NA SATU ETIKE

U splitskoj gimnaziji podijelili ‘upute za brak‘: ‘Idi na tečajeve religioznih grupa, živi čisto...‘

Autor je otišao toliko daleko da je djeci čiji roditelji nisu u braku predvidio i veću vjerojatnost počinjenja samoubojstva
I roditelji su se zainteresirali što im to djeca uče u školi
 Nikola Vilic/cropix/privatni Album/slobodna Dalmacija

Društvenim mrežama već danima kola fotografija papira podijeljenog na satu etike u V. splitskoj gimnaziji "Vladimir Nazor" u sklopu koje djeluje i sportsko odijeljenje, piše Slobodna Dalmacija.

Naime, drugom razredu "sportaša" za vrijeme nastave dan je papir na kojem se nalazi duži tekst o braku i bračnom životu, a taj sadržaj zabrinuo je brojne roditelje koji su napisano smatrali nazadnim razmišljanjem koje njihova djeca ne bi trebala učiti.

Među brojnim savjetima o stupanju u brak možda se može pronaći i poneki s dobrom namjerom, ali roditelje je posebno zabrinulo izneseno mišljenje o braku prema kojem su oženjeni ljudi okarakterizirani kao "zdraviji, sretniji i bogatiji" od onih koji samo žive zajedno ili nisu u romantičnoj vezi.

U spornom tekstu poziva se na apstinenciju sve do dana vjenčanja, a navedeno je i kako djeca koja dolaze od neoženjenih parova imaju veći rizik od problema "svake vrste". Autor je otišao toliko daleko da je djeci čiji roditelji nisu u braku predvidio i veću vjerojatnost počinjenja samoubojstva, a parovima koji dijete dobiju u tinejdžerskoj dobi najavljuje siromaštvo jer, prema napisanom, samo trećina takvih majki uopće završi srednju školu.

Pročitajte upute:

image
Papir podijeljen na satu šokirao je roditelje
Privatna Arhiva/slobodna Dalmacija

Škola: Radilo se o vježbi

Kako bi otkrili o čemu je točno riječ, novinari Slobodne Dalmacije obratili su se profesorici V. gimnazije Snježani Goluži koja je održala sat etike o kojem roditelji bruje.

- Budući da je etika filozofska disciplina, i ovaj tekst kojeg su učenici na satu dobili imao je ulogu skandalona čija je svrha razviti kritički duh kod učenika, potaknuti ih na raspravu do koje dolaze ponekad potaknuti buntom. U raspravi je svaki komentar, argument, stav koji nije unaprijed ni od koga propisan dobrodošao i svakog učenika se uvažava. Svaka radnja ima svoj cilj i svrhu, pa je tako cilj i svrha rasprave na satu kojeg sam održala postignuta - svoje zaključke učenici donose sami.

Smatram da je potpuno legitimno moći, a prije svega htjeti razgovarati i raspravljati o bilo kojoj temi s različitih stajališta. Ražalošćena sam činjenicom da me se zbog toga proziva i nastoji ukazati na kojekakve "zle namjere"- kazala nam je prozvana profesorica koja tvrdi kako je poanta vježbe bila razvijanje kritičkog mišljenja kod učenika, te nas je za kraj "srdačno pozdravila sa željom da joj učenici i ove školske godine razviju što više kritičkog mišljenja".

image
Ankica Kovač ravnateljica V gimnazije Vladimira Nazora.
Jakov Prkic/Cropix

Ankica Kovač, ravnateljica V. gimnazije pod čijom palicom gimnazija smještena u centru grada radi već dugi niz godina, ljubazno je potvrdila očitovanje profesorice rekavši kako se radi o širem kontekstu od onoga predstavljenog na društvenim mrežama.

- Kao ravnateljica Škole, do sada nisam zaprimila pritužbe roditelja- otkrila je.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
09. studeni 2024 19:26