KLIZALIŠTE U CENTRU

STVARNI TROŠKOVNIK Otkrivamo koliko je grad Zagreb platio Ledeni park na Tomislavcu

Tvrtka Arctic postavila je led i naplaćuje ulaznice. Posao su dobili i zato što su uložili svoj novac, a odrekli su se i dijela prihoda od sponzora i ulaznica
 Boris Kovačev/CROPIX

Iako je na predstavljanju projekta Ledeni park rečeno da će trošak klizališta na Trgu kralja Tomislava iznositi 1,5 milijuna kuna, što je polovica ukupnog budžeta predviđenog za Advent u Zagrebu, njegova je konačna cijena oko 2,5 mil. kuna, potvrdili su jučer organizatori.

U tu cijenu uračunato je postavljanje klizališta, njegovo održavanje, troškovi za režije i zaposlenike te demontaža i vraćanje Tomislavca u prvobitno stanje, kažu nam nosioci projekta, tvrtka Katapult promocija.

Za klizalište, za koje mnogi kažu da je jedno od najljepših u Europi, i čije je spektakularno otvaranje prošli petak privuklo brojne građane, televizijske kamere pa čak i strane novinare, nije proveden javni natječaj, odnosno postupak dodjeljivanja koncesije. Kako objašnjavaju u Turističkoj zajednici grada Zagreba koja Advent organizira, oni su, poštujući sve zakonske propise, sami pozvali moguće tvrtke partnere na dogovor o Ledenom parku.

- Za ovako sveobuhvatan projekt u Hrvatskoj je nemoguće naći širok krug ponuđača. Katapult promocija je naš dugogodišnji i pouzdan partner kojeg smo odabrali za Ledeni park jer smo bili ograničeni vremenom. Za izvedbu klizališta partnera smo tražili među tri ponuđača, od kojih je jedan bio austrijska tvrtka - objašnjavaju uvjete u Turističkoj zajednici.

Na kraju je odabrana riječka tvrtka Arctic koja je klizalište ove godine postavila i u Zadru.

Jedan od osnovnih uvjeta bila je kvaliteta uz, naravno, najnižu cijenu.

- Točno je. Nositelj projekta postali smo nakon poziva zagrebačke Turističke zajednice. Kao tvrtka iza sebe imamo niz uspješnih projekata u posljednjih pet godina - od Adventa na Zrinjevcu, preko Tajni Griča do Dvorišta. Mi smo zaduženi za osmišljavanje Ledenog parka u scenografskom i marketinškom smislu - kaže direktorica Slavica Olujić Klapčić, dodajući da je ponosna na ono što su postigli klizalištem.

- Mislim da reakcije građana najviše potvrđuju koliko je ovakvo što Zagrebu nedostajalo - ističe.

Tvrtka Arctic je osim za postavljanje leda zadužena za vođenje klizališta, naplaćivanje ulaznica i iznajmljivanje klizaljki. Bila je jedina hrvatska tvrtka koja je svojim referencama, tvrdi Klapčić, dala jamstvo da može izvesti ovako ozbiljan projekt. - Najvažnije, Arctic je jedina hrvatska tvrtka koja je pristala preuzeti dio rizika i to tako da je uložila svoja sredstva kako bi pokrila dio troškova, a potom su se odrekli i dijela prihoda od sponzora i prodaje karata. Tako su rasteretili ukupan budžet klizališta.

A kad je riječ o pobuni dijela stručne javnosti, pa čak i političke stranke ORaH, zbog mogućeg oštećenja Tomislavca, u Turističkoj zajednici tvrde da su za lokaciju zatražili dozvolu od Javne ustanove Maksimir koja upravlja zaštićenim prirodnim područjima Grada i koja je zajedno s Gradskim zavodom za zaštitu spomenika kulture i prirode odobrila izvedbu.

Klizalište je preko dana rastopljeno

Klizalište na Tomislavcu ima ukupnu površinu od 1940 kvadrata, radi od 9 do 22.30 sati svaki dan, a ulaznice stoje 20 kuna za sat i pol klizanja. Unajmljivanje klizaljki stoji deset kuna, a za djecu su besplatne. I dok je u večernjim satima dobro popunjeno, tijekom radnih dana uglavnom zjapi prazno, a većina staza koje sa zaleđene glavne plohe vode kroz park bile su neupotrebljive, dijelom i zbog velike količine kiše proteklih dana. I jučer tijekom dana na većini staza bilo je lokava vode, no navečer su sve klizačke plohe zaleđene i osposobljene.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. rujan 2024 23:37