GOOD inicijativa svim učenicima i učenicama i odgojno obrazovnim radnicama i radnicima želi uspješan početak nove školske godine za koju se nadaju da će unatoč svemu otvoriti nove prilike za učenje, a od odgojno obrazovnih vlasti traži cjelovite promjene, jer Hrvatska zaslužuje bolje.
"Dugogodišnji nerješavani problemi obrazovnog sustava, dodatno su opterećeni zdravstvenim, ekonomskim i socijalnim rizicima koje donosi pandemija. Uz to Ministarstvo odugovlačenjem donošenja mjera nije osiguralo dovoljno vremena za pripremu nastave, a ni sredstva koja bi smanjila nejednake uvjete u školama i nastavi na daljinu, što će ostaviti dugoročne posljedice po učenice i učenike", upozorava u nedjelju GOOD inicijativa.
U inicijativi kažu da su prošlu izrazito zahtjevnu školsku godinu odgojno obrazovni radnici i radnice, učenici i učenice, iznijeli suočeni s potpuno novim načinom rada. To je zahtijevalo brzu prilagodbu u uvjetima nedostatka opreme, stručne podrške i jasnih uputa za rad, te da u ovu školsku godinu ulazimo s iskustvom prošle, ali i s istim izazovima kako u uvjetima epidemije svima osigurati dostupno i kvalitetno obrazovanje za sve na svim razinama.
Kažu kako je Ministarstvo znanosti i obrazovanja objavom modela i preporuka samo osam dana prije početka škole ponovno propustilo pravovremeno dati okvir za organizaciju odgojno-obrazovnog procesa i osigurati vrijeme za prilagodbu školama, djeci i roditeljima.
"Modeli i preporuke Ministarstva daju vrlo malo smjernica o prilagodbi sadržaja nastave te izuzev epidemioloških uputa da se izvođenje nastave odvija bez miješanja učenika različitih razrednih odjela ili na daljinu nije dalo dodatne smjernice za rad s darovitim učenicama i učenicima i onima s teškoćama u razvoju, kao i za izvođenje nastave učenja hrvatskog jezika za one koji ne znaju ili nedostatno znaju hrvatski jezik", tvrde u GOOD inicijativi.
Time se, kako navode, riskira ponavljanje situacije u kojoj je ranjivim skupinama djece otežan pristup nastavi, pogotovo u modelu nastave na daljinu. Imperativ je, ističu, svakoj učenici, učeniku, učiteljici i učitelju osigurati pristup internetu i opremu za rad te hitno prilagoditi sadržaj nastave na daljinu za djecu inojezičare i djecu s teškoćama u razvoju, uključujući i program Škole na Trećem.
GOOD inicijativa naglašava kako je potrebno da Ministarstvo hitno prilagodi kurikulume i ujednači očekivane ishode obrazovanja, posebno zato što dio škola sutra kreće sa skraćenim satima, dio s mješovitim modelom nastave, a za neke oblike nastave će se sigurno provoditi i nastava na daljinu.
Podsjećaju da škole same odabiru i prilagođavaju organizaciju nastave prema predviđenim modelima rada, što je u situaciji neujednačenih materijalnih i infrastrukturnih uvjeta dobro rješenje, ali napominju kako ostaje nejasno što provedba online i nastave u učionici znači za opterećenje obrazovnih radnika, odnosno hoće li neki nastavnici raditi i nastavu u učionici i od kuće te kako će osnivači škola i Ministarstvo riješiti problem eventualnog nedostatka nastavnika i prekovremeni rad.
Kažu kako se nedostatak sustavnog i učinkovitog ulaganja u nastavnike kao nositelje odgojno-obrazovnog procesa, uz neujednačenu infrastrukturu i nedostatnu opremljenost škola, još jednom pokazuju ključnim preprekama za ostvarivanje jednakog pristupa i kvalitete obrazovanja za sve učenike.
"Situacija u kojoj se mijenja organizacija rada u školama ujedno je i prilika za promjene u cijelom odgojno-obrazovnom sustavu. Iako je građanska, medijska i politička pismenost djece i mladih u krizama koje se nižu potrebna više nego ikad, Građanski odgoj i obrazovanje i dalje je marginaliziran i nije sustavno i kvalitetno uveden u škole. Stoga je nužno čim prije ga uvesti kao nastavni predmet u osnovne i srednje škole i kao interdisciplinarni sadržaj na fakultetima te provesti Cjelovitu kurikularnu reformu", ističe u priopćenju GOOD inicijativa.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....