Ljeto stiže, s njim i turisti na Jadran, a oni često ne znaju što bi sve mogli vidjeti, poslušati, kušati i doživjeti na hrvatskoj obali. To pokazuju istraživanja zadovoljstva stranih i domaćih gostiju.
Najčešća pritužba na boravak u hrvatskim destinacijama vezana je uz nedostatak vodiča i kvalitetnih preporuka.
Ako ne poznajete područje - ili u njemu nemate jako dobrog prijatelja ili rođaka - neće biti lako otkriti u kojoj konobi objedovati, koji jazz festival posjetiti, što je od rimskih ruševina uistinu bitno i zanimljivo, i u kojem je noćnom klubu dobro utorkom.
Vodič za apsolutno sve
Sve to hrvatskim i stranim gostima otkrivat će izdanja Like Croatia, novog turističkog izdavača u sklopu Europapress holdinga. Like Croatia bira i ocjenjuje najbolje u hrvatskom turizmu i ugostiteljstvu, a već ove godine izdat će brojne vodiče, lansirati aplikacije i web stranice te organizirati konferencije, akcije i odabire. “ Like Croatia otkrivat će sve najbolje što Hrvatska nudi, od restorana, kampova i hotela do koncerata, predstava, vina, ekstremnih sportova i kulturne baštine”, kaže Hajdi Cenan, direktorica Like Croatia.
Njezinu se timu čini da u turističkim aktivnostima nedostaje kvalitetna preporuka koja će pomoći gostima da se bolje provedu na odmoru, ali i stvoriti objektivan kriterij po kojem će se hoteli, restorani i koncerti međusobno uspoređivati.
Nerijedak je subjektivni dojam da hrvatski turizam nema dovoljno sadržaja i da, osim lijepih plaža, gostu ne nudi puno.
Međutim, Cenan vjeruje da sadržaja ima, ali je često skriven i nedovoljno promoviran. Smatra da već nekoliko sezona u Hrvatsku stižu vrhunski bendovi, jazz muzičari, DJ-evi, da su ovdje najbolje zabave, restorani i da vinari podižu kvalitetu svojih proizvoda, a imamo i strahovito bogatu kulturnu baštinu, od doba Rima do Napoleona.
“Sve te uzbudljive stvari objedinit ćemo i preporučiti kroz naše mobilne aplikacije, knjižice, web sajtove i konferencije”, kaže Cenan.
Like Croatia u partnerstvu sa Zagrebačkom bankom već je lansirao veliki gastronomski projekt Dobri restorani. Odabrani su, demokratski i stručno, najbolji restorani u svim hrvatskim regijama.
Odjek je bio izniman, svečana dodjela održana je u hotelu Westin, a chefovi i vlasnici restorana sretni su što se uvodi jedinstvena i stručna metoda po kojoj se mogu uspoređivati. Restorani koji su se našli na top-listi 100 najboljih u Hrvatskoj ovih dana bilježe sve veću posjećenost, a pojedini vlasnici otkrivaju da nikad nisu imali ovoliko rezervacija.
Najjače kompanije
Specijalni tim koji vodi Željka Klemenčić, urednica magazina Dobra hrana, priprema tiskani i digitalni vodič Dobri restorani na hrvatskom, engleskom, talijanskom i njemačkom. “To je naš najambiciozniji projekt ove godine”, kaže Ćenan. Restorane su birali neovisni stručnjaci i posjetitelji restorana, njih 300, a glasalo se putem specijalnog softvera koji je uklanjao moguće sukobe interesa i osiguravao anonimnost glasača.
Ova metoda ista je kao ona koju koristi najpopularniji svjetski odabir restorana, San Pellegrino World 50 Best Restaurants, a stručnjaci i publika slažu se da je to dobitna kombinacija stručnost i demokratičnosti.
Osim odabira Dobri restorani, Like Croatia organizira i Ha Dva O, prvi regionalni festival vode koji će okupiti najveće regionalne kompanije, svjetske stručnjake i sve zainteresirane subjekte.
Ha Dva O se ovaj tjedan održava u rovinjskom hotelu Lone, a u programu sudjeluju kompanije poput Nestlea, Atlantica, Knjaz-Miloša, Pivovare Laško, Podravke, Jamnice i mnogih drugih. Partner festivala su Europska banka za obnovu i razvoj (EBRD), Hrvatska banka za obnovu i razvoj (HBOR) i Hrvatska gospodarska komora.
Organizatori se ove godine žele fokusirati na izuzetnu važnost vode u turizmu. “Ovakvi waterfestovi jako su popularni i bitni diljem svijeta”, kaže direktorica festivala Ivana Rukavina. “Smatramo da je takav event posebno bitan u zemlji poput Hrvatske, koja ima strašne prirodne resurse, kvalitetne proizvođače i razvijeno korištenje vode u turizmu.”
Veliki waterfest
Usmjerenje festivala, međutim, šire je od samog hrvatskog tržišta. Okupit će se predstavnici kompanija iz Hrvatske, Srbije, Bosne, Slovenije, Mađarske, Crne Gore, Makedonije i Bugarske.
Rukavina i Ćenan već ove godine očekuju nekoliko stotina posjetitelja, a ako sve dobro prođe, planovi za iduću godinu još su ambiciozniji.
Mladi tim iza projekta Like Croatia želi pokriti sve potrebe i želje turista, a odabir restorana i festival vode samo su dio aktivnosti koje planiraju za ovo ljeto. Tu je i vodič kroz hrvatska vina i vinare, vodič za ronjenje, pregled svih koncerata i partyja i mnoštvo drugih vodiča.
Osim za domaće goste, za sva će se izdanja raditi posebne, prilagođene verzije za strance na engleskom, njemačkom i talijanskom jeziku. Ostali jezici planiraju se za turističku sezonu 2012/2013, a glasine kažu da se radi o mađarskom i slovenskom.
Cenan i njezin tim smatraju to jednim od najvećih turističkih projekata u Hrvatskoj, a najveći izazov bit će stvaranje prave platforme za komunikaciju sa svima koji borave u hrvatskim destinacijama.
“U Hrvatsku svake godine dođe gotovo 10 milijuna turista”, kaže Tomislav Wruss, direktor izdavaštva EPH, “a mi im želimo pomoći da otkriju ponekad skriveno bogatstvo naše turističke ponude”.
Jedna od glavnih točaka interakcije Like Croatia i dolazećih turista odvijat će se na Facebook stranici Like Croatia , na kojem će svi gosti dobivati nove informacije o posebnim ponudama restorana, kafića, hotela i klubova, najboljim skrivenim plažama i biciklističkim rutama, i savjetima za što zabavniji i ugodniji boravak.
“I samo ime Like Croatia vezano je za Facebook jer se mi bavimo svime što turisti lajkaju”, kaže Cenan. “A čini nam se da u Hrvatskoj ima puno, puno toga za lajkanje.”
Podrška Ministarstva
Važnost Like Croatia prepoznali su i Ministarstvo turizma i Hrvatska turistička zajednica, koji su se aktivno uključili u dijelove projekta za koje smatraju da će posebno pomoći promociji hrvatskog turizma.
Wruss i Cenan kažu da im je iznimno bitno što su i institucije i gospodarski subjekti prepoznali kvalitetu Like Croatia platforme.
“Osim što ćemo pomoći gostima da se što bolje provedu, također želimo hrvatskim obrtnicima, firmama i ugostiteljima pomoći da lakše dođu do ljudi koji će koristiti njihove usluge’”, kaže Cenan.
Trenutno je sve razjedinjeno, da biste došli do ljudi koji vole ronjenje, morate sami uzimati oglase na Googleu ili Facebooku, a Like Croatia omogućiti će svim manjim biznisima lakšu komunikaciju sa zainteresiranim gostima.
Koliko će Like Croatia uspjesti u naumu da naprave najveću turističku platformu, ostaje za vidjeti, ali početak s odabirom najboljih restorana i Ha Dva O festivalom daje naslutiti da ćemo o Like Croatia čuti još puno, puno puta.
Što je Like Croatia?
Like Croatia je novi izdavački projekt EPH usmjeren prema turistima, a izdavat će knjige, vodiče, aplikacije, web stranice i organizirati konferencije i akcije iz čitavog niza interesnih područja: ugostiteljstva, gastronomije, vinarstva, ekstremnih sportova, kulture, povijesne baštine, tuluma i zabave.
Prvi projekt Like Croatia je odabir Dobri restorani 2012
Odabir najboljih hrvatskih restorana Dobri restorani 2012 prvi je projekt u sklopu Like Croatia, a osim objavljenih top-lista, uskoro će se na tržištu naći vodiči, aplikacije i web stranice koji će gostima omogućiti pronalazak najboljeg mjesta za objed u području u kojem se nalaze. Akcija je izazvala veliku pozornost svih hrvatskih medija, a radi se u partnerstvu sa Zagrebačkom bankom.
Like Croatia na Facebooku
Najbolje informacije o turističkoj ponudi potražite na www.facebook.com/LikeCroatia.
Na toj će se lokaciji cijele sezone objavljivati najnovije i najbitnije preporuke i informacije iz kompletne Like Croatia ponude.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....