Da je Severina za svoju aktualnu turneju “Dobrodošao u klub” priredila glazbeno-scensko-vizualni spektakl koji je produkcijski na razini svjetskih koncerata, znalo se već nakon Rijeke. No, koncert koji je naša najpopularnija pjevačica u subotu održala u zagrebačkoj Areni apsolutni je vrhunac njezine turneje, a moglo bi se reći i njezine ukupne pjevačke karijere.
Fenomenalna scenografija, šokantni vizualni efekti, impresivan light show te energična Severina, koja se u maniri prave dive nekoliko puta preodijevala u odlične scenske kostime, ostavili su publiku bez daha. Zagrebački koncert oborio je sve rekorde posjećenosti te je u megashowu uživalo čak 20 tisuća obožavatelja. I ovoga se puta tražila karta više, isto kao što je bio slučaj ranije u Rijeci, Skoplju i Beogradu, gdje je Severinu gledalo i slušalo ukupno 32 tisuće obožavatelja. Severinina turneja u potpunosti je uspjela, ali to se, naravno, nije dogodilo pukim slučajem.
Žanrovski hibrid
Za spektakularnu produkciju zaslužan je ponajviše Tomaž Pandur, najskuplji slovenski redatelj, koji je kao art direktor turneje u suradnji sa Severinom osmislio kompletnu “scensku multimedijalnu bajku u četiri čina”. Upravo je Pandurov angažman na ovom projektu izazvao najviše pozornosti s obzirom na to da nagrađivani redatelj do sada u svom bogatom iskustvu nikada nije radio koncert. No, za njega je upravo to, kako je ranije rekao, bio najveći izazov, kao i sam fenomen Severine, koja je prema njegovim riječima jedna od najvećih ikona na ovim prostorima zato što je svima toliko karizmatična i zanimljiva.
- To će biti žanrovski hibrid kazališta, opere, drame, baleta, mjuzikla i cirkusa - rekao je Pandur uoči turneje, izražavajući fascinaciju Severininim talentom i sposobnošću da se sve što je zacrtano brzo realizira. Jedan od najzanimljivijih i najnagrađivanijih europskih kazališnih redatelja s autorski prepoznatljivim rukopisom za Severinin koncert odabrao je iznimno cijenjenu međunarodnu ekipu: filmskog i videoumjetnika Dorijana Kolundžiju iz Galerije 12, dramaturginju Liviju Pandur, koreografa Anžea Škrubeja i njegov plesni ansambl Maestro, za tehnički dio zadužen je Željko Radočaj, Milan Alavanja za “specijalne leteće efekte”, dok kostimografiju potpisuje Marko Mitanovski.
Da bi se realizirao provokativan, vizualno impresivan i visoko estetiziran show, pomogla je ponajviše njegova supruga i poznata dramaturginja Livija Pandur.
- I za mene, kao i za Tomaža, Severinina bajka je bila novo, zanimljivo iskustvo jer smo svi zajedno ušli u novi žanr i plivali u njemu zajedno sa Severinom. Moram reći da je upravo Severina bila najveća Tomažova inspiracija, njezina emocija, kako scenska tako i životna. Proučio je njezine pjesme, posebno one koje je sama pisala, i iz njih crpio i gradio kompletnu arhitekturu koncerta. Koncept se pokazao uspješnim upravo zato što je Severina tako životna, iskrena i kompletna na sceni - rekla je dramaturginja Livija Pandur.
Severina na turneji “Dobrodošao u klub” nije štedjela na produkciji i vizualnom perfekcionizmu, o čemu svjedoče raskošni kostimi s potpisom beogradskog dizajnera Marka Mitanovskog. Njegove teatralne i dramatične modele nosile su brojne svjetske zvijezde, među kojima je i ekscentrična Lady Gaga, Beyonce i Skunk Anansie.
- Kostimi od perja i kože koje je nosila Severina spoj su mog senzibiliteta i scenarija cijelog showa. Naša je nakana bila kostimima istaknuti Severininu karizmu i seksepil i mogu reći da sam iznimno zadovoljan obavljenim poslom. Imao sam potpunu kreativnu slobodu u cijelom projektu - rekao je jučer Mitanovski, kojemu je za izradu kostima trebalo dva mjeseca.
Severinini kostimi do izražaja posebno dolaze u kombinaciji s nesvakidašnjom videoscenografijom filmskog i video umjetnika Dorijana Kolundžije iz Galerije 12. Beogradski umjetnik je, kako je rekao, zahvalan Severini što u radu s njom nije bilo kompromisa. - Ona je dovoljno luda ili hrabra, vrijeme će pokazati, da dopusti da radimo zajedno na nečemu što je, čini mi se, sjajno realizirano - rekao je Kolundžija. Svakako, poseban su doživljaj stvorili plesači iz ansambla Maestro poznatog slovenskog koreografa s losanđeleskom adresom Anžea Škrubeja. Uigranu dvosatnu koreografiju tijekom koje su se i Severina i plesači spuštali užetom upotpunila je pjevačica svojim erotičnim i izazovnim plesom, kao i poljupcem koji je dala jednoj od svojih plesačica, sve u stilu svjetskih zvijezda.
Pista u tri dijela
Inače, za postavljanje jedinstvene bine sa svim njezinim posebnostima, kompletnu rasvjetu i ozvučenje, trebalo je ukupno šest mjeseci. Pozornica na kojoj nastupa Severina velika je 18 x 16 metara. Pista je duga 22 metra i široka 3 metra, a sastoji se od tri dijela: statičnog dijela, onog u kojem je hidraulika i cirkularnog dijela.
- Dugo se radilo od ideje do realizacije. Ne možete ovako velik projekt napraviti brzo, bez obzira na novac. Svi smo zajedno zadnjih šest mjeseci radili na ovoj turneji svaki dan. Svi smo dio tima i svi elementi moraju biti usklađeni i pričati istu priču. Puno je toga što smo kod Severine koristili prvi put, zbog toga je ova turneja toliko posebna i jedinstvena. Scena se tijekom dva sata trajanja Severinina koncerta stalno mijenja. Za Severinu i njezine plesače naručen je poseban pod, a sve je složeno minimalistički i jednostavno kako je Severina htjela. Na turneji smo koristili najnoviju generaciju inteligentne rasvjete koja se prvi put koristi na koncertima domaćih izvođača. Koristili smo nekoliko vrsta mikrofona, koje smo prilagodili Severininoj ulozi u pojedinom činu. Samo za Severinu namjenski su izrađeni posebni elektromotori koje koristimo za dizanje i spuštanje posebno naručenog platna koje također prvi put koristimo na koncertima Severinine aktualne turneje. Na koncertu je bilo čak 150 kvadrata led ekrana - rekao je Željko Radočaj iz zagrebačke tvrtke Lite Prom, koja je bila zadužena za produkciju.
Za više od 10.000 ljudi
Severinu i njezin tim koji ukupno broji osamdesetak ljudi čekaju još ljubljanska dvorana Stožice, na jesen Sarajevo, a u planovima je i splitska Arena, kao i Novi Sad. - Kompletni budžet ove zahtjevne produkcije nalaže nam da se bukiraju isključivo dvorane u koje stane više od 10.000 ljudi. Tako da se za sada iskreno nadamo da će pregovori za Split i Novi Sad biti uspješno okončani. Posebno je važno naglasiti da su svi dosadašnji koncerti bili rasprodani i da se za svaki tražila ulaznica više - rekao je Severinin dugogodišnji suradnik Tomislav Petrović, koji je i sam bio zadužen za koordinaciju organizacije zagrebačkog i riječkog koncerta.
Koliko je ukupno stajala produkcija Severinina koncerta, organizatori nisu htjeli otkriti, ali doznajemo da nije riječ o višemilijunskim iznosima. Tome u prilog ide i činjenica da pojedine lokacije poput Sarajeva, Skoplja ili Rijeke nisu preskupe za organizaciju koncerta, kao i relativna blizina svih gradova na turneji, koja snižava cijenu transporta i smještaja kompletne ekipe. Premda Severinin show neodoljivo podsjeća na onaj nedavni koji je na istom mjestu priredila svjetska zvijezda Beyonce, naši kreativci, posebice oni zaduženi za tehnički dio pripreme koncerta, koriste trikove koji su daleko jeftiniji, ali, što je najvažnije, imaju jednako dobar efekt.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....