Prethodna generacija Citroena C3 predstavljena je 2017. godine, u 97 kombinacija boja, krova i unutrašnjosti, sa štedljivim pogonima i niskom početnom cijenom, zbog čega su kupci naprosto poludjeli za njome.
Upravo zbog toga je posljednji C3 prodan u više od milijun primjeraka, zbog čega mu je francuski proizvođač 2020. godine odlučio podariti tehnološki ali i vizualni facelift. Osvježenje eksterijera učinile su nova diodna bijela svjetla dijelom standardne opreme, kao i ukrasne elemente maske, krovne naljepnice te moderniji dizajn zaštitnih jastuka na vratima.
Neobičan "crossoverski" izgled mogao bi sam po sebi biti dovoljan da C3 za mnoge kupce učini poželjnijim od rivala kao što su Ford Fiesta, Seat Ibiza i Volkswagen Polo, ali na umu treba imati da postoje neki stvari koje se moraju "progutati". Citroen je težio udobnosti i učinio ovjes mekanim, zbog čega se automobil ljulja na većim neravninama i ne uspijeva prikladno ublažiti oštrije prometnice.
Problema ima i iznutra, gdje ćete morati živjeti s interijerom koji je prilično skučen, posebno straga, i opterećen čudno tijesnim otvorima vrata. Štoviše, na vratima i armaturnoj ploči postoji previše tvrde plastike. Ipak, barem je komandna ploča ugodna oku. Pametan stil i pametna uporaba boja skreću pogled s jeftine plastike, i čine C3 ugodnim mjestom za boravak.
Vozački položaj nešto je viši u odnosu na većinu drugih gradskih kompakta, što rezultira dobrom vidljivošću. Infotainment sustav pomalo je trom i nezgodan za korištenje, a ventilacijski sustav nema zasebnih kontrola, što znači da se morate kretati kroz izbornike da biste odradili neke jednostavne funkcije kao što je podešavanje grijanja.
Ispod poklopca motora nešto je bolja priča. Tamo se krije izbor 1,2-litrenih benzinaca i 1,6-litrenih dizelaša, od kojih je većina snažna i iznimno učinkovita. Troškovi servisiranja i popravaka također bi trebali biti prilično razumni. Još je prerano da bismo pričali o njegovoj pouzdanosti, ali je u istraživanju pouzdanosti Citroen kao proizvođač zauzeo 11 od 30 mjesta, što je respektabilan rezultat.
Redizajn je ipak donio opušteniju atmosferu za volanom, posebno uz najbogatiji Shine paket opreme koji u C3 donosi automatsku klimu, parking senzore, tempomat, prepoznavanje prometnih znakova te sustave pomoći na uzbrdici i pri nenamjernom prelasku trake. Kolaž fino upotpunjuje 1.2-litreni benzinac s 82 KS koji na papiru djeluje mršavo, no u praksi više nego pristojno obavlja zadaću.
Prilikom kupnje rabljenog, budući da je C3 mali automobil koji se najčešće kreće po urbanim sredinama, vrijedi dodatno pogledati karoseriju zbog ogrebotina, kao i felge. Također temeljito pogledajte unutrašnjost, budući da Citroen nije izrađen od najrobusnijih materijala.
Cijene: ovisno o motrozacije cijene im se na tržištu rabljnih modela iz 2017. godine kreću od 7500 do 11.500 eura.
Citroen C3 1.2 PURETECH
TEHNIČKI PODACI
Motor: benzinski, 3 cil.
Obujam: 1199 ccm
Snaga: 82 KS (61 kW) pri 5750 o/min
Okretni moment: 118 Nm pri 2750 o/min
Mjenjač: ručni, 5 stupnjeva
DIMENZIJE
Dimenzije: 400 x 183 x 147 cm
Osovinski razmak: 254 cm
Prtljažnik: 300/922 litre
Gume: 205/55 R16
Masa: 976 kg
MJERENJA
Maksimalna brzina: 166 km/h
0-100 km/h: 13,2 sekundi
Potrošnja: 6,5 l/100 km
Ispuh: CO2 123 g/km