KRITIZIRALI NOVI PROJEKT

Splitsko-dalmatinski SDP traži objašnjenja o premještanju kolodvora u Kopilicu

Autobusni kolodvor u Splitu
 Ante Čizmić / Hanza Media

Splitsko-dalmatinski SDP kritizirao je u četvrtak najave o otvaranju privremenoga splitskog autobusnog kolodvora u Kopilici, ističući kako gradski vijećnici o tome nisu dobili potpune informacije.

"Najavom otvaranja privremenog autobusnog kolodvora u Kopilici u lipnju ove godine obmanuta je javnost, ali i splitski gradski vijećnici koji prije davanja suglasnosti za sklapanje ugovora o zakupu zemljišta na Kopilici s HŽ Infrastrukturom nisu dobili potpune i točne informacije od nadležnoga gradskog upravnog odjela i savjetnika gradonačelnika", stoji u otvorenom pismu koje je potpisao predsjednik Savjeta za pomorstvo, promet i infrastrukturu SDP-a Splitsko-dalmatinske županije Milan Blaževski.

U tom se pismu poziva splitskoga gradonačelnika Andru Krstulovića Oparu da točno i potpuno informira javnost radi rasvjetljavanja okolnosti koje se, kako je navedeno, smatraju spornima.

Krstulović Opara je 12. prosinca prošle godine najavio kako će autobusni i željeznički kolodvor, koji su tik do Trajektne luke, od ljeta 2019. biti privremeno premješteni na područje Kopilice, u sjevernom dijelu grada, a putnike će na tom dijelu prevoziti vlak, što će, kako je rekao, biti početak korištenja "metroa" u Splitu.

Ugovori koji reguliraju privremeno premještanje autobusnoga i željezničkog kolodvora s Rive u Kopilicu, čime će se rasteretiti velike prometne gužve u splitskoj Trajektnoj luci, potpisani su 12. prosinca 2018. u promotivnoj vožnji vlakom između Kopilice i željezničkog kolodvora, a u njemu je bio i ministar mora, promet i infrastrukture Oleg Butković.

Ministar Butković tom je prigodom izjavio kako će se potpisanim ugovorima do početka sljedeće turističke sezone privremeno dislocirati autobusni i željeznički kolodvor, a HŽ Cargo će u Kopilici iznajmiti dio svoje nekretnine, što znači da će se do početka sljedeće turističke sezone postojeća trasa željezničke pruge u Splitu staviti u funkciju.

Blaževski u otvorenom pismu navodi kako zgrada u Kopilici, koja bi trebala služiti kao kolodvorska, nije evidentirana na snimci iz zraka iz 1968. godine, a osim toga, zakupodavcu, HŽ Infrastrukturi 2014. godine "odbijen je prijedlog za uknjižbu prava vlasništva nekretnina na kojima je planiran privremeni kolodvor".

"Gradonačelniče, na temelju koje pravne osnove planirate rekonstrukciju nezakonito izgrađenog objekta i znate li u čiju bi imovinu Grad tom rekonstrukcijom ulagao? Koja je sudbina objekata u privatnom vlasništvu koji se nalaze u neposrednoj blizini planiranog kolodvora? Hoće li Grad dopustiti legalizaciju tih objekata?" pita Blaževski u otvorenom pismu.

Također je postavljeno pitanje koje je rješenje za "prometne čepove" koji će se stvarati u Hercegovačkoj ulici, koja je i sada, bez 800 autobusa, u sezoni usko grlo grada.

Podsjeća se kako postojećim kolodvorom (tik uz Gradsku luku) upravlja društvo Autobusni kolodvor Split d.o.o., kojemu je Grad Split jedan od osnivača, te se postavlja pitanje tko će upravljati kolodvorom u Kopilici, a što će se otvaranjem novog kolodvora dogoditi s postojećim kolodvorom i društvom Autobusni kolodvor Split d.o.o.

"Svako privremeno rješenje pretpostavlja da postoji i ono trajno. Budući da Zakon ne poznaje 'privremene' kolodvore, u kojem će se smislu isti smatrati privremenim i koliko će točno ta privremenost trajati? Koje je trajno rješenje?" stoji u otvorenom pismu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. studeni 2024 02:41