AUDI SPECIJAL

Tehnika: Temelj uspjeha električnog Audija e-tron GT je u pravilnom hlađenju

Najzanimljiviji aspekti vezani su uz upravljanje toplinom, dok performanse i brzina punjenja i skeptike tjeraju na razmišljanje
Audi e-tron GT quattro
 Audi

Platforma J1 na kojoj je nastao i Porsche Taycan, predstavlja najbolje temelje u svijetu električnih automobila. U pitanju je tehnologija koja nudi sve što je trenutno dostupno za maksimalne performanse, ali i mogućnost ponavljanja u više navrata, te brže punjenje baterija. Sustav koji se temelji na dva ključna čimbenika.

image
Audi e-tron GT quattro
Audi

Prvi je sofisticirani sustav hlađenja, koji između ostalog dugo održava bateriju u rasponu idealne temperature (od 30 do 35° C), a drugi je pogonski napon od 800 volti. Dodatna osobnost J1 platforme je automatski mjenjač s dva stupnja prijenosa na stražnjem motoru koji jamči maksimalna ubrzanja i dobru učinkovitost pri većim brzinama.

Napon od 800 volti omogućuje prepolovljenje intenziteta struje, smanjuje zagrijavanje i favorizira brzinu punjenja (270 kW)

Dvostruko veći napon od uobičajenog omogućuje bateriji prihvat struje od preko 330 ampera s kojima je dovoljno 5 minuta punjenja za 100 km dometa

image
Audi e-tron GT quattro
Audi

Zračni ovjes pruža udobnost i stabilnost

Prilagodljivi ovjes standardna je oprema RS modela. Zračne komore u svakom amortizeru aktiviraju se zasebno u skladu sa situacijom i izabranim programom, a reguliraju i visinu karoserije (-22 mm i +20).

image
Audi e-tron GT quattro
Audi

Relijaški samoblokirajući diferencijal

Za bolje prolaske kroz zavoje električni pogon na stražnjoj osovini nadopunjen je mehaničkim samoblokirajućim diferencijalom s elektroničkom kontrolom. Raspon učinka višelamelne spojke proteže se od 0 do 100 posto zaključavanja između kotača na istoj osovini

image
Audi e-tron GT quattro
Audi

Zakretanjem stražnjih kotača smanjen radijus okretanja

Stražnje kotače pokreće snažniji elektro motor (456 KS), a multilink ovjes koristi pet elemenata. Sofisticirani ovjes načinjen od aluminija omogućuje sustav zakretanja stražnjih kotača s kojim se pet metara dug automobil okreće u krugu promjera 11,6 m

image
Audi e-tron GT quattro
Audi

Hlađenje i visoki napon ključ su učinkovitosti baterija

Paket baterija s 33 modula i 396 ćelija, pod idealnom temperaturom (od 30 do 35°C) održava sofisticirani sustav hlađenja, a napon od 800 volti (dvostruko veći od uobičajenog), pogoduje brzini punjenja. Sustav prihvaća punjenje snagom od 270 kW što je dovoljno za napajanje 90 kućanstava.

Prednja osovina obgrljena je motorom

Za razliku od stražnjeg postavljenog paralelno s osovinama, prednji motor (238 KS) ugrađen je koaksijalno. U “efficiency” programu vožnje naglasak je na prednjem motoru, ali čim se ukaže potreba aktivira se stražnji i to pet puta brže u odnos na mehanički quattro. Prednji ovjes čine dvostruki trapezoidni nosači.

image
Audi e-tron GT quattro
Audi

Koriste se rijetko, ali vrlo su učinkovite

Hidraulične kočnice aktiviraju se tek pri snažnom kočenju, no, zbog toga im nije uskraćena pažnja. Klasične diskove od čelika uz nadoplatu zamjenjuju presvučeni volframovim karbidom (serijska oprema za RS), a u ponudi su i diskovi od keramike i ugljičnih vlakana promjera 420 mm sprijeda s kliještima s deset klipića.

Temeljito preuređena tvornica Bollinger Hofe spaja umješnost čovjeka i preciznost robota

Prvi Audijev električni model koji se proizvodi u Njemačkoj, silazi s traka tvornice Bollinger Hofe u Neckarsulmu. Pogoni osmišljeni za male serije, u kojima se trenutno proizvodi sportski R8, prošireni su i preuređen za nove potrebe.

image
Böllinger Höfe
Audi

Jedinstveni pogon u kojem nastaju dva tehnički potpuno različita modela novost je u VW grupi, ali i potvrda prilagodljivosti nove tvornice na čijim je linijama za montažu umjesto dosadašnjih 16, osmišljeno 36 postaje na kojima ljudi i roboti rade jedan pored drugog. Uz digitalne procese i pametnu tehnologiju, koriste se i nove virtualne metode pa je e-tron GT ujedno i prvi Audi koji je izrađuje bez fizičkih prototipova.

image
Böllinger Höfe
Audi

U slaganju limarije koristi se puni potencijal automatizirane proizvodne tehnologije. Inovativna linija za sastavljanje karoserije duž koje svaki primjerak prolazi dva puta, koristi deset robota za pričvršćivanje unutarnjih i vanjskih elemenata. Na kraju linije za sastavljanje karoserije dolazi do izražaja precizna izrada, odnosno iskusni i uvježbani radnici koji postavljaju dodatne dijelove i sklopove, te provjeravaju pojedine dijelove karoserije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. prosinac 2024 09:32