DIGITAL PUB

Konferencija o digitalnom marketingu: ‘Ukupni iznos potrošnje u oglašavanju na našem tržištu je šokantan‘

Ana Hanžeković Krznarić, predsjednica HUDI-ja, izdvojila je važnost transparentnog predstavljanja istraživanja o potrošnji sredstava u digitalnom oglašavanju

Ivan Plese, Petar Pavić, Ana Hanžeković-Krznarić i Maximilian Mondel

 Goran Mehkek/Cropix

U zagrebačkom ‘Petom kupeu’ danas prijepodne počeo je skup ‘Digital pub – konferencija o digitalnom marketingu, oglašavanju i medijima’ na kojem će Hrvatska udruga digitalnih izdavača (HUDI), oglašivači i ostali dionici pripadajuće industrije, među ostalim, predstaviti digitalni ADEX u Hrvatskoj za 2020. i 2021..

Otvarajući skup u ime HUDI-ja, predsjednica Udruge i članica Uprave Hanza Medije Ana Hanžeković Krznarić podsjetila je, među ostalim, da HUDI postoji tek godinu dana.

image
Goran Mehkek/Cropix

- U dosadašnjem postojanju HUDI je uspio ostaviti duboke tragove ne samo u digitalnom izdavaštvu, nego i u izdavaštvu u cijelosti. Ostvarili smo zajednički nastup prema široj javnosti. Naše radne skupine unutar udruge standardizirale su mjerenje posjećenosti portala i oglasnih formata – istaknula je članica Uprave Hanza Medije. Skrenula je pozornost na uključivanje predstavnika HUDI-ja u radne skupine za pripremu prijedloga novog Zakona o medijima te nacionalnog plana razvoja kulture i medija za razdoblje od 2022. do 2027..

image

Nagrada za Sofascore

Goran Mehkek/Cropix

Osvrnuvši se na ideju i ciljeve konferencije ‘Digital puba’, predsjednica HUDI-ja izdvojila je važnost transparentnog predstavljanja istraživanja o potrošnji sredstava u digitalnom oglašavanju.

- Veliko mi je zadovoljstvo da smo na jednome mjestu uspjeli okupiti sve dionike digitalnog izdavaštva i oglašivaštva – zaključila je svoje izlaganje Ana Hanžeković Krznarić, nakon čijeg su obraćanja sudionicima skupa uslijedile prezentacije Maximiliana Mondela i Petra Pavića o metodologiji istraživanja digitalnog AdEx-a. Maximilina Mondel je suosnivač komunikacijske agencije Momentum iz Beča a Petar Pavić suosnivač S.T.A.R. Digital Grupe i član HUDI-jeve radne skupine za AdEx.

image

Nagrada za McDonald's

Goran Mehkek/Cropix

Kako se navodi u dvjema spomenutim prezentacijama, ukupni iznos potrošnje u digitalnom oglašavanju na hrvatskom tržištu iznosi milijardu kuna. Petar Pavić ocijenio je spomenuti utvrđeni iznos šokantnim s obzirom, istaknuo je, na dosadašnje procjene o veličini tržišta. Prema istome izvoru, trećina tržišta digitalnog oglašavanja se već odnosi na oglašavanje na društvenim mrežama.

image
Goran Mehkek/Cropix

- Najnovija istraživanja pokazuju da na globalnoj razini američke kompanije Google, Facebook, Microsoft i Amazon ostvaruju pedeset posto globalnih prihoda od oglašavanja. S obzirom na taj podatak, podaci za Hrvatsku i ne čude – komentirao je Pavić.

U nastavku konferencije dodijeljene su tri nagrade HUDI-ja za 2021.. Medijska agencija godine u ovome izboru je RealGrupa, oglašivač godine je McDonald’s Globalna hrana a najbolji medijski izvozni proizvod SofaScore.

image
Goran Mehkek/Cropix
image
Goran Mehkek/Cropix
image

Maximilian Mondel

Goran Mehkek/Cropix
image

Maximilian Mondel

Goran Mehkek/Cropix
image
Goran Mehkek/Cropix
image
Goran Mehkek/Cropix

Drugi dio skupa ‘Digital pub’, konferencije Hrvatske udruge digitalnih izdavača o digitalnom marketingu, oglašavanju i medijima, otvoren je prezentacijom zamjenika glavnog urednika Forbesovog izdanja za Ukrajinu Mykhaila Sapitona pod nazivom ‘Kako održati svoju redakciju tijekom rata’. Redakcija Forbesa, prema riječima Sapitona, evakuirala se nakon napada Rusije na Ukrajinu iz Kijeva u zapadni dio Ukrajine te je promijenjena je i koncepcija rada Forbesa za Ukrajinu.

- Prestali smo raditi na cijelom dotadašnjem sadržaju i pokrenuli ‘ratnu kroniku’ na stranici, Telegram kanalu i društvenim mrežama. Morate biti prilično spremni na sve kako ne bi bili iznenađeni. Postavite plan za nepredvidive situacije, sigurnu lokaciju, odredite koji dio posla i koje se prakse mogu napustiti te ustanovite jasnu hijerarhiju u timu – kazao je Sapiton.

Sapiton je istaknuo da je Forbesovo izdanje za Ukrajinu imalo izdanja i na ukrajinskom i na ruskom jeziku te da je nastavilo s takvom izdavačkom politikom i nakon početka rata. Izrazio je uvjerenje kako najveći dio ruske javnosti ne zanimaju istina i činjenice o ratu u Ukrajini jer prevladava proratno javno mnijenje u Rusiji.

Osvrnuvši se na nadolazeće tjedne i mjesece u Ukrajini, zamjenik glavnog urednika Forbesa ocijenio je kako se ne može s sigurnošću prognozirati mogući kraj rata.

- Uvjeren sam da će Ukrajina dugoročno izvojevati pobjedu u ovome ratu. Kada se osvrnem na proteklo desetljeće, već imam iskustvo, doživio sam, dva rata, dvije revolucije u Ukrajini, nekoliko kriza, a rođen sam sedam godina nakon stjecanja ukrajinske nezavisnosti. Zbog svega toga osjećam se prilično devastirano – zaključio je Sapiton svoje izlaganje sudionicima skupa u ‘Petom kupeu’.

Nakon Sapitonovog izlaganja uslijediči su prvi panel na današnjem skupu ‘Monetizacija digitalnih medija i integracija oglasnih tehnologija’ te izlaganje ‘EU fondovi za medijsku industriju’ Marije Sitar, vlasnice tvrtke Calluro.

- Od 26,2 milijardi kuna koliko je iz Nacionalnog plana oporavka i otpornosti namijenjeno gospodarstvu, svega 17 posto izravno ide poduzetnicima, a skrenula bih vam pozornost na tri pripadajuća programa, bespovratne potpore za digitalizaciju, vaučeri za digitalizaciju te transformacija i jačanje konkurentnosti kulturnih i kreativnih industrija – navela je Marija Sitar.

Govoreći o programu bespovratnih potpora za digitalizaciju Marija Sitar istaknula je da se potpore odnose i na softver, i na hardver, i na edukaciju.

- Kada govorimo o vaučerima za digitalizaciju, ideja je da djelatnici poduzeća s potporom usvoje nove vještine, ali ne može biti riječ o prekvalifikaciji. Vaučer za digitalni marketing uvjerljivo je najpopularniji jer se može iskoristiti za izradu web stranice, hosting i upravljanje oglasima na stranici. Sveukupno, govorimo o pet vrsta vaučera a ukupna vrijednost potpora je 250 milijuna kuna – upozorila je vlasnica Callura. Naglasila je da programa transformacije i jačanja konkurentnosti kulturnih i kreativnih industrija dosada nije bilo te da prihvatljivi prijavitelji nisu samo tvrtke, već i udruge, obrti i ustanove.

U panelu ‘Monetizacija digitalnih medija i integracija oglasnih tehnologija’ sudjelovali su direktor razvoja u kompaniji 24 sata Dragan Jeličić, operativni direktor Indexa Ivan Pleše i Luka Zubović, Traffic and Analytics Leading Specialist u Hanza Mediji.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2024 07:24