'TO NE ZNAČI LIKVIDACIJU'

Ministar Hajdaš Dončić: 'Stečaj Gredelja je jedino racionalno rješenje'

'Želim vjerovati da će se na taj način spasiti najveći broj radnika Gredelja koji sigurno nisu krivi za situaciju u kojoj se Gredelj nalazi'

ZAGREB - Odluka Uprave Tvornice željezničkih vozila Gredelj o zahtjevu za pokretanje stečaja jedina je ekonomski opravdana i moguća odluka za Gredelj, izjavio je ministar pomorstva, prometa i i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić nakon sastanka sa sindikalnim predstavnicima Gredelja.

Kao što me je u ukupno 53 poduzeća iz resora dočekalo 46 milijardi kuna duga, tako su iza bivših uprava Gredelja ostale obveze od pola milijarde kuna, a u zadnja tri mjeseca svaki tjedan je Gredeljeva uprava rješavala neku od blokada kreditora i dobavljača, kaže Hajdaš Dončić.

Stoga je, dodaje, zahtjev za pokretanjem stečaja jedno ekonomski racionalno rješenje.

"Želim vjerovati da će se na taj način spasiti najveći broj radnika Gredelja koji sigurno nisu krivi za situaciju u kojoj se Gredelj nalazi", kazao je.

Upitan za komentar tvrdnji prema kojima Vlada želi namjerno zatvoriti Gredelj da bi otvorila put nabavci vlakova iz inozemstva, rekao je da ne vjeruje u teorije zavjere te da je riječ o stvarnom životu, ekonomiji i teškim odlukama.

Na novinarsku primjedbu da je teško ne uočiti da se gasi tvrtka koja ima narudžbe i isporučuje u brojne zemlje, rekao je kako je važno analizirati cash flow iz kojeg se najbolje vide Gredeljevi problemi.

Napomenuo je da stečaj ne znači likvidaciju te da ne želi preuzeti odgovornost za rad bivših uprava.

Hajdaš Dončić je istaknuo kako bi bilo normalno da je danas pored njega u razgovorima sa sindikatima i pred novinarima bio predsjednik Uprave HŽ Putničkog prijevoza Damir Grgić, jer je ta tvrtka vlasnik Gredelja.

Izvijestio je da je dao nalog upravi HŽ Holdinga da smijeni Grgića, koji je trenutno u inozemstvu.

Sindikalni čelnici nakon sastanka s Hajdaš Dončićem rezignirano su ustvrdili da im je ministar potvrdio da će Gredelj u stečaj.

Predsjednik Nezavisnog sindikata radnika Gredelja Miro Margeta kaže da im je resorni ministar ponovio da je stečaj pokušaj spašavanja Gredelja, a Margeta se boji da je to pokušaj njegova gašenja.

Gredelj po Margetinim riječima ne treba spašavati, nego ga samo pustiti da radi te da proizvodi ne samo za Hrvatsku nego i za inozemstvo.

Najavio je osnivanje Stožera za obranu Gredelja.

Vlada i HŽ žele eliminirati Gredelj iz proizvodnje vlakova jer se priprema natječaj za 44 nova vlaka, a jedini način da Gredelj maknu iz te priče jest da ga stvarno fizički uklone, smatra predsjednik Udruge radničkih sindikata Hrvatske Damir Jakuš.

Radnici Gredelja danas su prosvjedovali zagrebačkim ulicama i ispred sjedišta Vlade na Markovu trgu protiv smanjenja broja radnih mjesta za više od 700 i pokretanja stečaja. Smatraju da Vlada i HŽ moraju Gredelju omogućiti proizvodnju za domaće tržište i stvoriti uvjete za njegov nastup u inozemstvu.

HŽ o TŽV Gredelj: Stečaj je jedino rješenje za očuvanje radnih mjesta

ZAGREB - Stečaj s preustrojem u ovom je trenutku jedina mogućnost za očuvanje maksimalno mogućeg broja radnih mjesta u TŽV Gredelj, istaknuli su iz HŽ-a na upit o današnjem prosvjedu radnika Gredelja, tvrtke koja je u vlasništvu HŽ Putničkog prijevoza.

Restrukturiranjem HŽ-ovih društava obuhvaćene su i sve tvrtke kćeri, pa tako i TŽV Gredelj. S obzirom na tešku financijsku i poslovnu situaciju u kojoj se nalazi TŽV Gredelj, a koja je posljedica neracionalnosti u poslovanju i krivih poslovnih odluka u prethodnim godinama, restrukturiranje nije moguće provesti na predviđen način kao u ostalim tvrtkama kćerima, već je stečaj s preustrojem u ovom trenutku jedina mogućnost za ostvarivanje planiranih ciljeva. Stoga je, postupak Uprave Gredelja nastojanje za očuvanjem maksimalno mogućeg broja radnih mjesta, ističu iz HŽ Putničkog prometa.

Naglašavaju također kako HŽ Putnički prijevoz mora imati licenciranog remontera za održavanje sklopova i uređaja za što jedino TŽV Gredelj ima potrebne licence i certifikate.

"HŽ Putnički prijevoz za održavanje licence operatera u pružanju usluge prijevoza putnika nužno mora imati licenciranog remontera za održavanje dijelova sklopova i uređaja koji izravno utječe na sigurnost željezničkog prometa, kao što su kočnice, osovinski sklopovi i ostale komponente za što jedino TŽV Gredelj ima potrebne licence i certifikate", navode iz HŽ-a.

Zbog toga je, kako ističu, osobito kada se nabave nova prijevozna sredstva, HŽ Putničkom prijevozu cilj potpisati dugogodišnji ugovor za održavanje s TŽV-om Gredelj.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 03:43