ZAGREB Socijaldemokratska partija Hrvatske odlučila je angažirati strane stručnjake u pripremi dijela strategije na parlamentarnim izborima 2015. godine, potvrdila su dva izvora u vrhu SDP-a za Jutarnji list.
Zoran Milanović i njegovi najbliži suradnici očito su procijenili da postoji potreba angažmana eksperata koji će se, prije svega, baviti dubinskim političkim analizama rezultata ispitivanja javnog mijenja i drugih istraživanja koje SDP, kao i druge stranke, redovito provodi.
Čvrsta kontrola
Nadalje, vrh SDP-a smatra da, za taj osjetljivi segment, kampanje trebali dovesti stručnjake iz SAD-a. Uz jasnu ogradu da nije riječ o klasičnim savjetnicima ili kreatorima kampanje. Kako doznajemo, kreativni dio kampanje ostaje čvrsto u rukama dvojca Bruketa i Žinić.
“Još nismo službeno odlučili da ćemo angažirati inozemne eksperte, ali ozbiljno razmišljamo o takvoj mogućnosti”, potvrdio je izvor u SDP-u.
Početak kampanje
Iako u stranci najprije žele pobjednički odraditi kampanju predsjednika Ive Josipovića, već su izabrali desetoricu voditelja izbornih jedinica, a sada je u planu angažiranje eksperata iz Amerike.
Plan je otprilike sljedeći: u prvoj polovici 2015. provele bi se opsežne ankete koje trebaju pokazati stavove birača o brojnim temama, a zatim se trebaju uključiti “political pollsteri”, i analizirati prikupljene podatke.
Onda slijedi najvažniji dio - projekcija prioriteta u predstojećoj kampanji i određivanje najvažnijih ciljnih skupina kojima će se obraćati SDP i stranke vladajuće koalicije.
Odluka će biti brzo
Još nije odlučeno koga će angažirati SDP. Jedan od najpoznatijih savjetnika koji je sada na tržištu jest David Axelrod, američki politički konzultant iz Chicaga, koji je bio i glavni savjetnik predsjednika Baracka Obame. Kad je Obama izabran za predsjednika, imenovan je višim predsjedničkim savjetnikom u administraciji.
Nakon što je otišao iz Bijele kuće, Axelrod je postao viši partner u tvrtki AKP&D Message and Media, a također vodi tvrtku ASK Public Strategies, koja je uključena u strateško savjetovanje britanskih laburista i njihova lidera Eda Millibanda za parlamentarne izbore 2015.
Tko je na tržištu?
Drugo ime koje se spominje jest Alexander Braun, izvršni potpredsjednik tvrtke PSB (Penn, Schoen, Berland). Magazin Forbes ga je 2013. proglasio “čarobnjakom za kampanje”. Njegovi klijenti bili su Tony Blair, bivši britanski premijer, Hilary Clinton, bivša državna tajnica SAD-a i moguća demokratska kandidatkinja za predsjednicu SAD-a, zatim šefovi vlada Češke, Slovenije i Tajlanda. U opisu poslova Alexandera Brauna stoji da je “specijaliziran za savjetovanje oko strategija u kampanjama, određivanju ciljeva, organizaciji...”.
Od drugih stručnjaka koji su dostupni za ovakav posao i koji imaju iskustva u europskim državama jest i Alistair Campbell, spin-doktor premijera Tonyja Blaira iz vremena najveće političke slave britanskih laburista i njihova Trećeg puta.
Šef HDZ-a već ima dva stranca
Tomislav Karamarko koristi savjetničke usluge dvojice međunarodno utjecajnih konzervativnih ideologa - Josea Pinere i Robina Harrisa.
Pinera je bio u vladi Augusta Pinocheta, a Harris je nekadašnji savjetnik Margaret Thatcher, i obojica se uklapaju u Karamarkovu izjavu da svoju vladu namjerava popuniti stručnjacima, pri čemu spomenutog Čileanca i Britanca vidi u funkciji svojih osobnih savjetnika.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....