Hrvatska im je odavno pretijesna. Nakon što su na domaćem tržištu stvorili ozbiljan portfelj klijenata, osvojili gomile nagrada i pobrali titulu najbolje hrvatske marketinške agencije desetljeća, probili se na svjetsko tržište (imaju urede u Azerbajdžanu, Srbiji, Austriji), poznata reklamna agencija Bruketa&Žinić OM aktivna je i u ovogodišnjim izborima za hrvatskog predsjednika. Angažirao ih je, naime, novi-stari klijent, trenutni predsjednik republike Ivo Josipović koji ide u osvajanje drugog mandata!
Nepregledan je niz kreativnih ostvarenja Brukete i Žinića i njihova tima. Domaća javnost poznaje ih po navijačkoj himni iz reklame za Ožujsko, po reklamama za Karlovačko i Tele2 Jaavi se!
Iskusni u politici
Međunarodna stručna javnost za njih je čula zahvaljujući nevidljivoj kuharici za Podravku koju treba ispeći prije upotrebe da bi recepti postali vidljivi, zatim po knjizi koja svijetli u mraku za Adris grupu, modnoj reviji za Pumu u Zoološkom vrtu, velikom Podravkinom loncu u centru Zagreba ... Radili su i rade za prehrambenu industriju, mobilne operatere, bankarski sektor, konditorsku i mliječnu industriju, trgovačke brendove, ‘you name it’, kako bi se to anglizmom lijepo kazalo na kraju nabrajanja. Komunikacija je osjetljiva stvar, Bruketa i Žinić, kao i svi njihovi suradnici, to očito dobro znaju.
Uz veliko iskustvo s komercijalnim kampanjama, ni one političke nisu im novost. Kad je prije četiri godine buknula afera s agencijom Fimi Media, duhovito su komentirali da “nikada nisu vidjeli, niti bili pozivani na natječaje za državne kompanije, odnosno, za državne tvrtke koje počinju s “H”, a non-stop se nešto radilo”. Međutim, političari su ih ipak tražili. Tako je kreativni dvojac radio kampanju za Kukuriku koaliciju na posljednjim parlamentarnim izborima i komunikacijsku strategiju za Ivu Josipovića na prošlim predsjedničkim izborima.
Napadi kolega
Dečki su tada javno znali spomenuti da su dugo promišljali da li se upustiti u kampanje za političke stranke, no da je Josipović na neki način legao njihovom senzibilitetu. Očito su i oni odgovarali njemu.
Jer, suradnja je (opet) krenula.
“To je pravi put”, poručili su nedavno lansiranim sloganom iz Josipovićeva stožera. Govore nam to slova plave boje smještena u kružnim formama šarenih boja.
Javnost sa sigurnošću nije ni mogla reći tko je u ovoj izbornoj utrci autor vizualne strategije Ivi Josipoviću, kad su počeli komentari na uradak - prije svega iz same dizajnerske struke.
“Logo 'To je pravi put' znak je potpune vizualne nepismenosti. Šalje poruku da se vrtimo u krug, a izlaza iz situacije nema. Politička poruka mora biti jasna i nedvosmislena, a to se ovim logom nije postiglo. Usto, asocira na zamornu rotaciju stroja za rublje”, opleo je po rješenju naš poznati dizajner Boris Ljubičić koji na portalima i društvenim mrežama nije skrivao da mu smeta to što znak nema hrvatskih nacionalnih elemenata. Ljubičić, naime, smatra da ako netko želi biti predsjednik hrvatske države u predizbornoj kampanji, mora koristiti i njezin identitet u vizualnom izražavanju. Čak je radikalno dodao da “poredak boja na ovom logotipu plavo-bijelo-crveno podsjeća na Jugoslaviju. Tu se nešto pere, a ne zna se što”.
Vizualni iskorak
Vizualno rješenje nije poštedio ni dizajner Dubravko Sorić. “Je li to vešmašina, logo za deterdžent, nekakvi cilindrični noževi? Labirint? Vrtnja u krug? To je pravi put?'', zapitao se pomalo sarkastično. Drugi su se pak u komentarima pitali obraća li se predsjednik Josipović samo LGBT zajednici; krenule su razne asocijacije.
Za vizualni identitet predsjedničke kampanje Ive Josipovića moglo bi se reći da je pomalo neuobičajen. Umjesto očekivanih šahovnica i trobojnica Josipovićeva kampanja koristi kružne forme i boje iz cijelog spektra. To je, kaže autorski dvojac, iskorak iz uobičajenog natjecanja “tko je veći Hrvat” i nekima se to sviđa. Drugi, poput dizajnera Ljubičića, smatraju da je rješenje neprimjereno za predsjedničku kampanju, kažu autori.
Nije li slogan pomalo istrošen, u smislu već viđenoga? Ili je dobar jer bi bilo kakvo odskakanje bilo neučinkovito? Naime, čini mi se da smo se malo umorili od savjeta političara koji kao da pate od tzv. mesijanskog sindroma, pa će nam ‘pokazati pravi put’, ‘izvesti nas’, ‘voditi kroz mrak’, ‘otvoriti oči’, ‘vratiti dostojanstvo’ ...?, pitam uspješnog dizajnera.
- Ovaj vizualni identitet je sukus političkog programa Ive Josipovića. Dakle, bez obzira na svjetonazorske podjele, trebamo se okupiti oko ključnih izazova našeg društva. To je jedini način da budemo uspješni kao zajednica. To ne znači da svi moramo misliti isto, ali zajedništvo je pravi put, barem kada je riječ o ključnim problemima poput ekonomije, ekologije, ljudskih prava i pravde. Ovaj znak kaže da je svatko od nas drugačiji, ali smo se okupili oko istog cilja - to je pravi put. Tema ovih izbora ne bi trebalo biti hrvatstvo, nego natjecanje u idejama kako riješiti ključne izazove našeg društva. Izuzetno cijenimo Borisa Ljubičića zbog njegovog angažmana oko vizualnog identiteta Hrvatske, međutim, naša promišljanja o suvremenim vizualnim komunikacijama duboko su različita od njegovih - tumači Bruketa.
(...)
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....