Kinezi se hvale kako će to biti inženjersko čudo. Za najveći svjetski most preko mora, koji će povezati Hong Kong, Makao i kontinentalnu Kinu, utrošena je količina čelika kojom bi se moglo izgraditi 60 Eiffelovih tornjeva.
Devet godina nakon početka gradnje 55 kilometara dugog mosta, kineska vlada ovaj tjedan prvi put javno je organizirala prezentaciju gotovo završenog projekta.
Most će preko estuarija Biserne rijeke povezivati Hong Kong s južokineskim gradom Zhuhaijem i kockarskom enklavom Makaom.
Iako još nije potvrđen datum otvaranja za promet, a spominjao se srpanj ove godine, dužnosnici očekuju kako će biti u upotrebi 120 godina i, budući da će znatno skratiti vrijeme putovanja, potaknuti gospodarstvo u tom kraju.
U gradnju je utrošeno 420.000 tona čelika, što bi bilo dovoljno za 60 Eiffelovih tornjeva, objavila je službena agencija Xinhua.
Glavni projektni menadžer Gao Xinglin rekao je kako mu je most donio i mnoge besane noći.
- Puno puta nisam mogao zaspati zbog brojnih teških izazova zahtjevne gradnje - izjavio je novinarima Gao.
Ukupna cijena projekta, koji uključuje umjetne otoke, gotovo sedam kilometara dug podvodni tunel i pristupne ceste, nije objavljena, ali neke procjene govore o 100 milijardi juana (90 milijardi kuna).
Protivnici u Hong Kongu kažu kako je projekt dio pekinškoga nastojanja da "stegne obruč" oko poluautonomnoga grada.
Most je trebao biti otvoren do kraja 2017., ali rok nije ispoštovan zbog brojnih građevinskih problema, probijanja proračuna, optužbi za korupciju i stradanja građevinskih radnika.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....