GOTOVI RADOVI

Otvara se nova dionica najvećeg infrastrukturnog projekta u državi: Pogledajte snimke iz drona

Dosad je završeno 75 posto projekta, a plan je sve radove završiti do kraja 2025.
 HŽ Infrastruktura

HŽ Infrastruktura u srijedu pušta u promet dodatnih 15 kilometara nove pruge na dionici Križevci - Koprivnica - državna granica, između Vojakovačkog Kloštra i Mučne Reke.

Dosad je u promet pušteno 20 kilometara novog kolosijeka, a s ovim otvaranjem ukupno će biti dostupno 35 od planiranih 42,6 kilometara nove pruge.

Na novootvorenih 15 kilometara bit će u funkciji i dva velika vijadukta, Carevdar i Komari, ukupne duljine veće od 1000 metara, tuneli Lepavina 1 i 2 te novoizgrađeni kolodvor Lepavina.

Promet novom prugom počinje u srijedu navečer, kada će se prebaciti na novi kolosijek, čime započinju radovi na rekonstrukciji starog kolosijeka.

U ovom trenutku izgradnja te pruge najveći je infrastrukturni projekt u državi, vrijedan 350 milijuna eura bez PDV-a, koji se sufinancira sredstvima EU.

image
HŽ Infrastruktura
image
HŽ Infrastruktura
image
HŽ Infrastruktura
image
HŽ Infrastruktura
image
HŽ Infrastruktura

Dosad je završeno 75 posto projekta, a plan je sve radove završiti do kraja 2025.

Osim rekonstrukcije postojećeg i izgradnje novog kolosijeka, turska tvrtka Cengiz Insaat gradi i obnavlja i 40-ak objekata - kolodvore, stajališta, nadvožnjake, podvožnjake, željezničko-cestovne prijelaze...

Nakon završetka radova, brzina vožnje bit će do 160 kilometara na sat, s ograničenjem od 150 km/h u Lepavini i 100 km/h u Koprivnici, s obzirom na to da se na tom dijelu radi o gradskim područjima sa specifičnim ograničenjima.

image
HŽ Infrastruktura
image
HŽ Infrastruktura
image
HŽ Infrastruktura
image
HŽ Infrastruktura
image
HŽ Infrastruktura

I dok radovi od Križevaca prema Botovu odlično napreduju, zasad nije poznato kad će promet krenuti novom prugom od Dugog Sela do Križevaca. Ta dionica dugačka je 38 kilometara, a izgradnja novog kolosijeka započela je 2016., četiri godine prije izgradnje dionice od Križevaca prema granici s Mađarskom.

Sada je potpuno izvjesno da će pruga, koja je duža i počela se graditi četiri godine kasnije, biti puno ranije završena.

image

Oleg Butković

Zeljko Hajdinjak/Cropix
image
Zeljko Hajdinjak/Cropix
image
Zeljko Hajdinjak/Cropix
image

Križevci

Zeljko Hajdinjak/Cropix
image

Križevci

Zeljko Hajdinjak/Cropix
image

Križevci

Zeljko Hajdinjak/Cropix
image

Križevci

Zeljko Hajdinjak/Cropix
image

Križevci

Zeljko Hajdinjak/Cropix
image

Križevci

Zeljko Hajdinjak/Cropix

Butković: Nova i obnovljena pruga Križevci - mađarska granica do kraja 2025.

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković u ponedjeljak je najavio da će novi i rekonstruirani stari željeznički kolosijek od Križevaca do mađarske granice, biti potpuno izgrađeni i spremni za promet do kraja 2025. godine.

Butković je obišao novoizgrađeni željeznički vijadukt kod Carevdara te kolodvor u Lepavini, koji se nalaze na trasi drugog kolosijeka mađarska granica - Križevci.

Izjavio je da je trenutna izgrađenost otprilike 75 posto te da se istovremeno gradi i na potezu Dugo selo – Križevci. Na toj su trasi radovi odavno trebali biti privedeni kraju, ali nisu jer je konzorcij zapao u financijske probleme.

"Sada na tom dijelu pruge između Zagreba i Mađarske granice posao vodi tvrtka Dalekovod i vjerujem da će i taj posao biti gotov do konca iduće godine", rekao je Butković.

Novinari su pitali ministra i o gradnji brze ceste od Križevaca do Kloštra Vojakovačkog koja je u tijeku, te nastavku gradnje prema Koprivnici.

"Ta se prometnica gradi, unatoč prvotnim problemima stvorenim poremećajima na svjetskom tržištu", izjavio je Butković.

Dodao je da se nastavak gradnje brze ceste od Kloštra Vojakovačkog prema Koprivnici planira, kao i brza cesta prema Virovitici.

S obzirom na to da su u ponedjeljak građani Kaštela prosvjedom tražili reviziju projekta ulaska cestovnog prometa u Split, ministar je podsjetio da je on usklađen s prostornim planom Grada Kaštela, odnosno Splitskog-dalmatinske županije još prije 15 godina.

"Nakon toga Hrvatske ceste ishodovale su sve potrebne dozvole za novi ulaz u Split koji bi trebao riješiti prometno zagušenje", istaknuo je Butković i dodao da ne zna što sad treba napraviti jer je sve prošlo zakonsku proceduru. (Hina)

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
04. studeni 2024 15:50