Prvostupnica sestrinstva u jednoj hrvatskoj bolnici D. H. (27) ipak će sjesti na optuženičku klupu Općinskog suda u Novom Zagrebu zbog prometne nesreće koju je, smatra tužiteljstvo, skrivila iz nehaja kada je neoprezno vozilom prelazila pružni prijelaz pa je na njega naletio vlak. Prema zakonu, prijeti joj od jedne od osam godina zatvora, a tragedija u kojoj je život izgubila A. B., prijateljica optužene, dogodila se 26. travnja 2020. godine, oko 20.20 sati na pružnom prijelazu u Brdovcu.
Iako je odmah nakon nesreće pokušavala sa sebe skinuti odgovornost, tvrdeći da je preko pruge krenula jer nisu bile upaljene zvučna ni svjetlosna signalizacija, vještačenja su pokazala da je, ipak, sve funkcioniralo.
- Vozio sam lokomotivu bez vagona na relaciji Dobova - Zagreb zapadni kolodvor. Prošavši Savski Marof, išao sam redovitom brzinom od 55 km/h, a nakon izlaska iz kolodvora 60 km/h. Izlazni signal iz kolodvora pokazivao je slobodno, kao i onaj prostorni, što je značilo da je i naredni odsjek prostora slobodan. Sjećam se da je u tim trenucima zalazilo sunce, vidljivost je bila dobra, na lokomotivi sam imao upaljene sve farove. Dolaskom 20 metara blizu cestovnog prijelaza u Brdovcu, uočio sam s desne strane srebrni Mercedes A klase kako prilazi pruzi bez usporavanja i zaustavljanja. Uočio sam vozačicu koja je držala volan s obje ruke i gledala ravno. Zgrabio sam objema rukama dvije kočnice. Kako sam potezao kočnice, i tijelo mi se naginjalo prema naprijed, nisam imao vremena potrubiti na nožnu pedalu. I doslovno u sljedećem trenutku došlo je do udara lokomotive u lijevi dio auta - ispričao je strojovođa HŽ-a tužiteljstvu, otkrivši da se kočni put protegnuo na oko 150 metara od trenutka kad je počeo kočiti.
Sporni prijelaz je bez branika i polubranika, ali označen je znakom 'Stop' i 'Andrijinim križem' te je opremljen zvučnim i svjetlosnim signalima koji signaliziraju prolazak vlaka. Odmah je izašao te zatekao u potpunom šoku vozačicu i putnicu koje su mu rekle da je u vozilu još jedna osoba. Zatim je zvao 112 i dispečera u HŽ-u da zaustavi prometovanje vlakova.
Prometni vještak u svom je nalazu i mišljenju naveo kako se nesreća mogla izbjeći da je vozačica stala na poprečnoj punoj crti zaustavljanja i propustila lokomotivu, ali i kako su joj prometni znakovi 'Stop' i 'Andrijin križ' bili vidljivi s 50 metara udaljenosti. Iz izvješća istražnog povjerenstva razvidno je da je vlak u vrijeme nesreće bio ispravan te kako su prometno-upravljački te signalno-sigurnosni podsustavi ispravno radili. Strojovođa nije mogao zaustaviti vlak, a nesretna putnica na stražnjem sjedištu podlegla je od stravičnim ozljedama.
Vozačica se u tužiteljstvu odlučila braniti šutnjom, a svjedokinja tragedije, njezina sestra, koristila je blagodat nesvjedočenja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....