Uskoro počinje 32. izdanje festivala Muzički biennale Zagreb, koji će se održati od 13. do 22. travnja 2023. godine. Tijekom deset festivalskih dana, 32. MBZ predstavit će zagrebačkoj publici sva lica suvremene glazbe. Prije početka samog festivala očekuje nas niz uzbudljivih instalacija i multimedijalnih radova pod kustoskim vodstvom vizualne umjetnice Sare Salomon koji nas suočava sa ekološkom krizom današnjice i potiče na održiv odnos prema prirodi.
Umjesto uobičajene festivalske teme, 32. izdanje Muzičkog biennala Zagreb svojim manifestom zagovara principe ekološke odgovornosti i kulturne održivosti. Kao festival bogate prošlosti, Muzički biennale Zagreb posvećen je i kreiranju odgovornog i održivog dijaloga prema društvenom i prirodnom okolišu. Možemo li stvoriti ekološki odgovoran i održiv suživot s prirodom, jedno je od pitanja koje postavlja i iznimno zanimljiv predbiennalski program koji će početi već 29. ožujka.
Program instalacija i multimedije ovogodišnjeg izdanja MBZ-a kreirala je Sara Salamon, jedna od najzanimljivijih vizualnih umjetnica i kustosica mlađe generacije koja djeluje u poljima različitih umjetničkih praksi, a inspiraciju pronalazi u kolektivnim divljinama i stvarnosti koja izmiče. Samostalno je izlagala na više skupnih i samostalnih izložbi u Rijeci, Sisku, Ljubljani, Grazu i Berlinu te sudjelovala na nizu međunarodnih rezidencijalnih programa, među kojima se ističe onaj u bečkom MuseumsQuartieru 2022. godine.
„Na inicijativu umjetničke direktorice festivala Margarete Ferek-Petrić da u ovogodišnje izdanje Muzičkog biennala Zagreb uključi i radove suvremene multimedijalne umjetnosti, odlučile smo kako bi bilo idealno da ih prikažemo u komunikaciji s javnim prostorom. Bilo nam je bitno da radovi na specifičnim gradskim lokacijama uključe (slučajnu) publiku u dijalog kako bi zajedno reflektirali pitanja antropocena, našeg (su)djelovanja s okolinom. Prilikom kreiranja programa, htjeli smo da radovi na tematskom nivou uključuju i živa i neživa bića, a da ih je istovremeno moguće prilagoditi postavu u javnom prostoru. U komunikaciji s pozvanim autorima, Branimirom Štivićem (M I J E H, 2021.), Luanom Lojić i Tinom Dožićem (panacea /(Pjesme i napitak, 2019.), odlučili smo se za lokacije uz Jadranski most te tunela Sljeme koji spaja Medvednicu i grad Zagreb.
Obje instalacije karakteriziraju interaktivnost i performativnost, a nastale su na sjecištu umjetnosti i znanosti bilo kroz istraživanje, metodologiju i/ili tehnologiju, fokusirane na resurse vode i zraka. U radu M I J E H Branimir Štivić istražuje medij zraka i njegov zvučni potencijal poetično govoreći o našem odnosu s atmosferom - disanjem mi smo, kao respiratorno tijelo, dio sustava atmosfere Zemlje. Ritam disanja i živih i neživih bića, putem izmjerene lokalne promjene u količini izdahnutog ugljikova dioksida, kroz objekte mijehova proizvodi zvučne skladbe. Luana Lojić i Tin Dožić, koristeći mikroskopske, video i audio snimke zagrebačkih otpadnih voda i naftnih bušotina iz okolice Ivanić Grada, komponiraju audiovizualnu izvedbu kako bi postavili pitanja o samoodrživosti, bioremedijacije i alternativama za ekološko djelovanje. Glavni “protagonisti” njihovog rada su prirodne i čovjekove sile, mikroorganizmi i njihova staništa pronađeni u urbanim sredinama.“ – ističe o kreiranju ovogodišnjeg programa Sara Salamon, kuratorica programa instalacija i multimedije.
30.03. | 20 – 22h | Plato uz Savski nasip ispod Jadranskog mosta
panacea/(Pjesme i napitak)
Luana Lojić i Tin Dožić, audiovizualni performans i instalacija
Audio-vizualna i ambijentalna instalacija panacea/Pjesme i napitak umjetnika Luane Lojić i Tina Dožića bit će predstavljena u četvrtak, 30. ožujka u 20 sati na Platou uz Savski nasip ispod Jadranskog mosta, a posjetitelji će je moći razgledati do 22 sata. Autori se zavlače u zakutke grada u kojima je dinamika ljudskoga čimbenika, zagađenja i mikroorganizama najživopisnija, a osluškivanje prirode najpotrebnije. Višekanalnim videoprikazima mikroorganizama i njihovih staništa te razvijanjem eksperimentalnoga zvuka naposljetku demonstriraju različite percepcije mikrokretanja prirode i pozivaju na razmišljanje o alternativnim oblicima ekološkoga djelovanja.
02.04. | 10 – 18h | Tunel Sljeme
M I J E H
Branimir Štivić, instalacija i performans
Kako ljudski otpad, nusprodukt disanja – ugljikov dioksid, može postati pogonsko gorivo umjetničkog rada pokazat će nam instalacija M I J E H umjetnika Branimira Štivića, koja će biti otvorena u nedjelju, 2. travnja u 10 sati, a moći će se pogledati tog dana do 18 sati. M I J E H je modularni zračni sustav koji se temelji na ekspiraciji, inflaciji i koliziji zraka s objektima u prostoru te koristi upravo ugljikov dioksid kako bi uspostavio jedinstveni ritam vlastitoga disanja i pridonio razmatranju samoodrživosti u prirodi i umjetnosti. U interakciji s publikom, izdišućim ljudskim organizmima u prostoru samotnog bivanja, Štivićev M I J E H ostvaruje svoju izvedbenost i propituje odnos tijela i atmosfere, prostora „unutar“ i „izvan“, na ivici kože kao razdvajajuće membrane.
Predbiennalski program uvod je u program 32. Muzičkog biennala Zagreb koji će svojim bogatim umjetničkim, izložbenim i diskurzivnim programom ući u dijalog s javnošću i otvoriti važna pitanja utjecaja tehnologije na razvoj umjetnosti, odnosa institucionalne i nezavisne kulture i ekološke održivosti u kulturi.
Više o programu: www.mbz.hr
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....