Nakon današnje dvosatne sjednice, Nadzorni odbor Hrvatskih željeznica konačno je prihvatio plan restrukturiranja tog javnog poduzeća.
Dokument na kojem su šefovi HŽ-a radili gotovo tri mjeseca prihvaćen je iz trećeg pokušaja. Naime, dosad je taj plan u dva navrata vraćan na doradu Reneu Valčiću, predsjedniku Uprave HŽ-a.
Plan restrukturiranja HŽ-a je dokument od oko 500 strana. Njegova je svrha postavljanje poslovanja HŽ-a na održive temelje, tim više što će se nakon ulaska Hrvatske u EU na našem tržištu željezničkih usluga pojaviti i konkurencija iz drugih članica te integracije. Prema onom što su danas priopćili iz HŽ-a, program restrukturiranja predviđa da se do kraja rujna završi transformacija HŽ Vuče vlakova, koja će se podijeliti na HŽ Putnički prijevoz i HŽ Cargo.
Do kraja godine trebao bi se ugasiti i HŽ Holding, a ugovori o radu njegovih zaposlenika prenijet će se na Infrastrukturu, Putnički promet i Cargo. U novu godinu u sadašnjem obliku neće ući ni TŽV Gredelj, jedno od društava povezanih s HŽ-om, jer će se podijeliti na dva zasebna društva. HŽ Infrastrktura trebala bi postati samostalno poduzeće.
U priopćenju HŽ-a ne govori se ništa o otkazima, kao ni ukidanju željezničkih linija. No, valja se prisjetiti da je ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić u jednom nedavnom intervjuu najavio otpuštanje oko 2.000 ljudi iz tog javnog poduzeća, a da se u posljednje vrijeme govori i o ukidanju dijela neprofitabilnih domaćih i međunarodnih linija, što bi na snagu trebalo stupiti u voznom redu koji će zaživjeti u prosincu.
Plan restrukturtiranja još mora usvojiti Skupština HŽ-a. Prezentacija tog dokumenta najavljena je za sljedeći tjedan.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....