KREŠIMIR KRANJČEC ODSTUPIO S ČELNOG

Dao ostavku na mjesto direktora tvornice: Draga Vlado, dajem ostavku jer ne želim voditi Gredelj u stečaj

 Davor Pongračić / CROPIX

ZAGREB - Krešimir Kranjčec, predsjednik uprave Tvornice željezničkih vagona Gredelj, podnio je u ponedjeljak neopozivu ostavku nakon samo pet mjeseci koliko je proveo na čelu te tvrtke u vlasništvu HŽ putničkog prijevoza.

Kako je objasnio u pismu ostavke koje je poslao Reneu Valčiću, predsjedniku Nadzornog odbora i Damiru Grgiću, predsjedniku Skupštine Gredelja, Kranjčec se na odlazak odlučio jer “nije bio spreman voditi TŽV Gredelj prema stečaju”.

Koliko otkaza

- U zadnjih nekoliko dana dobio sam informaciju od Nadzornog odbora, Skupštine i Ministarstva da su se promijenili ciljevi te da ni vlasnici ni Vlada više ne stoje iza sanacije društva TŽV Gredelj - napisao je Kranjčec, koji je u tvrtku stigao iz Zagrebačkog holdinga gdje je radio kao voditelj nabave.

Do ostavke navodno je došlo zbog toga jer je Uprava HŽ-a odbila njegov prijedlog smanjenja broja radnika sa 1600 na 1100. Uprava je, naime, tražila da se otpusti još 400 ljudi.

U pismu Kranjčec navodi kako je u razgovorima s resornim Ministarstvom jasno bio prezentiran cilj Vlade, a to je bila sanacija stanja i formiranje kvalitetnih temelja za stvaranje konzorcija za proizvodnju vlakova, lokomotiva, i vagona s jedne, te jedinstvenog sustava za održavanje i njegu željezničkih vozila s drige strane.

Prema tom modelu, Gredelj je trebao biti podjeljen u dvije tvrtke: Novogradnju i Tehničke servise, koji bi ukupno brojili 1100 radnika, što je značilo da će bez posla u Gredelju ostati najmanje 500 ljudi.

Na čelu Novogradnje, barem privremeno, trebao je biti Kranjčec, dok bi Tehničke servise trebao preuzeti sadašnji šef HŽ-ove podružnice Vuča vlakova Damir Tot. Novogradnja će imati oko 400 radnika, bavit će se proizvodnjom vagona i nagađa se ovih dana u Hrvatskim željeznicama da bi nju trebala preuzeti tvrtka Končar električna vozila.

U prijevodu, Gredelj, tvrtka sa više od stotinu godina dugom tradicijom više ne bi postojala u svom izvornom smislu niti će sudjelovati u izgradnji vagona, već će se pod imenom Tehnički servisi baviti isključivo održavanjem i čišćenjem vozila.

Međutim, prema pismu Kranjčecove ostavke, od tog se modela odustalo jer vlasnik ne želi sanaciju tvrtke, već je gura u stečaj.

Ostavku su jučer potvrdili i u HŽ-u, ali su šutili o stečaju Gredelja.

Podrška Vlade

Željko Starčević, šef sindikata u Gredelju, siguran je kako vodstvo Hrvatskih željeznica na čelu sa Valčićem i Grgićem žele uništiti Gredelj.

- Očito imaju potporu Vlade za takav scenarij. A mi smo pred dogovorom poslova oko 100 milijuna eura sa tvrtkama iz SAD-a i Češke. Pazite mi imamo gotov vlak na dizel, koji je naručen, no nitko u HŽ ne želi doći ga vidjeti. Kranjčec je žrtveno janje, on je imao zaleđe Borisa Šprema i ministra Hajdaš Dončića, no očito netko drugi sada vuče konce. Ukoliko dođe do stečaja spremni smo izaći na cestu i štrajkati glađu na Gredeljevom tornju - kaže Starčević.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 23:27