Autobusni i željeznički kolodvor koji su tik do Trajektne luke bit će od ljeta 2019. privremeno premješteni na područje Kopilice, u sjevernom dijelu grada, a putnike će na tom dijelu prevoziti vlak, što će, kako je u srijedu rekao gradonačelnik Andro Krstulović, biti početak korištenja 'metroa' u Splitu.
Ugovori koji reguliraju privremeno premještanje autobusnoga i željezničkog kolodvora s Rive u Kopilicu, čime će se rasteretiti velike prometne gužve u splitskoj Trajektnoj luci, potpisani su danas u promotivnoj vožnji vlakom između Kopilice i željezničkog kolodvora, a u njoj je bio i ministar mora, promet i infrastrukture Oleg Butković.
Ministar Butković bio je i na vožnji vlakom od Kaštel Starog do Kopilice, nakon čega mu je u Kopilici predstavljen projekt privremenog premještanja tih dvaju kolodvora.
Vožnja vlakom od Trajektne luke do autobusnoga i željezničkog kolodvora u Kopilici, kako je najavljeno, trajat će tri minute.
- Danas potpisanim ugovorima do početka sljedeće turističke sezone privremeno će se dislocirati autobusni i željeznički kolodvor, a HŽ Cargo će u Kopilici iznajmiti dio svoje nekretnine, što znači da će se do početka sljedeće turističke sezone postojeća trasa (željezničke pruge u Splitu) staviti u funkciju - rekao je ministar Butković.
Objasnio kako je trasa pruge koja će se od ljeta 2019. staviti u funkciju dio velikog infrastrukturnog projekta koji je prihvaćen i na sjednici Vlade u svibnju ove godine, a kojim je predviđeno prometno povezivanje splitske Zračne luke s Trajektnom lukom.
- Izgradnja željezničke pruge koja bi u konačnici trebala povezati Zračnu i Trajektnu luku Splitu jedan je od velikih infrastrukturnih projekta i s tim u vezi smo u komunikaciji s Gradom Splitom i sa Splitsko-dalmatinskom županijom - rekao je Butković.
Splitski gradonačelnik Andro Krstulović Opara je izjavio kako će se do željezničkoga i autobusnog kolodvora u Kopilici iz grada putovati modernim vlakom.
- Ovaj vlak kao splitski metro prometovat će od lipnja svakih desetak minuta. Ovo je super moderan vlak koji će na tom kraćem dijelu splitskoga metroa postati činjenica - rekao je Krstulović Opara.
Riječ je o željezničkoj pruzi u dužini od dva kilometra koja je ukopana prije više od 35 godina.
Gradonačelnik je najavio kako će u proljeće 2019., osim kolodvora u Kopilici, početi izgradnja željezničkih postaja u Dujmovači, Sv. Kaji i na Širini u Solinu za vlak koji bi trebao povezivati splitsku Trajektnu i Zračnu luku.
Krstulović Opara rekao je i kako je do kraja kolovoza ove godine kroz splitsku Zračnu luku prošlo više od tri milijuna putnika, a kroz Trajektnu luku do rujna oko 5,5 milijuna putnika. To znači, dodao je, da kroz te dvije luke na godinu prođe gotovo devet milijuna putnika, a one nemaju kvalitetan prometni spoj.
Odgovarajući na novinarska pitanja, ministar Butković je rekao kako se "aktivnosti u vezi s gradnjom Pelješkoga mosta odvijaju dobro".
- Završeni su izvedbeni projekti, završena su ispitivanja, a do kraja ove godine ili početkom siječnja doći će brod koji će početi raditi pilote, tako da sve ide po planu - dodao je.
Butković je rekao kako je izgradnja Pelješkoga mosta "udarni hrvatski projekt" u operativnom programu koji traje do 2020. godine. Pritom je istaknuo kako se za sljedeći operativni program i razdoblje nakon 2020. priprema veliki infrastrukturni projekt koji se odnosi na uređenje prometa od Omiša to Trogira, gdje se tijekom ljetnih mjeseci stvaraju velike prometne gužve i zastoji.
- To je veliki projekt, njegova ukupna vrijednost je nekoliko stotina milijuna eura - dodao je Butković.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....