Kada kakva velika jahta uplovi u Jadran, njezini kuhari odmah vade bilježnicu s poznatim brojevima telefona. Vrhunski gosti zahtijevaju vrhunsku kvalitetu, a zna se gdje je mogu dobiti kada je u pitanju riba.
Braća Bartulović pokrenula su ovu priču još 2002. godine, da bi danas došli do više od 1200 kupaca, deset ribarnica te pružanja usluge dostave svježe ribe na brodove.
Sve je počelo vrlo skromno.
- Nismo imali nikakvog znanja o ribarstvu. Brat Ivo krenuo je u distribuciju jadranske kozice tijekom cijele godine. Surađivali smo tada s nekoliko koćarica. Ispunili smo očekivanja jer smo inzistirali na visokim kriterijima kvalitete. Očišćeno meso kozica koje smo distribuirali moralo je biti najbolje veličine i okusa bez kompromisa, i kao takvo lako je pronalazilo svoj put do potrošača. Imali smo malo skladište, čistili smo kozice i prodavali ih restoranima - prisjeća se samih početaka Toni Bartulović.
Hobotnice
Kaže da se prirodno nametnula ideja prodaje hobotnice. Kupovali bi je zimi kad je jeftinija, a prodavali ljeti kad je skuplja. Jednostavna, ali ekonomična ideja bazirana je na činjenici da se hobotnica ionako nikada ne jede svježa, a zamrznuta očuva okus i kvalitetu.
- Bratu Ivi pridružio sam se nakon tri godine. Počeli smo s malim otkupom. U pet godina došli smo do stotinu stalnih kupaca. Tako smo se 2007. preselili u veće skladište i počeli granati svoj obiteljski posao. Svake godine ostvarivali smo rast od 100 posto, a onda je došla ona velika kriza i recesija - otkriva nam Toni. Tada su shvatili da se moraju prilagoditi novoj situaciji te su započeli s maloprodajom. Bio je to, kako kaže, bingo! Potpuni pogodak.
- Već prve godine stekli smo velik broj vjernih maloprodajnih kupaca. Svježu ribu otkupljivali smo, kao i danas, od malih ribara s područja od Zadra do Dubrovnika. Počeli smo trgovati, raditi sa sve većim brojem koća, a shvatili smo da imamo i viška robe, koju smo izvozili u Italiju i Austriju. Danas imamo ‘flotu’ od 27 vozila, od automobila do kombija i kamiona s hladnjačama koje ribe drže na temperaturi od minus do plus režima. Vrhunski kuhari na jahtama danas s nama unaprijed, prije nego uplove, dogovaraju menije - ponosan je Toni.
Objašnjava kako je jedna od tajna uspjeha činjenica da su chefovi 2012. godine masovno počeli odlaziti raditi na jahte.
- Svi su nas znali i počeli su nas zvati kada bi se približili Jadranu na megajahtama. Javila se velika potreba za vrhunskim proizvodima poput jastoga i škampa pa smo počeli raditi opskrbu za nautički turizam. Paralelno smo razvijali i svoju maloprodaju. Politika nam je bila da svake godine otvorimo jedno maloprodajno mjesto. Za sada ih imamo deset, strateški raspoređenih kako bi osigurali i kapilarnu dostavu našim kupcima, a protežu se od Splita, Kaštela, Solina i Omiša, pa čak i do Beča. Surađujemo s desetak velikih koća, dvadesetak profesionalnih ribara, i svakog smo jutra sigurni da će do nas doći samo ono najbolje i najkvalitetnije iz Jadrana.
Uz sve to distribuiraju i plavoperajnu jadransku Kali tunu “thunnus thynnus” koja spada u sam svjetski vrh po svojoj kvaliteti, a traženi su i meso ježinca, razne butarge (sušena ikra) i neizostavni kavijar.
Gotova jela
Toni drži do poslovne etike pa nam ne želi otkriti tko je sve uživao u delicijama iz njihove ponude, no informacije se brzo šire pa neslužbeno doznajemo da su ribe iz ove Gastro ribarnice Brač jeli gotovo svi hrvatski političari, ali i velike svjetske face poput Paula Allena, Bona Voxa, pripadnika različitih kraljevskih obitelji s europskih dvorova... Bernie Ecclestone u Trogiru je već “domaći”, a svaki put kad je u Hrvatskoj svrati do ribarnice. U Splitu su pokrenuli i dodatnu uslugu - od svježe ribe priprema se gotova hrana poput viške pogače, tortilja, pašteta, namaza, filetirane marinirane ribe, inćuna i razna druga čudesa.
Uvjerili smo se da roba “plane” u sekundi - zbog korone se u redovima stoji kako bi se preuzela kutijica s hranom koja se nosi kući i u slast pojede. Toni nas ne ostavlja praznih ruku, dok “kusamo” fantastičnu pogaču od usoljenih srdela, pakira nam velikog mola i nekoliko listova te još ponešto od proizvoda koje nabavlja (i nudi na prodaju) od lokalnih OPG-ova.
- Uživajte, sve je jutros stiglo, svježije ne može - maše nam.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....