Hrvatska pošta od početka mjeseca svibnja "penalizira" sve one potrošače koji šalju pakete u vlastitim kutijama. Naime, prema novom Cjeniku poštanskih usluga u unutarnjem prometu, usluga slanja paketa teških do deset kilograma poskupila je u svim kategorijama za 14 kuna pa tako paketi do dva kilograma sad umjesto 25 koštaju 39 kuna, oni težine od dva do pet kilograma umjesto 30 sad koštaju 44 kune, a paket od pet do 10 kilograma za čije je slanje donedavno bilo potrebno izdvojiti 33 kune sad potrošači plaćaju 47 kuna.
Paket težine do dva kilograma, ukoliko je zapakiran u vlastitoj kutiji, sad je tako 56 posto skuplji nego što je to bilo u mjesecu travnju, oni težine između dva i pet kilograma poskupili su za 46 posto dok je za pakete teške do deset kilograma potrebno izdvojiti 42 posto više nego prije tjedan dana.
Iako se u cjeniku formalno - pravno nigdje ne navodi kako je riječ o cijenama za nestandardne pakete - dakle, pakete koje korisnici šalju u vlastitim kutijama - potrošač će po dolasku u Poštu od djelatnika doznati kako ga slanje paketa može koštati jednako kao i prije tjedan dana, ukoliko ga odluči poslati u jednoj od kutija koje prodaje Hrvatska pošta.
U tom slučaju, naime, korisnicima se odobrava popust u iznosu od 14 kuna, i to za sve kategorije paketa do 10 kilograma, a što Hrvatska Pošta prema korisnicima reklamira kao "popust na standardnu ambalažu".
Riječ je o kutijama s otisnutim logom Hrvatske pošte koje je moguće kupiti u HP-ovim poslovnicama, a koje su izrađene od troslojne ljepenke te raspoložive u tri dimenzije.
Kako je vidljivo na stranicama HP-a, potrošači za njih moraju izdvojiti 10 kuna za komad čime im se popust u konačnici smanjuje na samo četiri kune, posebno u odnosu na situaciju u kojoj bi pakete slali u vlastitim kutijama, moguće onima koje već ionako imaju kod kuće.
Kako su za Jutarnji list pojasnili iz HP-a, novi cjenik odnosno tretman "nestandardnih" paketa posljedica je problema koje je Hrvatska Pošta nerijetko imala zbog neadekvatnih ambalaža u kojima su pojedini korisnici slali svoje pakete.
- Pošiljke koje nisu adekvatno zapakirane ili svojom veličinom odstupaju od standardnih mjera stvaraju nam značajne troškove u svim segmentima dostavnog procesa - od prijama, sortiranja, prijevoza do isporuke. Pošiljke koje nisu odgovarajuće zapakirane mnogo teže prolaze kroz naše automatizirane sustave i usporavaju sortirni proces te otežavaju maksimalno korištenje prostora u poštanskom uredu i u vozilima. Isto tako, one prilikom transporta znaju oštetiti druge pošiljke što osim povećanih troškova utječe i na kvalitetu usluge. Naprimjer, neadekvatno zapakirana boca ulja ili vina koja se razbije i ošteti drugu pošiljku - rekli su iz HP-a.
Osim toga, iz Hrvatske Pošte dodaju kako kroz popust koji sad nude za kupovinu vlastitih kutija potrošače zapravo žele "educirati o paketima koji su odgovarajuće zapakirani u jednoj od standardnih ambalaža".
- Standardne kutije mogu se kupiti u poštanskim uredima ili drugim trgovinama koje prodaju ambalažu za pakiranje. Ukoliko korisnici šalju pošiljke u takvim kutijama, konačna cijena se za njih zapravo ne mijenja - poručili su iz ove državne kompanije.
Inače, ovo je već drugi put da Hrvatska Pošta u godinu dana mijenja cijene poštanskih usluga u unutarnjem prometu.
Naime, jedno poskupljenje potrošači su osjetili već u rujnu 2020. godine kad je HP, između ostalih poskupljenja, uslugu slanja paketa do 10 kilograma podigla za pet kuna u svakoj kategoriji.
U odnosu na vrijeme prije rujna 2020. godine, potrošači tako za pakete do 10 kilograma, ukoliko su zapakirani u vlastitoj ambalaži, plaćaju između 67 i 95 posto više, što je prilično poskupljenje u tako kratkom periodu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....