Samoborski autobusni kolodvor svakodnevno je na rubu ekološkog incidenta, motorno ulje iz gradskih i prigradskih autobusa izlijeva se po gotovo svim peronima, a autobusi prijevozničkih tvrtki koje na njemu posluju u lošem su tehničkom stanju.
Tvrde to građani koji kažu kako na njihove apele već danima ne reagira nitko od nadležnih službi. U loše stanje na kolodvoru i sami smo se uvjerili. U vrijeme našeg obilaska gotovo da nije bilo jednog od dvadesetak perona koji nije bio onečišćen debelim slojem motornog ili kočionog ulja.
Da je stanje autobusa loše potvrdio nam je i jedan od vozača.
- Curi na sve strane. A to vam je tako već dulje vrijeme, autobusi su u jako lošem stanju i dobro je da uopće voze - rekao nam je vozač uoči kretanja na svoju rutu.
FOTOGALERIJA: Onečišćenje u Samoboru
'Stalno se kvare'
Nazočili smo i zanimljivom događaju gdje je dvadesetak đaka ukrcano u jedan autobus koji potom nije mogao krenuti. Stoga su djeca prekrcana u minibus u koji su jedva stali, a da bi se nakon nekoliko minuta i taj kombi iz nepoznatog razloga vratio te su djeca ukrcana u (treći) autobus koji ih je napokon odveo kući.
- Bilo je svakakvih situacija, znalo se dogoditi da autobusi stanu na brdu jer ne mogu dalje, stalno se kvare, i to je jedan od najvećih problema ovog grada - kaže jedna starija Samoborka ogorčena što uslugu javnog prijevoza plaća skuplje nego u Zagrebu, a kvaliteta se ne može ni približno usporediti.
Dotrajali autobusi krše i zakone, upozorava Samoborac Vladimir Kinđerski, jer u takvom stanju ne bi smjeli biti na cestama.
- Curenje ulja po peronima je svakodnevno i iz gotovo svih autobusa. Dodatni je problem što se tim autobusima prevoze i školska djeca, a prema zakonu djecu se ne smije voziti vozilima starijim od sedam godina - navodi Kinđerski dodajući da redovito viđa vatrogasce u pokušaju da saniraju štetu na peronu. Zabrinjavajuće je, naime, što je u blizini kanalizacijski šaht te se tijekom kiše to ulje ispire i odlazi izravno u oborinske vode. Prema stanju perona, procjena je da godišnje u tom šahtu završi i do 400 litara ulja koje se smatra opasnim zagađivačem.
O ekološkom akcidentu obaviješten je u četvrtak poslijepodne i Županijski centar 112, a u petak je na teren izašla i Inspekcija cestovnog prometa. Također, doznajemo kako je komunalno redarstvo izdalo nalog tvrtki Komunalac, koja upravlja kolodvorom, da saniraju stanje, što je i učinjeno, no to je samo privremena mjera jer iz autobusa je već za nekoliko sati ulje ponovno iscurjelo na perone, javili su nam čitatelji.
U gradskoj tvrtci Komunalac potvrđuju da su na peronima uočene masne mrlje, no tvrde kako se ulje ne izlijeva u oborinske vode.
- Na Autobusnom kolodvoru Samobor nije došlo do ekološkog akcidenta te se motorno ulje ne izlijeva u oborinske vode. Na peronima Autobusnog kolodvora Samobor uočene su masne mrlje manjih površina na peronima te je trgovačko društvo Komunalac d.o.o., kao vlasnik objekta, odmah pristupilo čišćenju upotrijebivši pritom sredstva za apsorpciju, a potom i sredstva za čišćenje, koje uvijek ima u pripravnosti. Trošak obavljenih radova bit će fakturiran vlasniku vozila - rekli su na naš upit.
Prebacivanje odgovornosti
Ne pojašnjavaju kako to ne dolazi do izlijevanja ulja u obližnji šaht za oborinske vode, a nisu nam bili u mogućnosti odgovoriti ni hoće li od prijevoznika zatražiti otklanjanje kvarova na vozilima jer, ističu, "nismo vlasnik tih vozila".
Odgovornost odbacuju i u Samoborčeku, jednom od koncesionara samoborskog kolodvora.
- Svi naši autobusi tehnički su ispravni, a najstariji ima tek nešto više od deset godina. Sigurni smo da ulje ne curi iz naših vozila, jer da je tako bilo bi riječ o vrlo ozbiljnom kvaru i takve autobuse ne bismo stavljali u promet - decidirano nam je rekao direktor te kompanije Božo Grgurić. U poduzeću Autoturist, koje je također koncesionar, u petak nitko nije odgovarao na naše opetovane pozive. Prijevoznici nam kažu i kako odgovornost ne treba tražiti samo u koncesionarima, budući da se na kolodvoru zaustavljaju autobusi još barem desetak kompanija na međugradskim i međunarodnim linijama.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....