kombinira već dobro poznatu najveću gigabitnu fiksnu mrežu od A1 s WiFi 6 routerom i mesh uređajem.
Dodatne uštede korisnici mogu ostvariti kroz MOZAIK pogodnosti za konvergentne korisnike i to do maksimalno pet eura po svakoj usluzi.
Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji Native Ad Studija Hanza Medije i A1 Hrvatska.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....