Zagrebački gradonačelnik Tomislav Tomašević još jednom se u svom mandatu ipak odlučio povući pa je odgodio uvođenje novog modela parkiranja s povlaštenim kartama, što je trebao stupiti na snagu 1. rujna. Odluku je, čini se, donio pod pritiskom građana, a na konferenciji za novinare rekao je da zaključak o popisu ulica po zonama i blokovima neće stupiti na snagu 1. rujna kako bi se riješio problem parkiranja u prve dvije parkirališne zone, i to na način da se poveća broj raspoloživih parkirališnih mjesta u širem centru grada za stanare uvođenjem parkirališnih blokova za građane s povlaštenim parkirališnim kartama (PPK).
- Zaključak nije trebao ići u javno savjetovanje, ali ja sam inzistirao na tome. Došlo je više od tri stotine primjedbi i prijedloga i odlučili smo da zaključak neće stupiti na snagu 1. rujna. Uzet ćemo još mjesec dana da sve razmotrimo i vidimo kako se sve može unaprijediti. Znamo i sami da je ovaj model s 5000 više povlaštenih karata u prvoj zoni neodrživ. Imamo dio građana s fiktivnim prebivalištem i boravištem i želimo promijeniti tu praksu. Neće krenuti 1. rujna, doradit ćemo te blokove i onda donijeti konačnu odluku - izjavio je gradonačelnik Tomašević te dodao:
- Rezervirano parkirališno mjesto košta oko 530 eura mjesečno. Nažalost, nije bilo nikakve evidencije o tome i jako malo se plaćalo. Više od 90 posto koristilo se besplatno. To je bio nered koji smo rješavali kako bismo vratili dio parkirališnih mjesta građanima. Postoji ograničenje od tri parkirališna mjesta po poslovnom objektu. HDZ i HSS imali su rezervirana parkirališna mjesta, a da nisu plaćali ni euro. Oko 500 mjesta oslobodit ćemo za rotaciju do kraja godine - najavio je Tomašević.
Također je ovih dana Vijeće za zaštitu potrošača grada Zagreba odbilo prijedlog novog sustava naplate parkinga. Zorislav Antun Petrović, član vijeća i ujedno zastupnik Gradske skupštine, rekao je da ovaj novi sustav naplate nije dobar ni pravedan te pozdravlja odluku gradonačelnika Tomaševića da odgodi donošenje te mjere.
- Ne vidim nijednu prednost novog sustava naplate. Nije nam prezentirana nikakva analiza koja bi sugerirala da će doći do promjene nabolje. U situacijama kad nešto mijenjate, a mjerljive su (fluktuacija vozila je mjerljiva) trebalo bi dati analizu očekivanog prometa ili način da nas uvjere zašto je tako bolje. Nijednu brojku nismo čuli, iz načelnih priča smo čuli da je to pravednije, no ne smatram da je pravednije jer su svi građani izdvajali za komunalni doprinos, za svaku zgradu koja je građena u Zagrebu vlasnici su plaćali komunalni doprinos, iz čega se plaćalo uređenje oko zgrade. Ne znam zašto bi netko bio kažnjen jer živi na jednoj lokaciji - rekao nam je Petrović i dodao kako se nada da će biti još sluha i takta da gradske vlasti nađu neko novo rješenje.
Toj mjeri protive se i neki mjesni odbori, a među njima MO Svačić, a predsjednica Ana Marija Huzjan nam je potvrdila da su oni dali negativno mišljenje na prijedlog o novom sustavu naplate parkinga. Pozdravlja odluku da se odgodi uvođenje novog sustava naplate.
- Nadam se da će smisliti neko novo rješenje i da će saslušati glas građana koji žive u centru koji nije ‘mrtav‘, iako ga se takvim želi prikazati - rekla je predsjednica Huzjan i dodala:
- Tom mjerom neće se smanjiti broj automobila, niti će se osloboditi broj parkirališnih mjesta, tim više jer će građani u tim uskim zonama biti primorani tražiti parking. Na jedno njihovo mjesto konkurira više posjetitelja centra koji mogu stati bilo gdje, a mi samo u onom uskom krugu. Događa se to da je područje zelene potkove pogođeno s više strana, brojna parkirališna mjesta zauzimaju tamošnje institucije, ministarstva, sudovi, ambasade..., zatim su brojna parkirališna mjesta zauzele skele koje će tamo biti godinama, sve dok traje obnova. A Grad je po novom potkovu podijelio u dva parkirališna bloka, tako da se stanovnici tog dijela grada itekako moraju namučiti da bi našli slobodno parkirališno mjesto.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....