Nakon što je konferencija Cop26 završila u Glasgowu, mnogi aktivisti i klimatski znanstvenici smatrali su da sporazum nije otišao dovoljno daleko i kako američka vlada nije obećanja podržala s dovoljno stvarnih djela.
Istovremeno akcije na lokalnoj razini u SAD-u – u gradovima i saveznim državama – bivaju sve efektivnije. SAD je u posljednjih nekoliko godina značajno smanjila emisije, usprkos nedostatku jačeg saveznog planiranja. Razlog tome su prvenstveno klimatske akcije koje su gradovi poduzeli, neovisno o odlukama američke vlade.
Istraživači s Instituta Brookings izračunali su kako su 2018. lokalni klimatski akcijski planovi u SAD-u 2018. generirali 6 posto uštede emisije – što bi bilo jednako micanju 79 milijuna automobila s cesta.
- U SAD-u, 45 od 100 najvećih područja metroa obećalo je smanjenje emisije ugljika. Nema sumnje da su gradovi ključna mjesta gdje se emisije mogu smanjiti i razraditi bolja rješenja- izjavio je Mark Muro,direktor Brookingsa.
Gradovi drže prve crte akcijskih planova, ali su jednako tako i među prvima na udaru klimatske krize, što rezultira nestankom struje, rastućem broju požara i poplava...
San Diego je tako nedavno izradio plan koji daje prioritet potrebama klimatski najosjetljivijih. Zasadit će se više drveća, proširiti parkove u područjima s niskim prihodima i ažurirat će se javni prijevoz.
U teksaškom Austinu,uspješno su smanjene emisije koje proizvode zgrada, i to za 20% unatoč rastućoj populaciji. Grad je ipak doživio povećanje emisija u prometu između 2010. i 2018. Zato planiraju potpuno elektrificirati vozni park gradskih komunalnih službi.
Potaknut summitom COP26, na kojem je prisustvovao i njegov gradonačelnik, Pittsburgh je ovog tjedna dovršio plan za povećanje energetske učinkovitosti u cijelom gradu i smanjenje emisija za 50% do 2030. godine.
-Dvostruki izazov digitalizacije i dekarbonizacije glavno je pitanje koje treba riješiti u predstojećim desetljećima. Kako bi se u tome uspjelo, europska, nacionalna, i osobito regionalna razina, moraju blisko surađivati. To se naročito odnosi na infrastrukturne projekte, bilo da je riječ o prekograničnim vezama koje nedostaju, poboljšanim željezničkim sustavima ili sveobuhvatnoj mreži infrastrukture za alternativna goriva- izjavio je Ismael Ertug, zastupnik u Europskom parlamentu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....