TAKSISTI O DOLASKU UBERA U ZAGREB

Cammeo: Konkurencija je dobrodošla, ali Uber je na pametan način izbjegao plaćati porez

 Davor Pongračić / CROPIX

Iako su sredinom proljeća zagrebački taksisti okupljeni u Radio Taxi udruženje govorili da se izuzetno protive dolasku Ubera u Zagreb jer će njegovo poslovanje biti nelegalno, a u negodovanju su im se pridružili i negdašnji ljuti neprijatelji iz Taxi Cammea, dvije najveće taksi kuće u metropoli jučer nisu htjele govoriti protiv nove konkurencije.

U Radio Taxiju su nam rekli da je njihov predsjednik Jozo Kovačević odsutan i na sastancima te da nitko drugi nije ovlašten davati izjave vezane uz Uber. Dan ranije izjavio je da će se suprotstaviti dolasku nove “nelegalne konkurencije”, no ne u obliku prosvjednih aktivnosti, već putem institucija. Iz Cammea su, pak, na pojavu američke tvrtke reagirali u pomalo pomirljivom tonu. Direktor Cammea Zagreb Petar Dragić kaže da Uber ne smatra konkurencijom jer se oni bave prijevozom putnika, a Cammeo biznisom.

Aplikacija Cammea

- Konkurencija je dobrodošla, a nama je samo bitno da svi radimo pod istim uvjetima. Uber je, nažalost, na pametan način izbjegao plaćanje davanja državi, a mi uredno plaćamo sve poreze. Budu li radili i plaćali poreze, dapače, dobrodošli su - rekao je Dragić i dodao kako, “kad svi pričaju o aplikaciji”, treba spomenuti da vrlo uspješnu aplikaciju ima i Cammeo.

U travnju su te dvije taksi kuće uglavnom imale zamjerke na legalnost poslovanja nove tvrtke, a čini se kako će njihove akcije biti usmjerene ka pokušajima da se Uberu zabrani rad.

Taxi usluga Uber s radom je u Zagrebu počela u četvrtak u podne. Podsjetimo, riječ je o usluzi koja se dosta razlikuje od dosadašnjih, tradicionalnih taksi usluga, jer se naručuje isključivo putem aplikacije na pametnim telefonima, a aplikacija nakon obavljene vožnje “skida” novac s računa klijenta pa nema gotovinskog poslovanja. Uberovi vozači su licencirani profesionalni vozači, posjeduju vlastito vozilo i profesionalno se bave vožnjom, a taksiranjem zarade koju kunu više. Iako još nema službenih brojki, navodno ih je trenutačno aktivno oko stotinu. Radi se o usluzi UberX koja je znatno reguliranija nego, primjerice, UberPop koja omogućuje bilo kome s vozačkom dozvolom i adekvatnim automobilom da se registrira i vozi putnike. Kada se još nije znalo kakvu će uslugu Uber pružati u Hrvatskoj, tradicionalni su taksisti prigovarali da je sustav u kojem putnika vozi bilo tko izuzetno “financijski i osobno nesiguran”.

Dozvole za rad

Na Uber se u četvrtak obrušio i zagrebački gradonačelnik Milan Bandić.

- Mogli su se oni svojoj babi predstaviti. Ne mogu voziti bez dozvola Grada i resornog ministarstva te bez dogovora s taksistima - rekao je gradonačelnik Bandić, aludiravši na to da Uber nema sve potrebne dozvole za rad. U prvih 24 sata Uber je privukao veliku pažnju Zagrepčana koji su htjeli isprobati novu i navodno i do 20 posto jeftiniju uslugu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
01. studeni 2024 12:26