HŽ Infrastruktura u srijedu pušta u promet dodatnih 15 kilometara nove pruge na dionici Križevci - Koprivnica - državna granica, između Vojakovačkog Kloštra i Mučne Reke.
Dosad je u promet pušteno 20 kilometara novog kolosijeka, a s ovim otvaranjem ukupno će biti dostupno 35 od planiranih 42,6 kilometara nove pruge.
Na novootvorenih 15 kilometara bit će u funkciji i dva velika vijadukta, Carevdar i Komari, ukupne duljine veće od 1000 metara, tuneli Lepavina 1 i 2 te novoizgrađeni kolodvor Lepavina.
Promet novom prugom počinje u srijedu navečer, kada će se prebaciti na novi kolosijek, čime započinju radovi na rekonstrukciji starog kolosijeka.
U ovom trenutku izgradnja te pruge najveći je infrastrukturni projekt u državi, vrijedan 350 milijuna eura bez PDV-a, koji se sufinancira sredstvima EU.
Dosad je završeno 75 posto projekta, a plan je sve radove završiti do kraja 2025.
Osim rekonstrukcije postojećeg i izgradnje novog kolosijeka, turska tvrtka Cengiz Insaat gradi i obnavlja i 40-ak objekata - kolodvore, stajališta, nadvožnjake, podvožnjake, željezničko-cestovne prijelaze...
Nakon završetka radova, brzina vožnje bit će do 160 kilometara na sat, s ograničenjem od 150 km/h u Lepavini i 100 km/h u Koprivnici, s obzirom na to da se na tom dijelu radi o gradskim područjima sa specifičnim ograničenjima.
I dok radovi od Križevaca prema Botovu odlično napreduju, zasad nije poznato kad će promet krenuti novom prugom od Dugog Sela do Križevaca. Ta dionica dugačka je 38 kilometara, a izgradnja novog kolosijeka započela je 2016., četiri godine prije izgradnje dionice od Križevaca prema granici s Mađarskom.
Sada je potpuno izvjesno da će pruga, koja je duža i počela se graditi četiri godine kasnije, biti puno ranije završena.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....