Možda ste ih prošlog tjedna već primijetili u nekoj škrinji na benzinskoj crpki ili u trgovačkom centru. Novi sladoled od bijele i mliječne čokolade preliven kakaom u obliku je zvijezde i zamotan u sjajni plavi omot pun šarenih fotografija glazbenih superstarova.
Sladoled se zove OK! Stars i do trenutka kad budete čitali ovaj tekst, vrlo vjerojatno bit će dostavljen u svaku Ledovu škrinju u zemlji. To ne bi trebao biti nikakav problem, jer samo u prvoj seriji bit će proizvedeno nekoliko milijuna komada.
No, OK! Stars sladoled sasvim je drukčiji od drugih i krije još jedno veliko iznenađenje. Na svakom njegovu štapiću otisnut je jedinstveni kod: kombinacija od osam slova i brojeva koja svakom korisniku koji ga je kupio omogućava da na glazbenom portalu okstars.hr besplatno skine jednu od čak milijun ponuđenih pjesama. Justin Bieber, Selena Gomez, Rihanna i Robbie Williams za mlađe slušatelje, ili primjerice U2 pa čak i klasična glazba za njihove roditelje - nije bitno. Universal Music, koji je uz EPH i Ledo treći partner u ovom projektu, pokriva čak 80 posto čitavog glazbenog tržišta u svijetu. Dakle, sigurno ima ponešto za svakoga.
Jako važno - ovdje, da ne bude zabune, nije riječ ni o kakvoj nagradnoj igri jer svaki je štapić dobitni i ima jedinstveni kod. Svaki vrijedi jednu pjesmu.
Stvar je namjerno vrlo jednostavna, objašnjava Neven Kepeski, urednik OK!-a, najprodavanijeg časopisa za mlade u Hrvatskoj: kupiš sladoled, platiš ga sedam kuna, pojedeš, a štapić sačuvaš. Na svom kompjutoru, laptopu, tabletu ili smartphoneu posjetiš web stranicu okstars.hr i kod upišeš u žuto polje. Odabereš jednu pjesmu i skineš je besplatno. Ona je tvoja.
Projekt za 18. rođendan
- Ovo je svakako najzanimljiviji projekt digitalne distribucije glazbe do sada na ovim prostorima - kaže Ivan Pekarik iz tvrtke Universal Music Croatia, koji je odmah pristao sudjelovati u ovoj inovaciji.
A čitava ideja ustvari je došla prirodno.
- Nudimo milijun pjesama, a valuta je štapić od sladoleda - objašnjava Neven Kepeski. Dodaje kako nije slučajno da je ovaj projekt zaživio baš na 18. rođendan časopisa OK! Kad su postali punoljetni, odlučili su krenuti u novu poslovnu avanturu koja će utjecaj časopisa proširiti i na druge proizvode. Posljednjih 11 godina ovaj je magazin za tinejdžere apsolutni lider na svom tržištu i jedan od najprepoznatljivijih brendova u zemlji. Zanimljivo, iako nema web stranicu, ima čak 450.000 fanova na svojoj Facebook stranici, što ga svrstava na drugo mjesto po broju fanova u čitavoj Europi. Stoga je došlo vrijeme da se OK! proširi.
- To je neobična stvar. Tinejdžeri koji su naša publika izuzetno su digitalizirani. Za njih, ako ne postojiš na internetu, ne postojiš uopće. Međutim, pokazalo se da su oni ujedno vjerna publika koja redovito kupuje print izdanje na kioscima iako mi nemamo i nikad nismo imali svoju web stranicu - kaže Kepeski.
Prije lansiranja OK! Stars sladoleda, nije zapravo bilo kvalitetnog biznis modela i pravog razloga da se web stranica uopće pokreće.
- Bili smo valjda jedini u Europi koji nemamo svoj site, a drugi nam se nisu svidjeli, odnosno nismo vidjeli poslovnu isplativost u njima. Nije da nam se nije dalo ili da nismo stigli, jednostavno smo čekali pravu ideju i sad je imamo. Ponudili smo projekt Ledu, kao jednom od najvećih i najboljih prehrambenih proizvođača i oni su je odmah prihvatili. S obzirom na to da u magazinu pokrivamo puno glazbe za mlade, imali smo dobre kontakte s Universalom koji je najveća svjetska glazbena kompanija. I tako je nastao OK! Stars sladoled, OK! Stars portal i ono najvažnije - music store s doslovno svim najvećim svjetskim zvijezdama - govori Kepeski.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....