Hrvatske autoceste nisu krive za prometnu nesreću koja se dogodila na vijaduktu Krpani u kojoj je sudjelovalo 16 automobila, troje ljudi je poginulo, a 18 ih je bilo ozlijeđeno , jer se nije radilo o propustu sutava i funkcioniranja zimske službe - rezime je interne istrage HAC-a o tragediji koja se odigrala proteklog vikenda na vijaduktu Krpani kod Svetog Roka u smjeru sjevera. Priznaju ipak da se radi o pojedinačnom operativnom propustu.
- Zato Uprava HAC-a nije donijela odluku o opozivu članova Uprave HAC ONC-a. Na ostalim mjerodavnim službama (MUP, Državno odvjetništvo ...) je da utvrde točan uzrok nesreće, te je li navedeni propust bio ključan za nastanak nesreće dok je uloga Stručnog povjerenstva HAC-a bila utvrđivanje jesu li poduzete sve potrebne mjere po protokolima o zimskom održavanju autocesta - zaključak je to interne analize prometne nesreće.
Na temelju svoje istrage utvrdili su određene nedostatke te je HAC, navodi se , od Uprave HAC ONC-a, koju nije smjenio, zatražio da se oni hitno otklone.
Utvrdili su da je dežurni ophodar dvaput u osam sati obišao dionicu, drugu puta od 4 do 6 sati, te se vratio u Tehničku jedinicu Sveti Rok 12 minuta prije nesreće. On tvrdi da je u 5.55 stao na vijduktu Krpani i uvjerio se da je prometnica suha, ali se to ne može provjeriti jer je GPS sustav na vozilu bio u kvaru. U susjednoj jedinici Perušić su zbog kiše koja je počela padati odlučili posipati cestu, na Svetom Roku su smatrali da tako nešto nije potrebno, iako je u 5.40 počela padati kiša i kod njih, temperatura je bila 4,5 stupnja u minusu, puhao je vjetar od 2,8 m/s a na cesti je bilo tek 15 posto otopljene soli.
Da bi moglo doći do poledice upozorio ih je i DHMZ u dnevnoj prognozi, navodeći da je tijekom noći moguća poledica, "osobito na mostovima nadvožnjacima i vijduktima". Na temelju te prognoze trebali su biti proglašeni zimski uvjeti na cestama te zatvoren promet vozilima bez zimske opreme te teretnim vozilima s priključnim vozilima. U slučaju ledene kiše, što se tamo očito i dogodilo, dionica je trebala biti zatvorena za promet. Osim toga, radnici su trebali biti u drugom stupnju pripravnosti, što bi podrazumijevalo obavljanje preventivni hradova na spriječavanju poledice.
- Zbog stanja kolnika (kolnik suh, zadovoljavajući postotak soli u otopini na kolniku, točka smrzavanja kolnika se kretala oko -5 0C, a temperatura kolnika se kretala između 0 0C i -1 0C) i vremenskih uvjeta (temperatura zraka u blagom porastu iznad 0 0C) koji nisu upućivali na zamrzavanje kolnika i pojavu ledene kiše, nije se provelo preventivno posipanje objekata, iz čega se može zaključiti da je pojava ledene kiše od tunela Krpani prema čvoru Gospić izravni uzrok prometne nesreće.
Prilikom povratka sa zadnje ophodnje ophodar je na pojavu lagane kiše, koju navodi u svojoj izjavi, a imajući u vidu parametre o stanju kolnika i vremenskim uvjetima iz sustava, trebao ponoviti obilazak dionice. Obzirom na stanje kolnika i vremenskih uvjeta, brzina u zoni tunela i vijadukta bila je ograničena sukladno važećem Projektu sustava vođenja i kontrole prometa COKP Maslenica.
Dopunska statička prometna signalizacija: znak opasnosti A28 - poledica nije bila postavljena sukladno Operativnom programu radova odrţavanja autocesta u zimskom periodu 2013/2014. godine. Postupci javne nabave, zbog kojih nisu u primjerenim rokovima otklonjeni kvarovi opisani u prethodnom tekstu, neopravdano dugo traju - zaključak je analica HAC-a.
Kako se dogodila tragedija na autocesti A1 iz minute u minutu:
6.15 Operater u COKP Sveti Rok od Centra 112 zaprima obavijest o prometnoj nesreći iza tunela Krpani u smjeru Zagreba, o kojoj putem internog alarma i sustavom veze obavještava ophodare i Vatrogasnu postaju Sveti Rok.
6.16 Vatrogasna ekipa Vatrogasne postaje Sveti Rok izlazi na intervenciju.
6.17 Ophodar TJO Perušić dojavljuje COKP Sveti Rok o zaleđenosti kolnika zbog padanja ledene kiše na dionici od čvora Gospić prema tunelu Sveti Rok.
6.17 Operater COKP Maslenica, temeljem zahtjeva operatera COKP Sveti Rok, postavlja ograničenje na 40 km/h, te znak opasnosti na portalu 11 neposredno iza tunela Sveti Rok u smjeru Zagreba.
6.19 Po zahtjevu operatera COKP Sveti Rok operater COKP Perušić postavlja ograničenje brzine na 40 km/h, te znak za poledicu i tekstualno LED
6.19 Operater COKP Maslenica, temeljem zahtjeva operatera COKP Sveti Rok, uz postavljeno ograničenje na 40 km/h, mijenja znak opasnosti u znak opasnosti na poledicu na portalu neposredno iza tunela Sveti Rok u smjeru Zagreba.
6.20 Operater o prometnoj nesreći i stanju na dionici telefonski izvještava HAK
6.21 O prometnoj nesreći izvješten zapovjednik Vatrogasne postrojbe HAC ONC d.o.o.
6.22 Na mjesto prometne nesreće stiže ophodarska ekipa TJO Sveti Rok, od kojih jedan vozač ostaje na početku vijadukta Krpani i trči prema tunelu Krpani pokušavajući zaustaviti nailazeća vozila, dok se drugi vozač upućuje u smjeru Zagreba po istom zadatku, a ophodar pokreće postupak radi posipanja dionice.
6.23 Vatrogasna ekipa Vatrogasne postaje Sveti Rok stiţe na mjesto prometne nesreće i radio vezom obavještavaju drugu vatrogasnu ekipu i COKP Sveti Rok da je kolnik zaleđen.
6.24 Operater COKP Sveti Rok od operatera COKP Perušić traži da na info portalu kod čvora Gornje Ploče, u smjeru Splita, postavi tekstualnu obavijest: OPREZ - TEŠKA PROMETNA NEZGODA - 5 KM, što je odmah i učinjeno.
6.24 Voditelj vatrogasne intervencije i policajac na prometnu nesreću upozoravaju nadolazeća vozila. Prva tri vozila se zaustavljaju, dok sljedeće dolazi velikom brzinom i udara u vozila ispred sebe. Voditelj intervencije i policajac pokušavaju izbjeći nalet vozila bjeţeći preko betonskih odbojnika na vijaduktu Krpani, pri čemu policajac pada preko betonske ograde u provaliju, a voditelj vatrogasne intervencije se krajnjim naporima uspijeva zadržati na betonskoj ogradi.
6.25 Drugo vatrogasno vozilo stiže na mjesto intervencije, voditelj vatrogasne intervencije upućuje zahtjev da se iz pripravnosti pozovu dodatne snage.
6.26 Operater o prometnoj nesreći obavještava voditelja TJO Sveti Rok i voditelja pravca.
6.26 Vatrogasne ekipe uz pomoć ophodara spašavaju unesrećene i pružaju im prvu pomoć.
6.35 Dionica autoceste od čvor Sveti Rok do čvora Maslenica zatvorena za sav promet.
6.41 Policajac iz presretača PP Gospić javlja COKP Sveti Rok da je od PUO Jadova kolnik zaleđen i da pada ledena kiša.
7.03 Vatrogasne ekipe provode evakuaciju unesrećenih osoba.
7.29 Na mjesto prometne nesreće stiţe i treće vatrogasno vozilo.
8.09 Sve ozlijeđene osobe su zbrinute i odvezene vozilima hitne pomoći u Opću bolnicu Gospić.
8.39 Vatrogasne ekipe, nakon završetka vatrogasne intervencije, napuštaju mjesto prometne nesreće.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....