Mazda CX-3 atraktivni SUV B segmenta kao rabljeni nije baš čest izbor, no ako ste u potrazi za pouzdanim gradskim crossoverom lijepog dizajna sa sportskim ponašanjem na cesti i u pravilu jako dobre ili odlične opreme, teško da niste razmišljali o ovom modelu.
Crossoverski CX-3 je prvi put predstavljen krajem godine na Sajmu automobila u Los Angelesu 2016. godine, a prodaja je počela godinu dana kasnije s benzinskim 2,0-litrenim agregatom u varijantama od 120 i 150 KS te 1,5-litrenim dizelašem od 105 KS. 2015. početak prodaje s benzinskim motorom 2.0 (120 i 150 KS) i dizelašem 1.5 (105 KS). Uz prednji pogon ponuđena je i 4x4 verzija, a uz ručni mjenjač sa šest brzina i klasična automatika s jednakim brojem stupnjeva.
2018. godine CX-3 dobiva lagani redizajn kojeg prate tehnološka poboljšanja i naprednija opreme uz novu 1,8-litreni dizelsku varijantu od 115 KS. 2020. godine predstavljen je drugi redizajn, s nekim sitnim dizajnerskim korekcijama i opcijom isključivanja dva cilindra kod 2,0-litrenog benzinca od 120 KS u fazi mirne vožnje.
Mazdin gradski SUV je možda i najljepši polovnjak rabljenog "malog terenca", što kada spojite s visokim japanskim standardima pouzdanosti ima snažnu privlačnost. Prostranost možda nije adut, kao ni povezane stvari poput preglednosti, ali to je u biti gdje završavaju zamjerke kupaca ovog modela.
Kvaliteta izrade je zaista očita, s blagim premium značajkama, a cijeli automobil ima minimalistički dizajnerski pristup. Ugodni materijali i čvrsta izrada daju dojam "većih" Mazdinih modela, a čak je i početna oprema visokih standarda. Zbog profila uglavnom financijski dobro stojećih kupaca novih primjeraka birani su visoki paketi opreme, pretežno Revolution, zbog čega bi većina primjeraka na oglasnicima polovnjaka trebala biti dobro opremljena.
Mazda CX-3 je uglavnom na dobrom glasu, iako se katkad može čuti pritužba oko rada infotainment sustava i zvučne izolacije. No što se tiče pouzdanosti čitavog pogonskog sustava i podvozja, CX-3 ima odlične ocjene u servisnim statistikama. U pravilu, praktički nitko nije "ostao na cesti".
Podvozje i ovjes nisu skloni rasklimavanju, a precizan mjenjač u kombinaciji sa sportskom uštimanosti ovjesa pružaju odličan vozački doživljaj u klasi gradskih crossovera. No nemojte misliti da zbog toga udobnost trpi znatno, iako, ako vam je ona prioritet, trebali biste potražiti primjerke s manjim naplatcima.
Dobra stvar je što Mazda nije pridavala previše pažnje "downsizing" trendu, zbog čega je 2,0-litreni benzinac baza ponude cijelo vrijeme. Taj motor nudi korektne performanse i umjerenu potrošnju, a iznimno je pouzdan. Isto vrijedi i za 1,5-litreni dizelaš koji je prvim redizajnom zamijenjen 1,8-litrenim. Jednako pouzdani su i pogon na sva četiri kotača u kombinaciji s automatskim mjenjačem.
Ponuda na domaćim oglasnicima rabljenih automobila počinje od 85.000 kuna za najstarije primjerke s najvećom kilometražom. Svi su uglavnom dobro opremljeni, no najmlađi primjerci nakon redizajna idu i preko 200.000 kuna.
Mazda CX-3 1.5 CD
TEHNIČKI PODACI
Motor: turbodizelski
Cilindri/ventili: 4/16
Obujam: 1499 ccm
Snaga: 77 kW/105 KS
Moment: 220 Nm na 1400/min
Mjenjač: ručni, 6 brzina
Pogon: prednji
DIMENZIJE
Duljina: 428 cm
Visina: 177 cm
Širina: 155 cm
Međuosovinski razmak: 257 cm
Prtljažnik: 350 l
Masa: 1200 kg
MJERENJA
Najveća brzina: 177 km/h
0-100 km/h: 10,1 s
Prosječna potrošnja: 5,3 l/100 km
C02: 105 g/km