NAPOKON

KONAČNO ODABRAN IZVOĐAČ ZA NAJSKUPLJI INFRASTRUKTURNI PROJEKT U HRVATSKOJ Sve je pokrenuto još u veljači 2011. godine, koštat će tri milijarde kuna!

Ilustracija
 Željko Hajdinjak / Hanza Media

Predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić u utorak je potpisao odluku o odabiru turske kompanije Cengiz Insat Sanayi za rekonstrukciju i izgradnju pruge Križevci-Koprivnica-Botovo, odnosno državna granica, dužine 42,6 kilometara.

Na natječaju turska tvrtka dala je ponudu od 2.418.073.115,76 kuna bez PDV-a. Ukupna vrijednost s PDV-om je 3.022.591.394,70 kuna. U ovom trenutku ovo je najskuplji infrastrukturni projekt u Hrvatskoj za kojeg je odabran izvođač radova. Financijski je vrjedniji od mosta Pelješac.

Pruga Križevci-Koprivnica-Botovo strateški je državni projekt i dio je mediteranskoga koridora koji preko Luke Rijeka, Zagreba i Budimpešte povezuje Pirenejski poluotok s mađarsko-ukrajinskom granicom, a time i s jedinstvenom transeuropskom prometnom mrežom (Trans-European Transport Network – TEN-T).

Radovi obuhvaćaju rekonstrukciju postojećeg i izgradnju drugog kolosijeka. Planira se dogradnja drugoga kolosijeka i rekonstrukcija postojećeg, što će omogućiti brzinu vožnje vlakova od 160 kilometara na sat.

Projekt je pokrenut još u veljači 2011. godine, a natječaj za izvođača radova raspisan prije više od godinu dana, 26. studenog 2018. godine. Nakon toga, u sljedećih nekoliko mjeseci na natječaj je pristiglo čak 5 žalbi, a ponude su otvorene 19. srpnja ove godine. U postupku nabave ukupno je zaprimljeno i odgovoreno na čak 734 pitanja izvođača radova.

Pristiglo je čak deset ponuda i sve su bile veće od procijenjene vrijednosti od 2,041 milijardi kuna bez PDV-a.

Financijski najpovoljnija bila je ona kineskog konzorcija Sinohydro Corporation; Sinohydro engineering bureau 4 co. u iznosu od 2,41 milijarde kuna (bez PDV-a). Ponuda turskog Cengiza bila je druga po redu. Tijekom pregleda ponuda i razgovora kineski ponuditelj Sinhydro nije dokazao ispunjenje uvjeta tehničke sposobnosti te je njihova ponuda odbijena, a odabrana je druga financijski najpovoljnija ponuda.

Kako je procijenjena vrijednost radova manja od pristiglih ponuda Uprava HŽ infrastrukture je zatražila i dobila odobrenje Ministarstva prometa da prihvati veću ponudu od procijenjene vrijednosti.

Naime, ovaj projekt Europska unija sufinancira s 85 posto sredstava od procijenjene vrijednosti radova, odnosno sa 241,35 milijuna eura za prihvatljive troškove. Stoga se Ministarstvo prometa obvezalo financirati razliku nedostajućih sredstava između pristiglih ponuda i ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava.

Nakon donošenja odluke kreće rok od 10 dana za podnošenje žalbi Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabave. Ipak, potpisivanje ugovora s odabranim izvođačem očekuje se u najskorije vrijeme. Rok za izvođenje radova je 48 mjeseci.

Ova dionica nastavlja se na dionicu Dugo Selo-Križevci koja je u izgradnji. Radovi na toj dionici kasne i završetak se očekuje za otprilike dvije godine.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 23:34