Korporacije imaju na raspolaganju niz načina kako utjecati na donošenje političkih odluka, te na samu vlast. Prilikom izbornog procesa, poznato je, korporacije doniraju političare po svom ukusu i njihove izborne kampanje, plaćaju oglase i ručkove. No, postoji još jedan način koji nam nije pao na pamet. Otkrio ga je Alexander Hertel-Fernandez sa Harvarda koji je proveo istraživanje na uzorku od tisuću zaposlenika i 500 direktora u velikim tvrtkama.
Naime, šefovi u korporacijama narede svojim zaposlenicima da doniraju određene političare, pišu im dopise i glasaju za njih.Oni koji ne poslušaju, suoče se s kaznom.
Prema istraživanju, više od polovice direktora koji su sudjelovali u anketi priznalo je kako su sudjelovali u natjeravanju zaposlenika da surađuju u političkim inicijativama, te su čak koristili nadzorne sustave tvrtke da prate koliko se zaposlenici drže naloga. Nije šala: čak 20 posto radnika koji su sudjelovali u istraživanju bilo je izloženo prijetnji gubitka radnog mjesta zbog neispunjavanja takvih naloga.
Na takav način korporacije uzimaju veću moć od one legalne (pa i koruptivne) koju im novac može kupiti, jer zlorabe demokratski princip izražavanja slobodne volje pojedinca na izborima. Čak štoviše, ovakva praksa "korporacijske demokracije" neobično je blizu ideje korporativizma na kojoj je bila zasnovana klasična ideologija fašizma.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....