![vlak111](https://static.jutarnji.hr/images/live-multimedia/binary/2019/12/23/14/vlak111.jpg)
Nakon više od pola stoljeća, od ljeta 1967. godine, i sedam mjeseci nakon dogovorenoga roka, Hrvatska je dobila nove kilometre željezničke pruge, njih 12,2.
Pruga Sv. Ivan Žabno – Gradec, napokon je završena i službeno ju je jutros osobno otvorio premijer Andrej Plenković.
Puštanjem ove pruge u promet putnici iz Bjelovara više neće do Zagreba putovati dva sata, nego zasad oko sat vremena, a nakon rekonstrukcije dijela pruge kod Bjelovara do Zagreba će im trebati svega 50 minuta. Za to je bilo potrebno 258 milijuna kuna, sufinanciranih iz Europskog fonda za regionalni razvoj i iz Kohezijskog fonda.
- Ovo je sjajan potez. Nakon velikih investicija u ceste, zračne luke i pomorsku infrastrukturu, u desetljeću pred nama je vrijeme za jačanje željezničke infrastrukture - rekao je premijer za vožnje vlakom, na koju je stigao s predsjednikom Sabora Gordanom Jandrokovićem, nekoliko ministara iz svoje Vlade, a bilo je tu i nekoliko saborskih zastupnika.
Radovi na gradnji pruge počeli su u rujnu 2017., a rok za izgradnju je probijen zbog otkrića arheoloških nalazišta. Također, nakon početka uređivanja kolodvorske zgrade u Žabnom, ona se – srušila pa je bilo potrebno izgraditi novu zgradu, za čiju je izgradnju trebala godina dana.
Po završetku izgradnje uslijedio je još jedan peh. U nedjelju je, prije svečanog otvorenja pruge u ponedjeljak, na prvu promotivnu vožnju krenuo besplatni vlak za Zagreb, no zbog tehničkog kvara nagibnog vlaka kojemu je trebalo desetak minuta da otkliže s kolodvora, putnici su u Zagreb stigli s pola sata zakašnjenja.
Na pruzi se nalaze tri željeznička stajališta s nadstrešnicama – Lubena, Remetinec Križevački i Haganj. Na trasi se nalaze tri nadvožnjaka, dva podvožnjaka i jedan most, u sklopu izgradnje pruge rekonstruirane su i tri ceste, izgrađene su nove spojne i zaobilazne ceste te tri parkirališta. Za taj je dio utrošeno 32,5 milijuna kuna.
Prošle su 52 godine od otvaranja zadnje pruge u Hrvatskoj, ali prošlo je i punih 29 godina od ideje za izgradnju pruge Sv. Ivan Žabno – Gradec do prolaska prvog putničkoga vlaka ovom rutom.
O potrebi skraćivanja “neprirodnog” puta od Bjelovara do Zagreba preko dislociranih Križevaca, još je 1990. godine u Hrvatskom saboru govorio saborski zastupnik Stjepan Sulimanec. S pripremom se projekta započelo 2002., lokacijska je dozvola izdana pet godina kasnije, a za građevinsku su dozvole trebale još dvije godine, izdana je 2009. godine. Radovi su napokon počeli 2017. godine.
FOTOGALERIJA: Otvorena pruga Gradec - Sveti Ivan Žabno
Zahvaljujući dogovoru o sufinanciranju karata u omjeru pola pola između Bjelovarsko – bilogorske županije i HŽ Putničkoga prijevoza, s ukupno 120.000 kuna, vožnja vlakom po novoj je pruzi do kraja godine besplatna. Inače, ni jedan metar nove pruge ne prolazi Bjelovarsko – bilogorskom županijom, ali pruga značajno smanjuje željeznički put od Bjelovara do Zagreba i zbog toga se ta Županija odlučila aktivno uključiti u njezinu promociju.
Na problem višesatnog putovanja vlakom iz Bjelovara do Zagreba osvrnuo se i predsjednik Hrvatskog sabora Gordan Jandroković.
- Sjećam se studentski dana i putovanja iz Bjelovara u Zagreb kad smo presjedali u Križevcima i za stići u Zagreb trebalo je puno vremena i živaca.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....