VELIKE SLABOSTI

Test otkrio: Terenske gume su loše na gotovo svim podlogama

Test je pokazao da vozači koji biraju terenske gume uvijek moraju biti svjesni da time gube sigurnost u vožnji

Terenska vožnja, ilustracija

 Tinnakorn Jorruang/Alamy/Alamy/Profimedia

Švicarski magazin auto-illustrierte testirao je razne tipove guma i došao do zaključka da terenske gume na asfaltu uzrokuju znatno duži put od svih ostalih guma i na suhim i na mokrim cestama.

Osim toga terenske gume se najboljima nisu pokazale ni u vlastitoj domeni, prilikom offroad vožnje.

Testirane su četiri gume marke Goodyear i dimenzija 265/60 R18: ljetna guma EfficientGrip 2 SUV, cjelogodišnja guma Vector 4Seasons Gen-3, guma za sve terene (kategorija između terenske i cestovne gume) Wrangler Adventure AT i RT guma (kategorija između gume za sve terene i čiste terenske gume) Wrangler Duratrac RT. Testiranje je obavljeno na Goodyearovom poligonu u Mirevalu.

image

Goodyear AT guma

Goodyear Press

Test je pokazao vozači koji biraju terenske gume uvijek moraju biti svjesni da time gube sigurnost u vožnji i prilagoditi svoj stil vožnje u skladu s tim.

Kod testiranja na suhim cestama od 100 do 0 km/h, konvencionalne gume jasno nadmašuju terenske varijante. Testno vozilo, Jeep Grand Cherokee 4XE se na ljetnoj gumi zaustavio nakon 36,4 metra, a na cjelogodišnjoj nakon 40,4 metra. Terenska AT guma povećala je put kočenja na skoro 43 metra, a ekstremnija RT guma na 46 metara, gotovo deset metara više od ljetne gume.

Standardne gume pokazuju slične dobre rezultate pri kočenju na mokrom, dok su terenske ovdje još gore te za zaustavljanje uz RT gume treba 50,4 metra, a AT gume čak 53 metra.

image

Goodyear RT guma

Goodyear Press

Drugi nedostatak je veća masa terenskih guma. Robusniji bokovi i mnogo profila na gaznom sloju čine da jedna guma Wrangler RT teži gotovo 30 kilograma. Dodatni kilogrami utječu na rezultate testa, pri kočenju, ali i na potrošnju goriva i razinu buke.

Iznenađujuće, pri samoj terenskoj vožnji terenske gume imaju manje prednosti od očekivanih. Za ubrzanje do 30 kilometara na sat na makadamskom terenu s ljetnom gumom treba gotovo 16 metara, s cjelogodišnjom gumom 14,6 metara, a terenskim gumama tek malo manje od toga: AT 14,1 metar i RT 14,4 metra.

Kod kočenja od 40 km/h do 0 km/h na makadamu ljetnoj gumi za zaustavljanje treba 14 metara, gumi za sva godišnja doba 13,6 metara, AllTerrain gumi 11,7 metara i RT gumi 14,4 metra.

image

Terenska vožnja, ilustracija

George Mdivanian/Panthermedia/Profimedia

Najteža disciplina bio je start i offroad vožnja od 120 metara na uzbrdici s 32 posto nagiba. Terenske gume su tu znatno bolje od ljetnih s kojima je autu za to bila potrebna 32,1 sekunda.

Ali u usporedbi s cjelogodišnjim gumama (25,7 sekundi), niti All-Terrain (AT) s 22,2 sekunde niti Rugged Terrain (RT) s 24,8 sekundi ne postižu značajnije prednosti.

Rezultati testa otvaraju pitanje: kome terenske gume uopće trebaju?

Švicarski stručnjaci su istaknuli da ipak imaju neke prednosti. Primjerice guma za sve terene Goodyear Wrangler Adventure svakako je prikladna za vuču velike prikolice preko livade ili čak kroz blatnjavo tlo.

Tu je prednjačila u pogledu trakcije i kočenja na testu. Na cesti pak u ovoj usporedbi pokazuje zabrinjavajuće loše rezultate, posebice pri kočenju. RT guma Wrangler Duratrac RT ima prednosti kod akvaplaninga jer velika dubina gaznog sloja znači da se voda bolje istiskuje.

Također zahvaljujući vrlo robusnoj konstrukciji ove gume, ne morate brinuti o opasnim posjekotinama bočnica guma u umjerenim terenskim uvjetima.

image

Terenske gume, ilustracija

Filippo Carlot/Panthermedia/Profimedia

Jasan pobjednik testa je cjelogodišnja guma koja se ponaša iznenađujuće dobro čak i na terenu.

Ljetne gume su pak najbolji odabir za one koji svoj auto voze uglavnom na cesti, no na terenu pokazuju velike slabosti. Također, rizik od oštećenja ove gume na terenu je znatno veći.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. rujan 2024 13:44